Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
FRESHMAN
Geregistreerd op: 3-12-2011 Berichten: 20 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Za, 3 Dec. 2011, 21:41 Onderwerp: ADVIES AANKOOP ADVENTURE 950 |
|
|
Beste Motorrijders - KTM"ers,
Aangenaam een Freshman hier, in de wereld der KTM rijders.
Ik ben rond aan het kijken naar een 950 adventure uit om en nabij 2003.
2003/2004 modellen is een budgettaire kwestie...
Aangezien ik nieuw ben met KTM vraag ik me af wat redelijken prijzen zijn voor de adventures van deze leeftijd. Daarnaast ben ik benieuwd of er nog specifieke kwalen, duur onderhoud rond bepaalde km-standen valt te verwachten waar ik tijdens de koop rekening mee moe houden.
uw visie gaarne over deze modellen:
In Duitsland gezien:
2 x Adventure (oranje) uit 2003 beide 50.000km gereden.
respectievelijk: 4.800 en 5.000
Waarbij het model van 4.800 omgebouwd is op het frame van een adventure in plaats van een adventure s... er werd vermeld dat daardoor de motor lager zou zijn geworden...? Lijkt mij nogal wat omslachtig, maar mijn Duits is nou ook niet helemaal top. Particulier aanbieder.
Het 5.000 model heeft extra's zoals alu koffers, navigatie ratteplan, tanktas. Aangeboden door handelaar en zal nog soortement van kleine beurt geven.
Als u een mooi adventure weet te staan voor zacht prijsje houd ik me aanbevolen.
Alvast dank voor uw advies en groet! |
|
Naar boven |
|
 |
Freebert
Geregistreerd op: 9-9-2011 Berichten: 1057 Woonplaats: de stille kempen
|
Geplaatst: Za, 3 Dec. 2011, 22:25 Onderwerp: |
|
|
Hallo freshman,
Ik heb ook redelijk recent een KTM 950 adventure van 2003 gekocht. Pas zag ik de deze staan en die leek me ook wel zeer interessant: http://www.2dehands.be/motoren/motoren/ktm/ktm-950-adventure-102345983.html?qq=ktm+adventure&pcpl=&pc_id=&afd=
Specifieke kwalen lijken te zijn: Waterpomp en as van de waterpomp, de 'slave' van de koppeling naast je kleine voortandwiel. Eigenlijk redelijk makkelijk op te lossen zaken. Ook de originele uitlaatdempers worden zeer heet en wegen zeer zwaar.
Ik denk dat 5000 wel interessant is voor een adventure van 2003 met die kilometers en opties.
Het frame van de "S" en de gewone adventure is hetzelfde, enkel de verenwinkel is aangepast. De eigenaar zal hoogtevrees hebben gehad.
Veel plezier met het uitkiezen! |
|
Naar boven |
|
 |
Blob

Geregistreerd op: 1-2-2010 Berichten: 684 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Za, 3 Dec. 2011, 22:38 Onderwerp: |
|
|
Bij Verpalen zag ik laatst nog een mooie 2003/2004 staan en met Andre valt er altijd wel wat over de prijs te praten. _________________ 990 Adventure
mooi oranje is niet lelijk! |
|
Naar boven |
|
 |
highrider

Geregistreerd op: 20-6-2006 Berichten: 224 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Zo, 4 Dec. 2011, 0:40 Onderwerp: |
|
|
5000 met het hele rataplan erbij lijkt mij niet teveel geld.
Zijn nog wel wat zaken hoor waar je op kunt letten,
bokt ie bij het starten ? vrijlooptandwiel defect
Uitlaatbochten niet verrot ?
accu en startrelais in orde ?
rvs spaken gemonteerd
voorpoten dicht
Als het grijze model is moet je nog wel wat eraf kunnen krijgen. Zover ik weet is grijs niet erg geliefd _________________ Nog steeds 750 ST zal het ooit een KTM worden. Ja per 16-06-2008 een mooie oranje erbij. |
|
Naar boven |
|
 |
FRESHMAN
Geregistreerd op: 3-12-2011 Berichten: 20 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Zo, 4 Dec. 2011, 16:22 Onderwerp: |
|
|
Dank Freebert Blob en Highrider,
Voor jullie advies en tips. De KTM in Belgie was mij nog niet opgevallen, mooie motor. |
|
Naar boven |
|
 |
Freebert
Geregistreerd op: 9-9-2011 Berichten: 1057 Woonplaats: de stille kempen
|
Geplaatst: Zo, 4 Dec. 2011, 19:01 Onderwerp: |
|
|
FRESHMAN schreef: | Dank Freebert Blob en Highrider,
Voor jullie advies en tips. De KTM in Belgie was mij nog niet opgevallen, mooie motor. |
Ik heb net dezelfde en ze rijden even lekker als een oranje hoor! De oranjerijders zijn wel sneller...  |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 4 Dec. 2011, 19:57 Onderwerp: |
|
|
Voro modellen verschillen e.d. zie:
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=1249
(kan je ook goed zien of de 2004 ook wel echt een 2004 is.
Verder: De 2003 modellen hebben soms wel wat kinderziekten gehad.. als dat goe dis opgelost is dat geen probleem natuurlijk. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
highrider

Geregistreerd op: 20-6-2006 Berichten: 224 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Wo, 7 Dec. 2011, 23:24 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: |
Verder: De 2003 modellen hebben soms wel wat kinderziekten gehad.. als dat goe dis opgelost is dat geen probleem natuurlijk. |
Ik spreek over bouwjaar 2005
Problemen niet van horen zeggen maar persoonlijk meegemaakt en ervaren. _________________ Nog steeds 750 ST zal het ooit een KTM worden. Ja per 16-06-2008 een mooie oranje erbij. |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Zo, 11 Dec. 2011, 12:11 Onderwerp: |
|
|
Ik zou toch wegblijven van een 2003. De 2 2003's die ik weet rondrijden hebben respectievelijk een volledig motorblok-ombouw gekregen (vraag maar aan KČ) onder garantie, de andere heeft er gewoon een volledig ruilblok ingehangen van een 2004 om van alle problemen verlost te zijn. _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
Aleph

Geregistreerd op: 27-11-2007 Berichten: 888 Woonplaats: Flanders Fields
|
Geplaatst: Zo, 11 Dec. 2011, 14:08 Onderwerp: |
|
|
gene kopen van 2003 is mijn devies. Sterker nog, zelfs aan die van 2004 waren nog wat kosten. Die van 2005 waren eindelijk zoals het moest zijn. Daarom dat de mijne van 2005 is. Die gaan tegenwoordig trouwens ook hoogstens 5000 als ik me niet vergis. _________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
 |
michelbijl
Geregistreerd op: 16-10-2009 Berichten: 221
|
Geplaatst: Zo, 11 Dec. 2011, 14:36 Onderwerp: |
|
|
Ik rijd met veel plezier een grijze 2003.
Wel heb ik de waterpompas en impellor vervangen, net zoals de dumpvalve(veer), verder geen enkel probleem gehad los van het normale onderhoud.
Voor de rest een errug fijne motor en in tegenstelling tot wat anderen beweren, net iets sneller dan de oranje exemplaren.
De reden hiervoor is dat grijze verf gewoon gladder is dan oranje, dus minder luchtweerstand, dus hogere snelheid
Grtzz
Michel _________________ Om u, wij zijn. |
|
Naar boven |
|
 |
PHS
Geregistreerd op: 11-5-2010 Berichten: 257 Woonplaats: Apeldoorn
|
Geplaatst: Zo, 11 Dec. 2011, 15:19 Onderwerp: |
|
|
Ik rij een april 2005 950.
64.000 km op de klok.
Helemaal tevreden.
Standaard zaken vervangen:
- clutch slave
- benzinepomp (eigen schuld: modificatie is beschikbaar)
Sticker op de tank wil blaasjes vertonen. Niet erg maar wel lelijk.
Mogelijk zullen de naalden en sproeiers van de carburateurs vervangen moeten worden (nu nog niet merkbaar(.
Voor de rest oliepeil in de gaten houden, want je redt het doorgaans niet met minder dan een liter op de 10.000 km.
Vanaf 2005 is het oranje voorzien van een andere vernislaag waardoor deze net weer wat vlotter is dan de grijze  _________________ ex. KTM 950 Adventure 2005 |
|
Naar boven |
|
 |
highrider

Geregistreerd op: 20-6-2006 Berichten: 224 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Zo, 11 Dec. 2011, 18:00 Onderwerp: |
|
|
michelbijl schreef: | De reden hiervoor is dat grijze verf gewoon gladder is dan oranje, dus minder luchtweerstand, dus hogere snelheid
Grtzz
Michel |
 _________________ Nog steeds 750 ST zal het ooit een KTM worden. Ja per 16-06-2008 een mooie oranje erbij. |
|
Naar boven |
|
 |
michelbijl
Geregistreerd op: 16-10-2009 Berichten: 221
|
Geplaatst: Zo, 11 Dec. 2011, 18:27 Onderwerp: |
|
|
Dat oranje voorzien is van een snelle vernislaag klopt...
Echter, door gewichtstoename van de geverniste oranje, blijft de grijze sneller....  _________________ Om u, wij zijn. |
|
Naar boven |
|
 |
Aleph

Geregistreerd op: 27-11-2007 Berichten: 888 Woonplaats: Flanders Fields
|
Geplaatst: Zo, 11 Dec. 2011, 22:43 Onderwerp: |
|
|
ik dacht dat ook de gebruikte wax na een wasbeurt een rol speelde. Sommige eigenaars poetsen hun voertuig zo schitterend op dat ze een enorme voorwaartse boost kennen als ze rijden met de zon in de rug ... naar de zon toe daarentegen is dan uit den boze ! _________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
 |
|