lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Gasnaald en naaldbuis
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Harry

BerichtGeplaatst: Di, 17 Jan. 2012, 4:26    Onderwerp: Gasnaald en naaldbuis Reageer met quote

Even controleren hoor... Eindelijk tijd voor een grote beurt, nu nog wat spul bestellen om de carburateurs weer optimaal te krijgen. 950 Adventure S, 2003. Heb een setje gasnaalden nodig en de naaldbuisjes. Ruud Fredriks had ze niet helaas dus het wordt origineel.

OEM nummers van de naalden was geen probleem: 60031034000
Maar ik ben niet helemaal 100% zeker van de naaldbuizen. Wie weet het zeker? Lijkt mij dat het OEM nummer 60031083000 moet zijn. Maar liever even helemaal zeker weten voordat ik toch een verkeerd onderdeel bestel. Uiteraard alles 2 keer...

Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Di, 17 Jan. 2012, 20:48    Onderwerp: Reageer met quote

http://partsfinder.onlinemicrofiche.com/ktmworld/KTM_OEM/KTMDB.asp

60031034000 JET NEEDLE KEHIN CPL. NDFB 45.67 45.67
60031083000 JET HOLDER

ik denk deze 2, maar het plaatje is moeilijk te zien.

Harry

BerichtGeplaatst: Wo, 18 Jan. 2012, 0:44    Onderwerp: Reageer met quote

Thx Dr. Bean, inderdaad was het op het plaatje moeilijk te zien. Was ook al 99% zeker maar voor die resterende 1% toch maar even gevraagd. shy
Harry

BerichtGeplaatst: Di, 21 Feb. 2012, 4:21    Onderwerp: Reageer met quote

Hmmm... Dus niet!

Die Jet Holder is echt alleen de houder voor de hoofdsproeier en die is schuin verbonden met de naaldbuis. De naaldbuis zelf is een pers- of krimppassing in de carburateur en staat niet op de fiche. Met een zelf te bouwen slagtrekkertje kan ik ze wel eruit krijgen maar dan kan ik ze niet meer gebruiken.

Nu zijn bij mij de naalden aardig versleten -die heb ik dan ook nieuw-maar aangezien die van aluminium zijn vraag ik me af of bij deze carburateurs de buizen ook slijten. De oude Supertenere/TDM/TRX had vaak last van uitgesleten naaldbuisjes maar daar bleven de naalden heel.
e.e.a. is overigens een gevolg van loodvrije benzine.

Wie heeft de buisjes al eens vervangen en is dat eigenlijk wel nodig?

Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Di, 21 Feb. 2012, 21:32    Onderwerp: Reageer met quote

volgens mij zijn de naalden van een hoog nikkel houdend brons... en niet van Alu.

de relatie met loodvrijje benzine zie ik niet.

na 50'000 hebben de naalden al wel duidelijk wat slijtage hoor, maar niet rampzalig. Vervangen kost je de kop niet, en levert een zuiniger motor op: dus zo weer terug verdient.

DaBit

BerichtGeplaatst: Di, 21 Feb. 2012, 23:32    Onderwerp: Reageer met quote

Hmm, daar ben ik ook wel benieuwd naar of die naaldbuizen verslijten. Alleen de naalden vervangen klinkt als half werk, en ik zie het vervangen van die twee delen ook nog wel als een nuttig iets. Hoewel de slijtage aan mijn naalden zo op het eerste gezicht (kijkend in de carb van bovenaf) nog wel meevalt.

Wat kosten die dingen in euro's trouwens? Bij KTMworld zie ik $45,67 staan, maar de ervaring leert dat de verhouding tussen KTMworld dollars en lokale dealer euro's niet constant is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Harry

BerichtGeplaatst: Wo, 22 Feb. 2012, 7:34    Onderwerp: Reageer met quote

Naalden liggen klaar en komen er dus nieuw in, ze zijn aardig versleten (goed voelbaar EN met het blote oog zichtbaar) Kosten ongeveer 14 euro per stuk. En ze lijken mij echt van aluminium hoor, zal zeker wel hoogwaardige kwaliteit zijn.
De buizen zijn wel van brons en volgens mij harder dan de naalden; daarom vraag ik me erg af of die buizen ook slijten, of dat het enkel de naalden zullen zijn.
De buizen (naaldgeleiders) vind ik namelijk op heel de fiches niet terug. Het zou dus zomaar kunnen dat die niet slijten omdat de naalden als het ware opgeofferd worden. Wordt dus erg moeilijk om die te bestellen. Ik zal nog eens verder informeren.

De relatie slijtage met loodvrije benzine: de oude loodhoudende benzine had zulke effecten niet door de smerende/dempende werking van lood. Lood liet een minimale laag op de delen achter die tegen deze slijtage beschermde. Het kwam bij de oude Supertenere's bij loodhoudende benzine nauwelijks voor maar toen loodhoudend verdween, werden deze motoren ineens berucht om dit verhaal... Ik heb zelfs buizen gehad die zo ovaal waren dat je het met het blote oog kon zien. (daar waren het de buizen die zachter waren en dus sleten, de naalden niet.)

Harry

BerichtGeplaatst: Zo, 26 Feb. 2012, 17:00    Onderwerp: Reageer met quote

Baaahhh! Nog steeds geen steek verder... Die dingen zijn dus echt nergens te vinden en over specifieke slijtage aan de naaldbuizen vind ik voor dit type carburateur ook helemaal nergens iets. Sterker: Google komt met geen enkel resultaat als ik CVRD 43 en naaldbuis of naaldgeleider combineer! Zou ik dan de eerste zijn die zich dit afvraagt?

Nou ja, gewoon op het gemakje verder met sleutelen en als ik niks blijf vinden, gewoon proberen met de nieuwe naalden en bestaande buizen.

Benny

BerichtGeplaatst: Zo, 26 Feb. 2012, 21:16    Onderwerp: Reageer met quote

vraagje ivm de naalden , worden deze compleet met circlip en ringetjes geleverd, op de microfiche lijkt me van wel .

SM 950
Naar boven
DaBit

BerichtGeplaatst: Zo, 26 Feb. 2012, 22:05    Onderwerp: Reageer met quote

Nee, het stilblijven van Google was mij ook al opgevallen.
Naar boven
Harry

BerichtGeplaatst: Ma, 27 Feb. 2012, 6:54    Onderwerp: Reageer met quote

Benny schreef:
vraagje ivm de naalden , worden deze compleet met circlip en ringetjes geleverd, op de microfiche lijkt me van wel .

Ik zal vanmiddag even voor je kijken Benny. Die circlip en ringetjes kun je gewoon overzetten dus heb daar niet echt op gelet.

Harry

BerichtGeplaatst: Ma, 27 Feb. 2012, 17:11    Onderwerp: Reageer met quote

De naalden komen met dikke alu ring, dunne stalen ring en circlip. Bij mij was er slechts 1 compleet, de andere zat in een doorgeschavield zakje: dunne ring en circlip waren weg, de dikke ring zat er nog wel in... snobby
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Ma, 27 Feb. 2012, 20:55    Onderwerp: Reageer met quote

Ah gewoon de naalden vervangen. zo hard gaat dat ook allemaal niet hoor.

Ringetjes moeten wel goed zitten

incomplete onderdelen: tja, kweste van terugsturen lijkt me! (of bij een goede dealer halen)

Benny

BerichtGeplaatst: Ma, 27 Feb. 2012, 21:23    Onderwerp: Reageer met quote

Harry schreef:
De naalden komen met dikke alu ring, dunne stalen ring en circlip. Bij mij was er slechts 1 compleet, de andere zat in een doorgeschavield zakje: dunne ring en circlip waren weg, de dikke ring zat er nog wel in... snobby

bedankt Harry, ik ga erook 2 nieuwe bestellen . Dun ringetjes zal niet los te leveren zijn vrees ik.Tenzij jij er nog eentje op overschot hebt ?

SM 950
Naar boven
Harry

BerichtGeplaatst: Di, 28 Feb. 2012, 7:14    Onderwerp: Reageer met quote

Heb ik... Van de oude naalden. Doordat ik gisteren ging kijken wat er allemaal bij zat, kwam ik er achter dat er eentje in een doorgesleten zakje zat, anders had ik dat pas op het moment van plaatsen gezien... Zaten in een zak met nog andere onderdelen dus het viel niet op.
Terugsturen kan, maar ik kan ook de oude ringen overzetten. Maak ik me ook verder niet zo heel druk over.

En die dealer? Tja, ik kom er alleen voor het bestellen van de onderdelen, verder niet... Een goede LC8 dealer zit hier niet in de buurt helaas.

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: