Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Za, 17 Dec. 2005, 10:06 Onderwerp: Carburateur hikups |
|
|
Zo.. nav Eppo's draadje "kuren", maar even een speciaal carburateurdraadje.
Quote: | Volgens mij moet ik binnenkort toch weer eens voor een beurt en nu vraag ik mij het volgende af.
Soms valt het ding ineens stil als ik bijvoorbeeld net heb voorgedrongen bij het stoplicht. Of als ik net aan het einde ben van mijn serie springbulten. Of als ik net wat hard over een paadje heb gecrossed en stil ga staan. |
- Afslaan voor hets toplicht is idd meestal kwestie van mengselafstelling. Ook lullige dingen als een nieuw goed gemonteerde bougiekap geven dit soort verschijnselen.
Die CO afstelsleutel die er voor ktm is werkt NIET voor LC8, simpelweg omdat de carb in een airbax staat en je er niet bij kan. Je moet dus echt de carb uitbouwen om het te verstellen!
- Uit uitvallen NA een knippenpad of grote spong is mijns inziens iets heel anders! en iets wat maar weinig mensen zullen merken, want je moet er echt voor te keer gaan. Als je dan stopt ruikt ie heel sterk naar benzine.
Ik ben er zelf al een tijdje naar op zoek.
Volgens mij zit het probleem in dat de vlotterbak dan gewoon overstroomt, en/of tevens de benzine omhoog slaat uit de vlotterbak. Alle offroads hebben hiervoor meestal een soort schermpje in de vlotterbak, om te voorkomen dat de benzine daar te hard gaat klotsen.
Omdat bij de LC8 de vlotterbakken schuin liggen is dit denk ik lastiger te maken EN is het effect des te erger.
Een mogelijke oplossing die ik bij KTM Oostenrijk gehoord heb is: Grotere luchtsproeier, en een iets zwaardere vacuumschuif-veer.
Dit lost het probleem zelf natuurlijk niet op, maar misschien wel de gevolgen.
Ik wil dit nog proberen, maar later... _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Johan

|
Geplaatst: Za, 17 Dec. 2005, 11:04 Onderwerp: |
|
|
Hoi Gerben
Die CO afstelsleutel die er voor ktm is werkt NIET voor LC8, simpelweg omdat de carb in een airbax staat en je er niet bij kan. Je moet dus echt de carb uitbouwen om het te verstellen!
Goed nieuws dit hoeft dus niet als je dat driehoekige deksel van de luchtfilterkast afschroeft schijn je met een speciale schroeven draaier(haaks o.i.d.) bij CO afstelschroef te kunnen komen aan de ene kant, deksetje aan de andere kant voor de andere carb(b)
Dit staat ook op de site van Sommer met een plaatje onder techniek ,vergaser .GOEIE tip van Daan
Groet Johan |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Za, 17 Dec. 2005, 11:16 Onderwerp: |
|
|
OK. zo ha dik de tip niet begrepen, maar das idd een goeie dan.
Carb even eruit trekken is ook niet zo veel werk, zeker niet als de TPS er al af is  _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Prutzer

|
Geplaatst: Za, 17 Dec. 2005, 15:03 Onderwerp: |
|
|
Zo, ook weer terug in het land, hoop bij moeten lezen na 3 weken
Die van mijn is afgesteld met de carbs erop, dynojetter in Uithoorn had daarvoor een heel fijn schroevendraaiertje met haakse overbrenging.
Grts _________________ 2003 950S
Driver: Eelco |
|
Naar boven |
|
 |
Flatslide

|
Geplaatst: Za, 17 Dec. 2005, 15:17 Onderwerp: |
|
|
Hoi Prutzer
Ben je bij Jeroen geweest?
ben benieuwd naar je grafiek, kun je die (en wil) posten?
greets Fred _________________ Dr Zeuss's Bike |
|
Naar boven |
|
 |
Prutzer

|
Geplaatst: Za, 17 Dec. 2005, 15:31 Onderwerp: |
|
|
Ik heb er toen een topic over geopend, zie link
klikkerdeklik _________________ 2003 950S
|
Naar boven |
|
 |
Flatslide

|
Geplaatst: Za, 17 Dec. 2005, 18:02 Onderwerp: |
|
|
Is er verder nog iets veranderdt aan de carb's of aleen afgesteld?
Ps wat betreft die sleutel om af te stellen, ik ga ff kijken of ik op mn werk iets kan ritsellen, die wil ik dan wel voor algemeen gebruik beschikbaar stellen  _________________ Dr Zeuss's Bike |
|
Naar boven |
|
 |
Prutzer

|
Geplaatst: Za, 17 Dec. 2005, 19:02 Onderwerp: |
|
|
Hij heeft niets veranderd, ik had zelf al de gasnaalden 1 ringetje omhoog gezet, daardoor loopt ie ook erg rijk....
Ik heb toen op advies van Jeroen de naalden weer terug gezet, maar toen werd ie erg bokkerig in lage toerentallen, dus toen maar weer de naalden gelift, dan maar een beetje te rijk
Inmiddels klopt de de CO afstelling weer voor geen meter, bij koude start loopt alleen de voorste cilinder mee, later komt dan de achterste erbij.
Maargoed, binnenkort weer beurtje bij B. in Z. Mogen zij er een blik op werpen  _________________ 2003 950S
|
Naar boven |
|
 |
Eppo

|
Geplaatst: Zo, 18 Dec. 2005, 10:54 Onderwerp: |
|
|
Jongensjonges, we gaan telkens wel erg snel off-topic.
Ook wel leuk waar dit soort dingen toe leiden maar ik snap er nog steeds weinig van. Dat klotsen van benzine in de vlotterbak dat klinkt als iets, dr. Bean. En waar is die carburateurverwarming nou voor, heeft dat echt nut? Mischien ook eens wat uitleg over al die afkortingen. Daan heeft geen EPS meer, de ander geen TBC en ik geloof dat dr. Bean helemaal alles met een afkorting van het ding afsloopt. Al die systemen hebben toch wel enig nut of belemmeren ze alleen?  _________________ De enthousiaste beginner |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Zo, 18 Dec. 2005, 14:12 Onderwerp: |
|
|
Volgens de americanen is de oplossing een grotere stationair sproeier, naalden origineel.
Nog iets, waar kan je die sproeiers van het ding halen?? Brouwer heeft ze niet (zecht genoeg, niet af laten stellen daar!) Ik denk dat ik ze uit dld moet laten opsturen?? of heeft iemand een adresje? _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
dukerider

Geregistreerd op: 21-8-2005 Berichten: 566 Woonplaats: wuustwezel Belgie
|
Geplaatst: Zo, 18 Dec. 2005, 14:49 Onderwerp: |
|
|
speedyves schreef: | Volgens de americanen is de oplossing een grotere stationair sproeier, naalden origineel.
Nog iets, waar kan je die sproeiers van het ding halen?? Brouwer heeft ze niet (zecht genoeg, niet af laten stellen daar!) Ik denk dat ik ze uit dld moet laten opsturen?? of heeft iemand een adresje? |
Factory pro maakt de #45 sproeiers.Ze zijn via KTM niet te krijgen.
Je kan bij KTM wel de #70 stationairLUCHTsproeiers bestellen die geven hetzelfde effect, het stationairmengsel rijker maken dus.
Deze zijn dan een maat KLEINER als de ori #80 die in de carbs zitten.Ze zijn ook makkelijker te vervangen dan de stationairsproeiers.
Op deze manier wordt ook het mengsel rijker gemaakt bij de Mikuni BST carbs die op een LC4 zitten. _________________ RON
'23 890 SMT
Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Zo, 18 Dec. 2005, 17:23 Onderwerp: |
|
|
Ik moet de vlotterbak toch nog open maken, dus dat maakt niet uit.
Maar het voordeel van een wat grotere sproeier is dat je ook het 1/8e gas deel wat reiker maak, word ie wat sterker door als het goed is. De hoofd sproeiers wil ik een stukkie kleiner doen en de naalden weer terug naar origineel.
KTM maakt heel beperkt sproeiers (nouja.. koopt in, als ik ergens gewoon keihin sproeiers haal bij een tuner, passen die dan niet ook gewoon??) Factory pro is ook van KTM zeker, kunnen ze daar dus lekker wat extra winst op pakken.
Weet jij een adres waar die FP's te krijgen zijn? _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Zo, 18 Dec. 2005, 21:32 Onderwerp: |
|
|
maar euhm..
het afslaan NA een knippenpad is een probleem van VEEEL te veel benzine. zal dus alleeen maar erger worden.
zoals ik dus al schreef: grotere luchtsproeier (90).
grts _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
dukerider

Geregistreerd op: 21-8-2005 Berichten: 566 Woonplaats: wuustwezel Belgie
|
Geplaatst: Ma, 19 Dec. 2005, 0:43 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | maar euhm..
het afslaan NA een knippenpad is een probleem van VEEEL te veel benzine. zal dus alleeen maar erger worden.
zoals ik dus al schreef: grotere luchtsproeier (90).
grts |
Volgens mij heeft dat afslaan niet direct te maken met een te rijk stationairmengsel maar eerder met het "dansen" van de gasschuiven bij het nemen van de knippen.
Daarom dat ze bij KTM adviseren om er stuggere vacuumschuifveren in te plaatsen.
De grotere luchtsproeier dient ,denk ik, om het effect van de zwaardere veren op de schuiven te compenseren die trager omhoog komen.
Dit is louter theorie natuurlijk
Ik denk dat het tijd wordt om een setje sproeiertjes te bestellen bij de dealer en zelf wat te gaan experimenteren
Ik heb het afslaan ook wel eens gehad en dan stinkt ie inderdaad naar de benzine.De motor startte ook slecht met een zwarte stinkende wolk tot gevolg.
Helemaal verzopen
Ik kan moeilijk geloven dat dat enkel maar zou te wijten zijn aan een te rijk mengsel  _________________ RON
'23 890 SMT
Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Di, 20 Dec. 2005, 8:58 Onderwerp: |
|
|
psies, dat komt dus omdat de benzine opslaat uit de vlotterbakken danwel de vlotter niet goed afsluit door de schokken.
meer lucht zou het probleem een beetje minder erg kunnnen maken.
Ik weet nog geen betere oplossing.
en ja idd, de veren zijn tegen het dansen van de schuiven.
grts _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
|