Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Za, 10 Jan. 2009, 21:30 Onderwerp: |
|
|
14Ah versie bestaat dus niet.
je EXC had standaard een 'gewone'loodaccu, en die 6Ah is een glasmat-accu. De LC8 heeft standaard al een glasmataccu.
Als je toch ergens een 14Ah weet te vinden.. die ook echt 14Ah is en dezelfde maat heeft... houdt ik me aanbevolen  _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

|
Geplaatst: Ma, 12 Jan. 2009, 0:54 Onderwerp: |
|
|
Die van mij wou eergisteren na een luttele 5 dagen stilstand (de eerste keer zo lang in 2 jaar ) ook niet meer starten.
Een rare kerstlichtjes-show was mijn deel toen ik op de startknop duwde, begeleid door allerlei rare piepjes en kreuntjes uit het vooronder die ik nog nooit gehoord had. Enfin, batterij plat (geen drie jaar oud...).
Ik heb hem aan de lader gehangen, vanmorgen was ie volgens vriend optimate weer in orde. Ff het contact aangezet en alles klonk weer normaal. Nu heb ik de lader er weer afgehaald, eens kijken of de batterij de nacht overleeft en morgenvroeg het boeltje in gang krijgt.
Anders ook hier een nieuw exemplaar... _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
ATAK

|
Geplaatst: Ma, 12 Jan. 2009, 7:58 Onderwerp: |
|
|
Me. too. Maar die heeft constant aan de druppelaar gehangen en toch nog ontladen .
ad _________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

|
Geplaatst: Ma, 12 Jan. 2009, 19:22 Onderwerp: |
|
|
Startte vanmorgen perfect...we houden het voorlopig op de vrij lage temperaturen van de afgelopen dagen. _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
Vrom
Geregistreerd op: 25-11-2008 Berichten: 188 Woonplaats: Schellebelle - B -
|
Geplaatst: Ma, 12 Jan. 2009, 21:47 Onderwerp: |
|
|
Wel, de mijne de afgelopen dagen ook aan de optimate gehangen en start tot dusver perfect.
Vandaag toch eerst eens geprobeerd naar het werk...daar is volk genoeg om 'm in gang te duwen  _________________ Verantwoord jezelf nooit, uw vrienden hebben het niet nodig en uw vijanden geloven het toch nooit.
www.VROM-rijopleidingen.be |
|
Naar boven |
|
 |
eReM

|
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Wo, 5 Mei. 2010, 21:57 Onderwerp: |
|
|
goedkoop idd! _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
pepdeze
|
Geplaatst: Vr, 24 Feb. 2012, 18:30 Onderwerp: |
|
|
Ik had al een tijdje een flikkerde dashverlichting, afgelopen week met mijn Gerbingsjas en handvat verwarming aangereden. Niet starten daarna.
Daar heeft die motor voorheen nooit moeite mee gehad. Bij controle nog geen 13 volt laden met alle verbruikers uit.
Alle kabels en stekkers gecontroleerd en schoongemaakt, geen resultaat.
Nog steeds geen 13volt. OP MP een andere spanningsregelaar gescoord, nog steeds hetzelfde. Ik vrees dat ook mijn spoel er gewoon aan is. Is het een hoop werk om die spoel te vervangen?, afgezien van de kosten?
grt
Jeroen |
|
Naar boven |
|
 |
highrider

|
Geplaatst: Do, 1 Mrt. 2012, 18:32 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | Als je toch ergens een 14Ah weet te vinden.. die ook echt 14Ah is en dezelfde maat heeft... houdt ik me aanbevolen  |
+1 _________________ Nog steeds 750 ST zal het ooit een KTM worden. Ja per 16-06-2008 een mooie oranje erbij. |
|
Naar boven |
|
 |
Rico
|
Geplaatst: Wo, 2 Mei. 2012, 19:58 Onderwerp: |
|
|
2 weken terug vol goede moed de Adventure van stal gehaald voor een dagje WK Superbike op Assen. Helaas geen reactie op de startknop, de motor slaat niet aan. Via de auto doorgestart en op weg naar Assen. Helaas op de terugweg weer niet willen starten. Na een halve slag was het weer gebeurt. Nu doorgestart via een andere motor.
Het rare is dat de motor net daarvoor een beurtje heeft gehad bij de dealer. Voor het wegbrengen de accu aan de lader gehad omdat de motor toen ook niet wou starten (lang stil gestaan in de winterperiode). Na een paar dagen aan de Optimate geen enkel probleem met starten. Tot 2 weken terug helaas.
Afgelopen zaterdag een nieuwe accu voor 90,00 gehaald bij de dealer, afgevuld en zondag aan de lader gehad. Helaas bij het plaatsen bleek het formaat niet te kloppen . Na mailcontact met de dealer blijk ik het verkeerde type meegekregen te hebben. De juiste kost 80,00 meer, dus bijna 170,00 . Kan wel de reeds afgevulde accu retour brengen.
Via de Honda dealer kost dezelfde accu mij 147,60 en op internet 109,00. Ik vind 60,00 verschil toch wel erg veel. Dit zijn toch geen normale prijzen meer??
Na het lezen van dit topic zit ik te twijfelen of het niet aan de spoel kan liggen. _________________ Oranje Adventure 'S' uit 2004 (eindelijk!!!) |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Do, 3 Mei. 2012, 1:02 Onderwerp: |
|
|
eerder de regelaar of de stekkers (slechte contacten),
maar: Een glasmat accu (AGM, wat dit dus is), is in principe STUK nadat ie 1x diepontladen geweest is...
JA, na de optima doet ie het dan wel weer... maar dan heb je maar 50% van de originele capaciteit ofzo.
Dus, Als je accu idd al een keer dood is geweest.. daarna aan de optimate, doet ie het misschien weer.. maar zodra je dan weer effe stilstaat of het koud wordt, sta je toch weer.
Als je weinig rijdt is een lithium accu misschien een oplossing, maarja, die zijn nog effe een pak duurder dan wel. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
|