lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Verbruik
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Paul_M

BerichtGeplaatst: Vr, 17 Feb. 2012, 22:39    Onderwerp: Reageer met quote

ok,

ondertussen terug een tank kunnen leegrijden ..

143km en licht van reserve ging aan.
hoeveel km's doen jullie met een 990 (R) ?

die luchtfilter & snorkel ga ik eens bekijken.
luchtfilter weet ik zitten denk ik ( onder zadel ? )
snorkel ? waar kan ik die vinden ?

merci,

Grtn,

Paul

ps: volgend jaar wsslk naar marokko, dus tegen dan liever is meer dan 150km uit een tank .. :(

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dekster

BerichtGeplaatst: Vr, 17 Feb. 2012, 22:59    Onderwerp: Reageer met quote

Hi Paul,
Update over mijn verbruik:
Kep een 990 ADV-R uit 2010. Bij 225 a 235 (bij rustig met de rechterpols) km gaat bij mij het lampje van reserve aan. Rijdt meestal niet echt rustig.
Gr. Dekster
Naar boven
Paul_M

BerichtGeplaatst: Vr, 17 Feb. 2012, 23:06    Onderwerp: Reageer met quote

hmmm

dan moet er hier toch echt iets mis zijn.... :(
ik rijd niet anders dan toen ik ook 220 - 230 km kon rijden tot het lichtje aankwam ...

Naar boven
tafella

BerichtGeplaatst: Za, 18 Feb. 2012, 0:22    Onderwerp: Reageer met quote

Hier hetzelfde: lampje gaat branden bij 225 / 235 km....
DaBit

BerichtGeplaatst: Zo, 19 Feb. 2012, 22:23    Onderwerp: Reageer met quote

Even aansluitend: 20 liter in de tank gooien bij 216km op de dagteller, is dat normaal voor een 950? Niet erg rustig gereden, maar toch ook weer niet als een malloot.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
african

BerichtGeplaatst: Zo, 19 Feb. 2012, 23:10    Onderwerp: Reageer met quote

DaBit schreef:
Even aansluitend: 20 liter in de tank gooien bij 216km op de dagteller, is dat normaal voor een 950? Niet erg rustig gereden, maar toch ook weer niet als een malloot.

Blijft je choke niet hangen?

meestal net geen 19 liter bij 280 a 300 km, als je begint te 'spelen' of de hooligan uit te hangen, wordt de mijne zuiniger
(GO 2004)

DaBit

BerichtGeplaatst: Ma, 20 Feb. 2012, 11:01    Onderwerp: Reageer met quote

Het idee dat het ondanks het koude weer ietsjes te was had ik al. Choke lijkt niet te blijven hangen; als-ie met dit weer terugschiet na starten dan slaat de motor direct af.

Maar ik heb zowiezo het idee dat het apparaat in de afdeling 'carburatie' nog wel wat TLC kan gebruiken. Da's een van de punten waar dealers toch vaak wel wat laten liggen. Een keertje goed schoonmaken, vlotterhoogtes controleren, eventueel gasnaalden&co vervangen, fatsoenlijk synchroniseren, etc. doet vaak wonderen.

Hoe lang gaan gasnaalden en emulsiebuizen mee bij een LC8 voordat het brandstofverbruik op begint te lopen door een te rijk middengebied?
Naar boven
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Ma, 20 Feb. 2012, 20:45    Onderwerp: Reageer met quote

als ze nieuw zijn is standje 2 (origineel) heel bokkerig.. dan worden de naalden meestal 1 tandje hoger gezet.

Na 50dkm kan je ze rustig terugzetten: dan zijn ze ver genoeg versleten smiley

maar idd:
- effe carbs los, schoonmaken, CV checken
- EPS er af (en als ie er al af is: checken of die afdichtingen goed zijn,. anders krijg je ook zulke problemen
- gasnaalden origineel terughangen
- luchtfiltertje checken: (niet te veel olie ingekomen? via de carterontluchting, boven voorste carb. Indien nog niet aanwezig evt het mist-dempertje monteren in die slang.

succes

DaBit

BerichtGeplaatst: Di, 21 Feb. 2012, 0:32    Onderwerp: Reageer met quote

Morgen heb ik een paar honderd km snelweg te rijden in de baas z'n tijd, dus dan ga ik ook niet veel te hard rijden. Mooi momentje om eens fatsoenlijk te meten.

Dus de tank is vol, de bandjes staan op 2,4 / 2,6 bar, de ketting is gesmeerd en gesteld en de tripmeter van de 60Cx staat op 0.

Verder 'even' het luchtfilter gecontroleerd op olie. Ik meende dat dat net zo simpel was als op de gemiddelde motor: dekseltje los, filtertje eruit pakken. Nou, dat was dus de eerste aanvaring met de sleutelvriendelijkheid van de KTM 950 Adventure; d'r moet nogal wat los voordat je dat ding eruit kunt pakken rolleyes3. Maar: geen olie op het papier te zien, en in de carbs eigenlijk ook niet. De CV-slides zijn ietsjes vettig, maar dat was het dan wel. Verder zag ik een mooie, goed bereikbare synchronisatieschroef zitten. Ik gelijk hopen dat er ook een paar vacuumnippels makkelijk te bereiken waren, maar helaas. Jammer, anders had ik 'm ook meteen even aan de oliekolom gehangen. Geen idee of de LC8 heel gevoelig is voor synchronisatie van de carburateurs, maar bij een ander drieletterig Duits merk brommer doet dat klusje nauwkeurig (dus niet op z'n gemiddelde-dealer's) doen wonderen voor motorloop en verbruik.

Ben benieuwd. Als het 1:11 blijft dan vermoed ik dat ik een volledige voor-tot-achter onderhoud/controlebeurt maar wat naar voren ga schuiven. Die doe ik altijd als ik een nieuwe ouwe brommer heb om de onderhoudsgeschiedenis op 0 te zetten en de punten na te lopen waar niet zo vaak naar gekeken word (balhoofd in 't vet, achterbruglagertjes in 't vet, etc.), maar meestal pas als ik een beetje aan de specifieke rammeltjes en geluidjes van de motor in kwestie gewend ben.

offtopic @Dr_Bean: de rebound-verstelling achter zit inderdaad vast. Maakt niks uit of ik die nou helemaal in- of uitdraai. Ik heb de vering nu eerst maar op de 'sport'-setting in de manual gezet zodat het tenminste nog enigzins in balans is. Beetje spelen. Die 32ml extra olie in de poten had ik al gedaan, maakte niet veel uit voor de onrust op korte hobbels.
Naar boven
Vonkenboer

BerichtGeplaatst: Di, 21 Feb. 2012, 18:08    Onderwerp: Reageer met quote

DaBit schreef:

offtopic @Dr_Bean: de rebound-verstelling achter zit inderdaad vast. Maakt niks uit of ik die nou helemaal in- of uitdraai. Ik heb de vering nu eerst maar op de 'sport'-setting in de manual gezet zodat het tenminste nog enigzins in balans is. Beetje spelen. Die 32ml extra olie in de poten had ik al gedaan, maakte niet veel uit voor de onrust op korte hobbels.

Ook ff offtopic, heb je al geprobeerd om de rebound helemaal open te zetten en de motor achter even te laten stuiteren(door op te tillen). Dan wil hij wel eens los komen.
Ik had deze tip gekregen van HK-suspension toen ik het zelfde had op mijn vorige motor.
De rebound zat daar ook vast op mijn WP demper naar een winter doorrijden, hij klikte niet eens meer.
Maar naar het bovenstaande uit gevoerd te hebben deed hij het weer.
Misschien dat het helpt.

DaBit

BerichtGeplaatst: Di, 21 Feb. 2012, 21:08    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb 'm ook helemaal los gedraaid gehad en er vervolgens een stuk mee gereden met veel hobbels. Heeft niets gedaan, helaas.

Nouja, zo'n drama is het niet. Dempertje heeft er 65000km opzitten dus die mocht zowiezo wel een keer een beurtje, ook als die reboundnaald niet vast zat. De wat strakkere 'sport'-instelling uit het instructieboekje in combinatie met die 32cc extra olie in de voorpoten bevalt me trouwens goed. Eindelijk blijft die brommer gewoon z'n lijn volgen als ik 'm een hobbelige bocht instuur.

Ontopic dan maar weer: ik heb zojuist 260km gereden waarvan 200km snelweg en 60km binnendoor. Daarbij heb ik me redelijk netjes gedragen, zeg 10-20km/u te hard met zo hier en daar een uitschieter op de binnendoorwegen. Weer terug bij dezelfde benzinepomp, dezelfde slang moest er 16,5 liter benzine in. Dat is dus 1:15,6. Dat beschouw ik gewoon als normaal.

Geen idee waarom ik eerst die 1:11 had. Het is nou ook weer niet de tijd van het jaar om als een malloot aan die gaskraan te jengelen.
Naar boven
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Di, 21 Feb. 2012, 21:29    Onderwerp: Reageer met quote

mja.. 1:16 das vrij normaal. zeker nu het winter is.

synchronisatie nippels kan je wel heel goed bij, wer zit namelijk al een slangetje op! De ene slang is ongebruikt en zit (ALS HET GOED IS...) achteraan het luchtfilter op een speciaal daarvoor bedoeld blind-piefje, wat de slang dus dicht houdt. (en de slang lekt dus als ie daar niet zit...)

de andere wordt.werd standaard gebruikt voor het EPC meen ik. (maar zonder EPC is die dus ook overtollig...: wel afdoppen dus!

DaBit

BerichtGeplaatst: Di, 21 Feb. 2012, 22:03    Onderwerp: Reageer met quote

Hmm, nu ik een normaal verbruik gehaald heb kan ik weer terug naar plan A: even alle rammeltjes en geluidjes van de motor goed leren kennen, en dan ineens een 'grote grote' beurt doen.

EPC en SAS enzo zit er bij mij volgens mij nog gewoon op, BTW. Spul kan dan eventueel ook meteen weggehaald worden.
Naar boven
Gunter

BerichtGeplaatst: Ma, 27 Feb. 2012, 21:54    Onderwerp: Reageer met quote

Hé,

even dit topic kapen, ik heb een Adventure 990 S van 2008 en mijn lichtje gaat aan op 185km, dat is misschien niet overdreven maar vind het toch ruim veel...
Ik heb wel niet echt grote afstanden gereden, laatste weken enkel kortere ritjes. Zijn er echter dingen die ik eens kan checken? Heb ook geen idee welke mapping erin zit, volgens mij is alles nog standaard.
Iemand tips? Of moet ik als een omaatje gaan rijden? rolleyes

grts Gunter
Naar boven
Aleph

BerichtGeplaatst: Di, 28 Feb. 2012, 12:49    Onderwerp: Reageer met quote

DaBit schreef:
260km gereden waarvan 200km snelweg en 60km binnendoor............... Weer terug bij dezelfde benzinepomp, dezelfde slang moest er 16,5 liter benzine in. ..............

jep, klinkt heel normaal. Ik heb een 2005, tank meestal rond de 250km en dan gaat er meestal zo'n 17L in. Variaties zijn altijd mogelijk, zeker als je off-road gaat, wordt er lekker gezopen. Op circuit daarentegen of bij oerend hard straatrijden wordt ie meestal zuiniger. bucktooth

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: