lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Carburateur hikups

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 17 Dec. 2005, 10:06    Onderwerp: Carburateur hikups Reageer met quote

Zo.. nav Eppo's draadje "kuren", maar even een speciaal carburateurdraadje.

Quote:
Volgens mij moet ik binnenkort toch weer eens voor een beurt en nu vraag ik mij het volgende af.
Soms valt het ding ineens stil als ik bijvoorbeeld net heb voorgedrongen bij het stoplicht. Of als ik net aan het einde ben van mijn serie springbulten. Of als ik net wat hard over een paadje heb gecrossed en stil ga staan.


- Afslaan voor hets toplicht is idd meestal kwestie van mengselafstelling. Ook lullige dingen als een nieuw goed gemonteerde bougiekap geven dit soort verschijnselen.

Die CO afstelsleutel die er voor ktm is werkt NIET voor LC8, simpelweg omdat de carb in een airbax staat en je er niet bij kan. Je moet dus echt de carb uitbouwen om het te verstellen!


- Uit uitvallen NA een knippenpad of grote spong is mijns inziens iets heel anders! en iets wat maar weinig mensen zullen merken, want je moet er echt voor te keer gaan. Als je dan stopt ruikt ie heel sterk naar benzine.

Ik ben er zelf al een tijdje naar op zoek.
Volgens mij zit het probleem in dat de vlotterbak dan gewoon overstroomt, en/of tevens de benzine omhoog slaat uit de vlotterbak. Alle offroads hebben hiervoor meestal een soort schermpje in de vlotterbak, om te voorkomen dat de benzine daar te hard gaat klotsen.

Omdat bij de LC8 de vlotterbakken schuin liggen is dit denk ik lastiger te maken EN is het effect des te erger.

Een mogelijke oplossing die ik bij KTM Oostenrijk gehoord heb is: Grotere luchtsproeier, en een iets zwaardere vacuumschuif-veer.
Dit lost het probleem zelf natuurlijk niet op, maar misschien wel de gevolgen.
Ik wil dit nog proberen, maar later...

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Johan



Geregistreerd op: 28-2-2005
Berichten: 545
Woonplaats: Hengelo (ov)

BerichtGeplaatst: Za, 17 Dec. 2005, 11:04    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Gerben

Die CO afstelsleutel die er voor ktm is werkt NIET voor LC8, simpelweg omdat de carb in een airbax staat en je er niet bij kan. Je moet dus echt de carb uitbouwen om het te verstellen!

Goed nieuws dit hoeft dus niet als je dat driehoekige deksel van de luchtfilterkast afschroeft schijn je met een speciale schroeven draaier(haaks o.i.d.) bij CO afstelschroef te kunnen komen aan de ene kant, deksetje aan de andere kant voor de andere carb(b) thumbsup
Dit staat ook op de site van Sommer met een plaatje onder techniek ,vergaser .GOEIE tip van Daan thumbsup

Groet Johan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 17 Dec. 2005, 11:16    Onderwerp: Reageer met quote

OK. zo ha dik de tip niet begrepen, maar das idd een goeie dan.
Carb even eruit trekken is ook niet zo veel werk, zeker niet als de TPS er al af is smiley

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Prutzer



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 201
Woonplaats: Amstelveen

BerichtGeplaatst: Za, 17 Dec. 2005, 15:03    Onderwerp: Reageer met quote

Zo, ook weer terug in het land, hoop bij moeten lezen na 3 weken grin

Die van mijn is afgesteld met de carbs erop, dynojetter in Uithoorn had daarvoor een heel fijn schroevendraaiertje met haakse overbrenging.

wideeyed

Grts

_________________
2003 950S
Driver: Eelco
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Flatslide



Geregistreerd op: 1-9-2005
Berichten: 332
Woonplaats: Pillegom

BerichtGeplaatst: Za, 17 Dec. 2005, 15:17    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Prutzer

Ben je bij Jeroen geweest?

ben benieuwd naar je grafiek, kun je die (en wil) posten?

greets Fred

_________________
Dr Zeuss's Bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Prutzer



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 201
Woonplaats: Amstelveen

BerichtGeplaatst: Za, 17 Dec. 2005, 15:31    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb er toen een topic over geopend, zie link

klikkerdeklik

_________________
2003 950S
Driver: Eelco
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Flatslide



Geregistreerd op: 1-9-2005
Berichten: 332
Woonplaats: Pillegom

BerichtGeplaatst: Za, 17 Dec. 2005, 18:02    Onderwerp: Reageer met quote

Is er verder nog iets veranderdt aan de carb's of aleen afgesteld?






Ps wat betreft die sleutel om af te stellen, ik ga ff kijken of ik op mn werk iets kan ritsellen, die wil ik dan wel voor algemeen gebruik beschikbaar stellen wacko

_________________
Dr Zeuss's Bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Prutzer



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 201
Woonplaats: Amstelveen

BerichtGeplaatst: Za, 17 Dec. 2005, 19:02    Onderwerp: Reageer met quote

Hij heeft niets veranderd, ik had zelf al de gasnaalden 1 ringetje omhoog gezet, daardoor loopt ie ook erg rijk....

Ik heb toen op advies van Jeroen de naalden weer terug gezet, maar toen werd ie erg bokkerig in lage toerentallen, dus toen maar weer de naalden gelift, dan maar een beetje te rijk tongue

Inmiddels klopt de de CO afstelling weer voor geen meter, bij koude start loopt alleen de voorste cilinder mee, later komt dan de achterste erbij.
Maargoed, binnenkort weer beurtje bij B. in Z. Mogen zij er een blik op werpen idea2

_________________
2003 950S
Driver: Eelco
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Eppo



Geregistreerd op: 23-7-2005
Berichten: 71
Woonplaats: Dongen

BerichtGeplaatst: Zo, 18 Dec. 2005, 10:54    Onderwerp: Reageer met quote

Jongensjonges, we gaan telkens wel erg snel off-topic.
Ook wel leuk waar dit soort dingen toe leiden maar ik snap er nog steeds weinig van. Dat klotsen van benzine in de vlotterbak dat klinkt als iets, dr. Bean. En waar is die carburateurverwarming nou voor, heeft dat echt nut? Mischien ook eens wat uitleg over al die afkortingen. Daan heeft geen EPS meer, de ander geen TBC en ik geloof dat dr. Bean helemaal alles met een afkorting van het ding afsloopt. Al die systemen hebben toch wel enig nut of belemmeren ze alleen? rolleyes5

_________________
De enthousiaste beginner
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2716
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo, 18 Dec. 2005, 14:12    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens de americanen is de oplossing een grotere stationair sproeier, naalden origineel.

Nog iets, waar kan je die sproeiers van het ding halen?? Brouwer heeft ze niet (zecht genoeg, niet af laten stellen daar!) Ik denk dat ik ze uit dld moet laten opsturen?? of heeft iemand een adresje?

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
dukerider



Geregistreerd op: 21-8-2005
Berichten: 566
Woonplaats: wuustwezel Belgie

BerichtGeplaatst: Zo, 18 Dec. 2005, 14:49    Onderwerp: Reageer met quote

speedyves schreef:
Volgens de americanen is de oplossing een grotere stationair sproeier, naalden origineel.

Nog iets, waar kan je die sproeiers van het ding halen?? Brouwer heeft ze niet (zecht genoeg, niet af laten stellen daar!) Ik denk dat ik ze uit dld moet laten opsturen?? of heeft iemand een adresje?

Factory pro maakt de #45 sproeiers.Ze zijn via KTM niet te krijgen.
Je kan bij KTM wel de #70 stationairLUCHTsproeiers bestellen die geven hetzelfde effect, het stationairmengsel rijker maken dus.
Deze zijn dan een maat KLEINER als de ori #80 die in de carbs zitten.Ze zijn ook makkelijker te vervangen dan de stationairsproeiers.
Op deze manier wordt ook het mengsel rijker gemaakt bij de Mikuni BST carbs die op een LC4 zitten.

_________________
RON



'23 890 SMT



Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2716
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo, 18 Dec. 2005, 17:23    Onderwerp: Reageer met quote

Ik moet de vlotterbak toch nog open maken, dus dat maakt niet uit.
Maar het voordeel van een wat grotere sproeier is dat je ook het 1/8e gas deel wat reiker maak, word ie wat sterker door als het goed is. De hoofd sproeiers wil ik een stukkie kleiner doen en de naalden weer terug naar origineel.

KTM maakt heel beperkt sproeiers (nouja.. koopt in, als ik ergens gewoon keihin sproeiers haal bij een tuner, passen die dan niet ook gewoon??) Factory pro is ook van KTM zeker, kunnen ze daar dus lekker wat extra winst op pakken.
Weet jij een adres waar die FP's te krijgen zijn?

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 18 Dec. 2005, 21:32    Onderwerp: Reageer met quote

maar euhm..
het afslaan NA een knippenpad is een probleem van VEEEL te veel benzine. zal dus alleeen maar erger worden.

zoals ik dus al schreef: grotere luchtsproeier (90).

grts

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
dukerider



Geregistreerd op: 21-8-2005
Berichten: 566
Woonplaats: wuustwezel Belgie

BerichtGeplaatst: Ma, 19 Dec. 2005, 0:43    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
maar euhm..
het afslaan NA een knippenpad is een probleem van VEEEL te veel benzine. zal dus alleeen maar erger worden.

zoals ik dus al schreef: grotere luchtsproeier (90).

grts

Volgens mij heeft dat afslaan niet direct te maken met een te rijk stationairmengsel maar eerder met het "dansen" van de gasschuiven bij het nemen van de knippen.
Daarom dat ze bij KTM adviseren om er stuggere vacuumschuifveren in te plaatsen.
De grotere luchtsproeier dient ,denk ik, om het effect van de zwaardere veren op de schuiven te compenseren die trager omhoog komen.
Dit is louter theorie natuurlijk stars
Ik denk dat het tijd wordt om een setje sproeiertjes te bestellen bij de dealer en zelf wat te gaan experimenteren rolleyes

Ik heb het afslaan ook wel eens gehad en dan stinkt ie inderdaad naar de benzine.De motor startte ook slecht met een zwarte stinkende wolk tot gevolg.
Helemaal verzopen thumbsdown
Ik kan moeilijk geloven dat dat enkel maar zou te wijten zijn aan een te rijk mengsel confused

_________________
RON



'23 890 SMT



Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 20 Dec. 2005, 8:58    Onderwerp: Reageer met quote

psies, dat komt dus omdat de benzine opslaat uit de vlotterbakken danwel de vlotter niet goed afsluit door de schokken.

meer lucht zou het probleem een beetje minder erg kunnnen maken.
Ik weet nog geen betere oplossing.

en ja idd, de veren zijn tegen het dansen van de schuiven.

grts

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif