lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

ABS gemakkelijk uitschakelen

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Thorri

BerichtGeplaatst: Za, 21 Jan. 2012, 11:28    Onderwerp: ABS gemakkelijk uitschakelen Reageer met quote

Ik heb een vraagje. Is er een gemakkelijke manier om je ABS uit te schakelen anders dan het ABS knopje?
Ik weet dat als je de zekering van de ABS er uittrekt dat je gewoon kan rijden maar dan doet de snelheidsmeter het niet meer.

Dus zijn er nog andere manieren dan het uitbouwen van de hele ABS unit.

Alvast dank.

Master of Disaster

BerichtGeplaatst: Za, 21 Jan. 2012, 12:44    Onderwerp: Reageer met quote

Makkelijk is anders maar: je kan de stroomkabel die van de achterste remklauw naar de ABS-module onder het zadel loopt onderbreken en verlengen tot aan het dashboard en er een aan-uit schakelaar op monteren. Als ik me niet vergis kan je dan door het circuit door middel van de schakelaar te onderbreken de ABS module verwarren, waardoor deze gedesactiveerd wordt. Ik geloof dat de snelheidsmeter dan wel nog functioneert omdat het signaal van het voorwiel wel nog geregistreerd wordt. Heb het zelf nog niet geprobeerd, dus geen ervaring daarmee hier.
Roeligan

BerichtGeplaatst: Za, 21 Jan. 2012, 18:07    Onderwerp: Reageer met quote

Master of Disaster schreef:
Makkelijk is anders maar: je kan de stroomkabel die van de achterste remklauw naar de ABS-module onder het zadel loopt onderbreken en verlengen tot aan het dashboard en er een aan-uit schakelaar op monteren. Als ik me niet vergis kan je dan door het circuit door middel van de schakelaar te onderbreken de ABS module verwarren, waardoor deze gedesactiveerd wordt. Ik geloof dat de snelheidsmeter dan wel nog functioneert omdat het signaal van het voorwiel wel nog geregistreerd wordt. Heb het zelf nog niet geprobeerd, dus geen ervaring daarmee hier.

yup... works like a charm!

Gewoon 1 draadje van de achterste sensor doorlussen naar schakelaar op dashboard. Wel zien dat je in de kabel van de sensor knipt (dus tss sensor en stekker) en niet in het stukje van de abs unit zelf...

Gewoon terug aanzetten tijdens rijden gaat trouwens ook (bij de mijne toch): schakelaar terug aan, koppeling intrekken en heel kort ff de startknop indrukken, oa ABS reset zich dan...

Thorri

BerichtGeplaatst: Za, 21 Jan. 2012, 20:51    Onderwerp: Reageer met quote

Thanx, Dus ff knutselen en dan kan ik dus de ABS gemakkelijk uit en weer aan zetten.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: