Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Benny

|
Geplaatst: Ma, 27 Feb. 2012, 21:33 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | maar bij een beurt gaan ze niet de carb nakijken en verstellen natuurlijk...
hooguit effe synchroon stellen |
kleppen worden dan toch gecontroleerd dus toch een makkie om de mengselschroeven even na te zien denk ik. Uiteraard gaan ze de naalden er niet uitnemen om deze te checken .
Ik ga het volgende doen, naalden op clip 3 steken co schroefjes regelen en nieuw luchtfilter plaatsen.
Dan zien we wel weer wat ie doet. _________________ mvg Benny
SM 950 |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Ma, 27 Feb. 2012, 23:25 Onderwerp: |
|
|
je zult iig ook opnieuw synchroon moeten stellen, als je het mengsel van de 2 carbs onderling zo verandert. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

|
Geplaatst: Di, 28 Feb. 2012, 17:22 Onderwerp: |
|
|
Als ik jou was zou ik het volgende doen;
carburateur controleren op orginaliteit, check of alles (sproeiertjes) orgineel is. Controleer vooral of de sproeiers, met name de start/stationair sproeier, niet vervuild zijn. De carburateur is nu toch open, check het vlotternivo links en rechts. vwb de gasnaalden maak ze weer compleet, zet ze in stand 3. CO schroeven dicht en draai even ver (achter misschien iets meer) weer open.
Zorg er voor dat de motor weer loopt, syngroniseer de carburateurs en maak een nieuwe dynorun.
Meet hierbij 1x de linker en 1x de rechter uitlaat.
Je kunt alles terug vinden in het wphb, ik zou zeggen print deze (op het werk natuurlijk) gewoon ff uit. Werkt 10x beter.
Succes
Hier staat alles erg duidelijk omschreven, deze kit is ontworpen om de motor "netter" te laten lopen en niet zo zeer om vermogen/koppel te winnen,
http://www.ktm950.info/how/Orange%20Garage/carbs%20and%20FI/Jetting/H2W_kit/h2w_kit.html _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
Benny

|
Geplaatst: Di, 28 Feb. 2012, 19:55 Onderwerp: |
|
|
koen warnar schreef: | Als ik jou was zou ik het volgende doen;
carburateur controleren op orginaliteit, check of alles (sproeiertjes) orgineel is. Controleer vooral of de sproeiers, met name de start/stationair sproeier, niet vervuild zijn. De carburateur is nu toch open, check het vlotternivo links en rechts. vwb de gasnaalden maak ze weer compleet, zet ze in stand 3. CO schroeven dicht en draai even ver (achter misschien iets meer) weer open.
Zorg er voor dat de motor weer loopt, syngroniseer de carburateurs en maak een nieuwe dynorun.
Meet hierbij 1x de linker en 1x de rechter uitlaat.
Je kunt alles terug vinden in het wphb, ik zou zeggen print deze (op het werk natuurlijk) gewoon ff uit. Werkt 10x beter.
Succes
Hier staat alles erg duidelijk omschreven, deze kit is ontworpen om de motor "netter" te laten lopen en niet zo zeer om vermogen/koppel te winnen,
http://www.ktm950.info/how/Orange%20Garage/carbs%20and%20FI/Jetting/H2W_kit/h2w_kit.html |
Ik zal alles controleren op originaliteit, die kit had ik ook al gezien alleen de low speed jet is niet verkrijgbaarbij ktm,enkel in de originele maat. De rest hebben ze we in andere matenl. Ik zou er met een sproeier boortje kunnen doorgaan maar als het dan niet goed is ben ik m'n sproeiers kwijt, het gaat maar over 2 / 100 ste maar dat kan wel grote verandering geven denk ik.
Enig idee waar ik deze kan vinden?
Allen reeds bedankt voor de info  _________________ mvg Benny
SM 950 |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
|
Geplaatst: Di, 28 Feb. 2012, 21:21 Onderwerp: |
|
|
Die H2W-kit is wel bedoeld om samen met een pre-filter gebruikt te worden he? Niet zonder. |
|
Naar boven |
|
 |
Benny

|
Geplaatst: Di, 28 Feb. 2012, 21:49 Onderwerp: |
|
|
DaBit schreef: | Die H2W-kit is wel bedoeld om samen met een pre-filter gebruikt te worden he? Niet zonder. |
yep dat klopt _________________ mvg Benny
SM 950 |
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

|
Geplaatst: Wo, 29 Feb. 2012, 10:35 Onderwerp: |
|
|
@dabit; Heb mijn motor op de dynobank gehad. Resultaat was dat hij in het ondergebied (lees tussen 1000-4500rpm) iets te rijk liep (11lucht/1bandstof).
Wil wel eens kijken wat het effect is als ik de orginele snorkel terug plaats.
Anders misschien, ooit, een iets kleinere startsproeier.
Ben tevrede met 100 pk/ 103 nm. _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
|
Geplaatst: Wo, 29 Feb. 2012, 11:16 Onderwerp: |
|
|
Ik zie mezelf ook nog wel eens ooit iets als een Innovate LM-2 aanschaffen ofzoiets om dat te controleren. Dan heb ik tenminste enige terugkoppeling betreffende het mengsel. Meten is weten. Dat was ik al tijden geleden van plan, maar tot nu toe heb ik het altijd nog zonder kunnen redden.
Voor de LC8 heb ik het nog niet eens zo nodig; die is en blijft standaard. Ik zie geen reden om het luchtfilter te veranderen, er zitten al Akra's op, en de manier waarop-ie op het gas reageert is gewoon prima. Maar aan andere brommers wil ik wel eens wat hobbyen. En goed afgestelde carbs kunnen nu eenmaal het beste tegen hoogteverschillen en rijden het lekkerste. |
|
Naar boven |
|
 |
Benny

|
Geplaatst: Zo, 4 Mrt. 2012, 18:37 Onderwerp: |
|
|
Gisteren alles weer kunnen monteren met volgende afstelling,
Nieuw luchtfilter, naalden op stand 3 , CO schroefjes voorste carb op 2,5 en achterste op 2,75 gezet.De kapotte carb. verwarming heb ik gelijmd met 2 comp. epoxy.
Sproeiers allemaal nagezien op vervuiling maar deze waren proper, alles mooi gereinigd en vandaag een kort proefritje gemaakt.
De motor start véél vlotter, geen gebok meer bij lage toerentallen zelfs niet als ik de choke onmmiddelijk afzette.Dat was ervoor niet mogelijk.Trekt veel vlotter door vanaf lage toerentallen, ik ben dus tevreden van het resultaat. _________________ mvg Benny
SM 950 |
|
Naar boven |
|
 |
Benny

|
Geplaatst: Vr, 4 Mei. 2012, 23:09 Onderwerp: |
|
|
de CO mengselschroefjes kan je die bereiken zonder de carbs te demonteren, heeft iemand dit reeds geprobeerd ?
Ik had alles gedemonteerd liggen toen ik deze veranderd heb. _________________ mvg Benny
SM 950 |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
|
Geplaatst: Za, 5 Mei. 2012, 8:18 Onderwerp: |
|
|
Nou, dat gaat niet erg makkelijk worden denk ik.
Met een gewone schroevendraaier zowiezo niet, met zo'n haakse misschien. |
|
Naar boven |
|
 |
Benny

|
Geplaatst: Za, 5 Mei. 2012, 13:54 Onderwerp: |
|
|
DaBit schreef: | Nou, dat gaat niet erg makkelijk worden denk ik.
Met een gewone schroevendraaier zowiezo niet, met zo'n haakse misschien. |
ik probeer het wel na de vakantie dan hoef ik mij nu niet meer te ergeren als het niet goed lukt  _________________ mvg Benny
SM 950 |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 759 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Za, 5 Mei. 2012, 21:43 Onderwerp: |
|
|
Ontworpen voor de adventure 950, maar op een SM zal 't ook wel werken. Flexjet. |
|
Naar boven |
|
 |
Benny

|
Geplaatst: Zo, 6 Mei. 2012, 19:56 Onderwerp: |
|
|
Blackbert schreef: | Ontworpen voor de adventure 950, maar op een SM zal 't ook wel werken. Flexjet. |
had ik al gezien, is me toch iets te duur. Ik wou gewoon nog even proberen om hem een klein beetje armer te zetten maar om alles weer te demonteren heb ik geen zin. _________________ mvg Benny
SM 950 |
|
Naar boven |
|
 |
|