lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

carburatie
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Benny



Geregistreerd op: 8-10-2009
Berichten: 462
Woonplaats: Vlaanderen

BerichtGeplaatst: Ma, 27 Feb. 2012, 21:33    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
maar bij een beurt gaan ze niet de carb nakijken en verstellen natuurlijk...
hooguit effe synchroon stellen


kleppen worden dan toch gecontroleerd dus toch een makkie om de mengselschroeven even na te zien denk ik. Uiteraard gaan ze de naalden er niet uitnemen om deze te checken .
Ik ga het volgende doen, naalden op clip 3 steken co schroefjes regelen en nieuw luchtfilter plaatsen.
Dan zien we wel weer wat ie doet.

_________________
mvg Benny

SM 950
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6798
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 27 Feb. 2012, 23:25    Onderwerp: Reageer met quote

je zult iig ook opnieuw synchroon moeten stellen, als je het mengsel van de 2 carbs onderling zo verandert.
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 994
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Di, 28 Feb. 2012, 17:22    Onderwerp: Reageer met quote

Als ik jou was zou ik het volgende doen;
carburateur controleren op orginaliteit, check of alles (sproeiertjes) orgineel is. Controleer vooral of de sproeiers, met name de start/stationair sproeier, niet vervuild zijn. De carburateur is nu toch open, check het vlotternivo links en rechts. vwb de gasnaalden maak ze weer compleet, zet ze in stand 3. CO schroeven dicht en draai even ver (achter misschien iets meer) weer open.
Zorg er voor dat de motor weer loopt, syngroniseer de carburateurs en maak een nieuwe dynorun.
Meet hierbij 1x de linker en 1x de rechter uitlaat.

Je kunt alles terug vinden in het wphb, ik zou zeggen print deze (op het werk natuurlijk) gewoon ff uit. Werkt 10x beter.
Succes

Hier staat alles erg duidelijk omschreven, deze kit is ontworpen om de motor "netter" te laten lopen en niet zo zeer om vermogen/koppel te winnen,

http://www.ktm950.info/how/Orange%20Garage/carbs%20and%20FI/Jetting/H2W_kit/h2w_kit.html

_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Benny



Geregistreerd op: 8-10-2009
Berichten: 462
Woonplaats: Vlaanderen

BerichtGeplaatst: Di, 28 Feb. 2012, 19:55    Onderwerp: Reageer met quote

koen warnar schreef:
Als ik jou was zou ik het volgende doen;
carburateur controleren op orginaliteit, check of alles (sproeiertjes) orgineel is. Controleer vooral of de sproeiers, met name de start/stationair sproeier, niet vervuild zijn. De carburateur is nu toch open, check het vlotternivo links en rechts. vwb de gasnaalden maak ze weer compleet, zet ze in stand 3. CO schroeven dicht en draai even ver (achter misschien iets meer) weer open.
Zorg er voor dat de motor weer loopt, syngroniseer de carburateurs en maak een nieuwe dynorun.
Meet hierbij 1x de linker en 1x de rechter uitlaat.

Je kunt alles terug vinden in het wphb, ik zou zeggen print deze (op het werk natuurlijk) gewoon ff uit. Werkt 10x beter.
Succes


Hier staat alles erg duidelijk omschreven, deze kit is ontworpen om de motor "netter" te laten lopen en niet zo zeer om vermogen/koppel te winnen,

http://www.ktm950.info/how/Orange%20Garage/carbs%20and%20FI/Jetting/H2W_kit/h2w_kit.html



Ik zal alles controleren op originaliteit, die kit had ik ook al gezien alleen de low speed jet is niet verkrijgbaarbij ktm,enkel in de originele maat. De rest hebben ze we in andere matenl. Ik zou er met een sproeier boortje kunnen doorgaan maar als het dan niet goed is ben ik m'n sproeiers kwijt, het gaat maar over 2 / 100 ste maar dat kan wel grote verandering geven denk ik.
Enig idee waar ik deze kan vinden?
Allen reeds bedankt voor de info thumbsup

_________________
mvg Benny

SM 950
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
DaBit



Geregistreerd op: 26-1-2012
Berichten: 636
Woonplaats: Oss

BerichtGeplaatst: Di, 28 Feb. 2012, 21:21    Onderwerp: Reageer met quote

Die H2W-kit is wel bedoeld om samen met een pre-filter gebruikt te worden he? Niet zonder.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Benny



Geregistreerd op: 8-10-2009
Berichten: 462
Woonplaats: Vlaanderen

BerichtGeplaatst: Di, 28 Feb. 2012, 21:49    Onderwerp: Reageer met quote

DaBit schreef:
Die H2W-kit is wel bedoeld om samen met een pre-filter gebruikt te worden he? Niet zonder.


yep dat klopt

_________________
mvg Benny

SM 950
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 994
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Wo, 29 Feb. 2012, 10:35    Onderwerp: Reageer met quote

@dabit; Heb mijn motor op de dynobank gehad. Resultaat was dat hij in het ondergebied (lees tussen 1000-4500rpm) iets te rijk liep (11lucht/1bandstof).

Wil wel eens kijken wat het effect is als ik de orginele snorkel terug plaats.
Anders misschien, ooit, een iets kleinere startsproeier.
Ben tevrede met 100 pk/ 103 nm.

_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
DaBit



Geregistreerd op: 26-1-2012
Berichten: 636
Woonplaats: Oss

BerichtGeplaatst: Wo, 29 Feb. 2012, 11:16    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zie mezelf ook nog wel eens ooit iets als een Innovate LM-2 aanschaffen ofzoiets om dat te controleren. Dan heb ik tenminste enige terugkoppeling betreffende het mengsel. Meten is weten. Dat was ik al tijden geleden van plan, maar tot nu toe heb ik het altijd nog zonder kunnen redden.

Voor de LC8 heb ik het nog niet eens zo nodig; die is en blijft standaard. Ik zie geen reden om het luchtfilter te veranderen, er zitten al Akra's op, en de manier waarop-ie op het gas reageert is gewoon prima. Maar aan andere brommers wil ik wel eens wat hobbyen. En goed afgestelde carbs kunnen nu eenmaal het beste tegen hoogteverschillen en rijden het lekkerste.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Benny



Geregistreerd op: 8-10-2009
Berichten: 462
Woonplaats: Vlaanderen

Nieuw berichtGeplaatst: Zo, 4 Mrt. 2012, 18:37    Onderwerp: Reageer met quote

Gisteren alles weer kunnen monteren met volgende afstelling,

Nieuw luchtfilter, naalden op stand 3 , CO schroefjes voorste carb op 2,5 en achterste op 2,75 gezet.De kapotte carb. verwarming heb ik gelijmd met 2 comp. epoxy.
Sproeiers allemaal nagezien op vervuiling maar deze waren proper, alles mooi gereinigd en vandaag een kort proefritje gemaakt.
De motor start véél vlotter, geen gebok meer bij lage toerentallen zelfs niet als ik de choke onmmiddelijk afzette.Dat was ervoor niet mogelijk.Trekt veel vlotter door vanaf lage toerentallen, ik ben dus tevreden van het resultaat.

_________________
mvg Benny

SM 950
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Benny



Geregistreerd op: 8-10-2009
Berichten: 462
Woonplaats: Vlaanderen

Nieuw berichtGeplaatst: Vr, 4 Mei. 2012, 23:09    Onderwerp: Reageer met quote

de CO mengselschroefjes kan je die bereiken zonder de carbs te demonteren, heeft iemand dit reeds geprobeerd ?
Ik had alles gedemonteerd liggen toen ik deze veranderd heb.

_________________
mvg Benny

SM 950
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
DaBit



Geregistreerd op: 26-1-2012
Berichten: 636
Woonplaats: Oss

Nieuw berichtGeplaatst: Za, 5 Mei. 2012, 8:18    Onderwerp: Reageer met quote

Nou, dat gaat niet erg makkelijk worden denk ik.
Met een gewone schroevendraaier zowiezo niet, met zo'n haakse misschien.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Benny



Geregistreerd op: 8-10-2009
Berichten: 462
Woonplaats: Vlaanderen

Nieuw berichtGeplaatst: Za, 5 Mei. 2012, 13:54    Onderwerp: Reageer met quote

DaBit schreef:
Nou, dat gaat niet erg makkelijk worden denk ik.
Met een gewone schroevendraaier zowiezo niet, met zo'n haakse misschien.


ik probeer het wel na de vakantie dan hoef ik mij nu niet meer te ergeren als het niet goed lukt veryangry

_________________
mvg Benny

SM 950
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Blackbert



Geregistreerd op: 30-3-2009
Berichten: 759
Woonplaats: aan de rand van het bos

Nieuw berichtGeplaatst: Za, 5 Mei. 2012, 21:43    Onderwerp: Reageer met quote

Ontworpen voor de adventure 950, maar op een SM zal 't ook wel werken. Flexjet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Benny



Geregistreerd op: 8-10-2009
Berichten: 462
Woonplaats: Vlaanderen

Nieuw berichtGeplaatst: Zo, 6 Mei. 2012, 19:56    Onderwerp: Reageer met quote

Blackbert schreef:
Ontworpen voor de adventure 950, maar op een SM zal 't ook wel werken. Flexjet.


had ik al gezien, is me toch iets te duur. Ik wou gewoon nog even proberen om hem een klein beetje armer te zetten maar om alles weer te demonteren heb ik geen zin.

_________________
mvg Benny

SM 950
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif