lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Enkele vragen achterrem
Ga naar Pagina Vorige  1, 2

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
DaBit

BerichtGeplaatst: Di, 28 Feb. 2012, 21:19    Onderwerp: Reageer met quote

disco stu schreef:
plus zijn uitleg dat de zuigertjes met de hand en zelfs met wat andere hulpmiddelen niet terug te duwen zijn doet mij vermoeden dat die zuigertjes veel te vast zitten...

Mij ook. Het hoeft niet heel makkelijk te gaan, maar je moet ze in principe gewoon met de vingers terug kunnen duwen.

Quote:
Hoedanook zou ik gelijke slijtage verwachten want actie = reactie en het is een zwevende klauw (maar dat is misschien alleen maar theorie).

Da's helemaal waar als de glijpinnen totaal geen weerstand hadden Smile

Quote:

Ik heb nu ook een pot watervast lagervet aangeschaft, kan dat ook dienen of is "remmenvet" nog iets speciaals?

Ik gebruik bij het terugplaatsen van de zuigertjes enkel van dat montagevet dat bij een revisiesetje zit (hou je meestal wel wat van over) of wat DOT4. Nooit wat anders, want het is niet nodig, ik weet de effecten op termijn niet, en ik gok niet graag met remmen. Magoed, dat ben ik he? Er is geen wet die dat voorschrijft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
john68

BerichtGeplaatst: Ma, 5 Mrt. 2012, 18:21    Onderwerp: Reageer met quote

Ik hoorde net een vreemd schrapend geluid aan het achterwiel , even kijken en ja hoor ijzer op ijzer , dit terwijl er ong 2000 km geleden nieuwe blokjes op zijn gezet,komt dit dan door vastzittende zuigertjes of ..............?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
jokke2910

BerichtGeplaatst: Ma, 5 Mrt. 2012, 20:50    Onderwerp: Reageer met quote

Als je achterrem vreemd geluid maakt kan je de zijkanten van je remblokken met een vijltje een beetje breken. (schuin maken) Aan de achterkant waar je zuigertjes tegenkomen een beetje kopervet en het is inorde.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
john68

BerichtGeplaatst: Ma, 5 Mrt. 2012, 23:00    Onderwerp: Reageer met quote

d'r valt niks meer te vijlen want ze zijn op, dit na 2000 km terwijl m'n vorige 2 sets 8000 km per set meegingen ,dit waren denk ik gesinterde en mijn laatste organisch,,,,,,,,,,,,,,,denk ik.
Naar boven
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Ma, 5 Mrt. 2012, 23:05    Onderwerp: Reageer met quote

organische zijn juist meestal sneller op... maar:

ALS je door nat zand enzo gaat rijden, wil het wel eens heel snel gaan. Minder remmen helpt dan niet, soms juist averechts
Bij offroad ritjes in het brabantse zand in dit seizoen, kunnen ze in 500 km op zijn.

oja.. sommigen slepen ook (onbewust) met hun poot op de rem... kewstie van afstellen vaak.

john68

BerichtGeplaatst: Di, 6 Mrt. 2012, 1:00    Onderwerp: Reageer met quote

Organisch ja m'n laatste paar .Maar wat is nou HET grote verschil tussen deze twee soorten blokken ? Afgezien dat de laatst genoemde al slijt als sta je stil staat.(overdrijven is ook een vak)
Naar boven
mr wheely

BerichtGeplaatst: Di, 6 Mrt. 2012, 2:59    Onderwerp: Reageer met quote

Wanneer u de remblokken van uw motor gaat vervangen komt u vaak twee typen remblokken tegen: gesinterde en organische remblokken. Onderstaand informatie over gesinterde blokken en wanneer welk type te kopen.

Zoals de naam het al zegt worden gesinterde remblokken gemaakt van gesintered metaal, met weinig bindmiddel. Sinteren beketekend het samenpersen van gemalen, versnipperd of verguid metaal onder hoge druk en temperaturen. Dit resulteert in een solide massa. Veel gebruikte metalen zijn koper, brons of een mix. Gemixte metalen worden vaak gebruikt voor straat gebruik terwijl de blokken met ijzer zeer geschikt zijn voor high performance (race) gebruik omdat ze tegen extreme temperaturen kunnen. Voor de hoge temperaturen wordt een keramisch poeder toegvoegd.

Gesinterde remblokken zijn minder zacht dan organische remblokken, dit betekend dat er meer kracht gegeven moet worden bij het aanhalen van de remhendel. De blokken produceren vaak een zwarte corrosieve stof waardoor het aanbevolen is de velgen met enige regelmaat te reinigen.

dit is het linkje van boven staande tekst
http://motorenzo.nl/page/51/Gesinterde-remblokken-voor-de-motor
Naar boven
john68

BerichtGeplaatst: Wo, 7 Mrt. 2012, 21:54    Onderwerp: Reageer met quote

Die foto met het klemmetje in het midden boven op de remblok , klopt dat zo ? bij mij zit hij nl. verder naar achter ,hij zit er mooi ingeklemd met de lipjes . Zit deze bij mij dan wel goed of maakt dit niets uit zolang hij z'n werk doet ? Ik drukte er bij het schoonmaken ook een cilindertje uit, moet ik nu de boel ontluchten oid ? heb deze gewoon weer terug geplaatst met kopervet.
Naar boven
Blackbert

BerichtGeplaatst: Wo, 7 Mrt. 2012, 22:00    Onderwerp: Reageer met quote

Dan zou ik dat zuigertje (of allebei) er maar weer uitdrukken, de klauw demonteren en alle kopervet wegpoetsen (remmenreiniger). Kopervet bevat minuscule deeltjes koper, werkt een beetje als schuurpapier. Lekkende dichtingen kunnen het gevolg zijn. En ja, best ontluchten.
Naar boven
disco stu

BerichtGeplaatst: Wo, 7 Mrt. 2012, 22:06    Onderwerp: Reageer met quote

De lipjes/haakjes op de bovenkant van het klemmetje moeten mooi haken achter de richeltjes die daarvoor voorzien zijn in de bovenkant van de remklauw. Dan zou het goed moeten zijn. Mogelijk zit het remblokje dan iets meer naar voor of iets meer naar achter in het klemmetje dan dat ik het op foto heb gezet, geen idee.

Ik had overigens de indruk dat de het voorste richeltje ook anders was dan het achterste richeltje. Zoals respectievelijk ook het ene lipje meer verbogen was dan het andere. Dus dat het wel degelijk uitmaakt in welke richting (aangeduid door het pijltje) het klemmetje geplaatst wordt. Maar dat kan ook autosuggestief geweest zijn omdat ik me er op suf gekeken heb laugh3

PS: heeft iemand eigenlijk een referentie van hoever de zuigers eruit mogen komen zonder dat ze eruit vallen? Ik heb er 1 versleten en 1 nieuw remblokje samen tussengeplaatst (zonder remschijf) en dan de zuigers volledig aangepompt. Dus zover konden de zuigers er al uit zonder te vallen, maar wie weet nog verder?
Naar boven
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Wo, 7 Mrt. 2012, 23:46    Onderwerp: Reageer met quote

nee, maar niet veel verder smiley

en waarom zou je dat willen? Ze zijn dan al verder dan ze in de werkelijkheid ooit zullen komen.

Paar keer heen en weer, en opnieuw schoonmaken is effectiever denk ik. Als ze daarmee niet schoon genoeg worden: de zaak echt uito elkaar halen (ook niet zo moeilijk hoor).

DaBit

BerichtGeplaatst: Wo, 7 Mrt. 2012, 23:50    Onderwerp: Reageer met quote

Als je een bouwmarkt-verfroerlatje tussen de zuigers en de andere kant van de klauw legt komen ze er net op de millimeter niet uit. En tsja, hoe dik is zo'n ding? mm of 4?
Naar boven
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Wo, 7 Mrt. 2012, 23:51    Onderwerp: Reageer met quote

2 tot 5 mm, maar bij die 2mm gaat het wel fout denk ik smiley2
john68

BerichtGeplaatst: Do, 8 Mrt. 2012, 23:21    Onderwerp: Reageer met quote

Ok ,bedankt voor jullie reacties , dat wordt dus demonteren en schoonmaken die handel .Maar waar smeren jullie dan kopervet op ? Ik dacht dat speciaal voor de remmerij was . Wat doe ik op de remcilindertjes om ze soepel op en neer te laten bewegen ?
Naar boven
tafella

BerichtGeplaatst: Vr, 9 Mrt. 2012, 10:04    Onderwerp: Reageer met quote

kopervet uitsluitend op de achterzijde van de remblokken gebruiken.
Voor de zuigertjes is er speciaal vet te koop.
Kan zo snel niet op de naam komen maar is hier wel ergens te vinden.

gr.
Richard

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: