lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

1 Cartridge in voorvork kaduuk..

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
roflastc

BerichtGeplaatst: Za, 28 Jan. 2012, 1:50    Onderwerp: 1 Cartridge in voorvork kaduuk.. Reageer met quote

Zow daar kwam ik ineens achter dat een cartridge niet meer wil.

Bleedervalve boutje en de grote bout bovenop waarmee je de cartridge in en uitdraait beweegt niet meer. In/uitgaande dempers cliccken nog wel maar lijken ook niks meer te doen.

Bar weinig KM's meer gereden kan ik je verklappen...

Morgen ga ik eens wat garantie vragen stellen bij een wel bekende dealer.

Is dit bij iemand anders al een voorgekomen?

Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Za, 28 Jan. 2012, 10:33    Onderwerp: Reageer met quote

het is alleen geen cardridge vork hoor.

De binnenste bout bovenop is de veervoorspanning: Zit je niet gewoon op het einde?

en de hele voorspan-unit bovenop kun je er uithalen met een pinnetjes-tang: maar dan moet je wel de vorkpoot loshebben, anders draait ie nooit.

Als er water in de vork is gekomen (via de dichtringen) en de olie is een beetje snot geworden door het stilstaan... dan kan idd de demper blijven hangen natuurlijk, of het heeft nooit goed gewerkt.

Maar goed, als je nog garantie hebt: Ga eerst naar je dealer terug voordat je zelf de zaak uit elkaar gaat halen of foute instellingen gaat proberen!

(ps.: er is een manual...)

roflastc

BerichtGeplaatst: Za, 28 Jan. 2012, 10:44    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
het is alleen geen cardridge vork hoor.

De binnenste bout bovenop is de veervoorspanning: Zit je niet gewoon op het einde?

en de hele voorspan-unit bovenop kun je er uithalen met een pinnetjes-tang: maar dan moet je wel de vorkpoot loshebben, anders draait ie nooit.

Als er water in de vork is gekomen (via de dichtringen) en de olie is een beetje snot geworden door het stilstaan... dan kan idd de demper blijven hangen natuurlijk, of het heeft nooit goed gewerkt.

Maar goed, als je nog garantie hebt: Ga eerst naar je dealer terug voordat je zelf de zaak uit elkaar gaat halen of foute instellingen gaat proberen!

(ps.: er is een manual...)

Geen cartridge?, ah my bad. maar goed. Ik ga iig voor een garantie reparatie want ik heb bar weinig KM's ermee gereden. Ik heb het manual en heb nooit een instelling geprobeerd die buiten het boekje was.

Het gaat om de 6kantige bout bovenop en niet de zwarte clickknop van de preload. Er is geen beweging meer in te krijgen ,noch linksom of rechtsom. Het ding stond op 5 draaien naar rechts vanaf de eindstop.

Edit MInder dan 5K ermee gereden; 99,9% asfalt en de motor stond altijd verwarmd binnen als ik niet rij (op de bok) Moet het ding niet stuk van gaan lijkt mij.

Edit@ wel al een hele tijd (sinds ik deze vork van WP had gekregen) dat de rechterpoot raar was. Motor voelde ook nooit stabiel aan. De dealer waar ik zo naar toe ga had 'm even uitgeprobeerd destijds en vond niks. Ik denk dat ik daar vandaag nog eens naar ga vragen

Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Za, 28 Jan. 2012, 11:17    Onderwerp: Reageer met quote

roflastc schreef:

Het gaat om de 6kantige bout bovenop en niet de zwarte clickknop van de preload. Er is geen beweging meer in te krijgen ,noch linksom of rechtsom. Het ding stond op 5 draaien naar rechts vanaf de eindstop.

zwarte-click knop is de rebound, en niet de preload.

zeskantige moer is de pre-load.

roflastc

BerichtGeplaatst: Za, 28 Jan. 2012, 16:47    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
roflastc schreef:

zwarte-click knop is de rebound, en niet de preload.

zeskantige moer is de pre-load.

Goed Smile Andre Verpalen bleek weer eens de enige te zijn die dit soort dingen daadwerkelijk oplost. Nieuwe preload units zowel links als rechts. Kosteloos vervangen terwijl de vering in kwestie niet eens zijn werk was. Stond daar wel van te kijken. Ik ga vandaag maar een staatslot kopen denken. Its my lucky day Smile

Ik leer ooit wel eens de termen uiteen te houden trouwens wink

Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Za, 28 Jan. 2012, 18:25    Onderwerp: Reageer met quote

jep, goede dealer levert goede oplossing.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: