Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Qua Patet Orbis

Geregistreerd op: 24-10-2011 Berichten: 83 Woonplaats: Alphen a/d Rijn
|
Geplaatst: Vr, 3 Feb. 2012, 16:56 Onderwerp: Kleurcode zwarte adventure 950 |
|
|
Weet iemand de juiste kleurcode voor mijn zwarte 950 adv. 2004
Een bevriend autospuiter gaat mijn windscherm en een paar kleine krasjes spuiten.
Een kleurcode of een link ernaar zou handig zijn.
Alvast bedankt.
|
|
Naar boven |
|
 |
Benny

|
Geplaatst: Za, 4 Feb. 2012, 22:27 Onderwerp: Re: Kleurcode zwarte adventure 950 |
|
|
Qua Patet Orbis schreef: | Weet iemand de juiste kleurcode voor mijn zwarte 950 adv. 2004
Een bevriend autospuiter gaat mijn windscherm en een paar kleine krasjes spuiten.
Een kleurcode of een link ernaar zou handig zijn.
Alvast bedankt. |
motorfabrikanten geven een kleurcode aan hun eigen kleur, met deze code kan je de juiste onderdelen bestellen bij de dealer. Wat jij nodig hebt is de formule om deze kleur na te maken, deze is echter niet zoals bij auto's gekend en vrijgegeven.
Per merk van verfleverancier zal deze formule dan ook verschillen omdat deze allemaal met hun eigen basiskleuren werken om mee te vertrekken.
Een spuiterij die over een spectrummeter( toestel meet welke verschillende kleuren er in de verf gebruikt worden) beschikt kan heel aardig in de buurt van de juiste kleur komen nadat hij een meting op je kleur heeft uitgevoerd.
_________________ mvg Benny
SM 950 |
|
Naar boven |
|
 |
Qua Patet Orbis

|
Geplaatst: Zo, 5 Feb. 2012, 11:37 Onderwerp: |
|
|
thanks,
Heb van koen ook een mail gekregen met de codes van de kleuren..
bedankt nog Koen!
|
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
|
Naar boven |
|
 |
Qua Patet Orbis

|
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

|
Geplaatst: Zo, 5 Feb. 2012, 18:13 Onderwerp: |
|
|
Leuk om weten dat de metalisé hier gemaakt wordt in de vernis en niet bij de kleur. RAL2009 als basisoranje wist ik al.
_________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
african

Geregistreerd op: 19-6-2006 Berichten: 274 Woonplaats: tussen emmelle en oemelegoem
|
Geplaatst: Zo, 5 Feb. 2012, 18:35 Onderwerp: |
|
|
_________________ Greet's |
|
Naar boven |
|
 |
Benny

|
Geplaatst: Zo, 5 Feb. 2012, 22:02 Onderwerp: |
|
|
Voila sé KTM geeft de codes blijkbaar wel vrij.............Let er op dat het om Standoxlakken gaat, enkel met deze lak zal je de kleur volgens deze formules kunnen maken.
@ Raket:
Sikkens heeft een transparant waarbij je de metallic kan doen (code 666), deze heeft dezelfde droogtijd als een mettalic basislak. Groot voordeel is dat je hiermee nooit een loper zal spuiten omdat je maar een dun nevellaagje moet leggen.Dus snel droog en dan kan je eventueel ook afplakken na een 15 tal min.
Daarna gewoon aflakken met de vernis.
Als je een loper spuit met je vernis met de mettalic erin dan ga je dat zeker zien in je eindresutaat ook al schuur je deze mooi weg voor je de laatste laag zet.
_________________ mvg Benny
SM 950 |
|
Naar boven |
|
 |
|