Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
MrBean
|
|
Naar boven |
|
|
Jos van Vliet
|
Geplaatst: Wo, 23 Nov. 2011, 15:12 Onderwerp: |
|
|
Geweldig! Daar zou ik nou nooit opgekomen zijn, maar wel aardig om te onthouden.
groeten,
Jos
_________________ Husqvarna 701
Niet meer:
KTM 525 EXC Rally '05
KTM 950 Adventure S '03 |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
|
Geplaatst: Wo, 23 Nov. 2011, 21:57 Onderwerp: |
|
|
die moeten we maar eens problem op een LC8 treffen vind ik!
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Rob Motard
Geregistreerd op: 16-12-2009 Berichten: 837 Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)
|
Geplaatst: Wo, 23 Nov. 2011, 23:53 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | die moeten we maar eens problem op een LC8 treffen vind ik! |
ik stel me als mede proefkonijn op. wordt nog lachen
_________________ Waar een wil is, is een weg... En waar geen weg meer is, is een KTM Adventure |
|
Naar boven |
|
|
Blob
|
|
Naar boven |
|
|
Rob Motard
Geregistreerd op: 16-12-2009 Berichten: 837 Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)
|
Geplaatst: Vr, 25 Nov. 2011, 8:43 Onderwerp: |
|
|
ja en het werkt echt heb het ooit al is geprobeerd. maar raad het toch niet aan als je liever hebt dat je moto nooit tegen de grond gaat. is niet geheel zonder gevaar
_________________ Waar een wil is, is een weg... En waar geen weg meer is, is een KTM Adventure |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
|
Geplaatst: Vr, 25 Nov. 2011, 20:53 Onderwerp: |
|
|
mwha, dat valt wel mee hoor, je wiel heeft betrekkelijk weinig massa (tov de motor) en als de motor dus van de bok afschiet slipt het wiel effe door en staat ie stil: de motor schiet echt niet zomaar hard vooruit ofzo.
(ik draai ook wel even de ketting uit op de bok, waarbij ik even gasgeeft in de 6e versnelling ofzo.)
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
|
Geplaatst: Za, 26 Nov. 2011, 5:41 Onderwerp: |
|
|
kan dit eigenlijk wel in het echt ?????
als een 990 (injectie) helemaal geen spanning heeft dus als er geen 1 lampje gaat branden ???? dus ook de injectie pomp niet draait .......
|
|
Naar boven |
|
|
Vrom
Geregistreerd op: 25-11-2008 Berichten: 188 Woonplaats: Schellebelle - B -
|
Geplaatst: Za, 26 Nov. 2011, 18:38 Onderwerp: |
|
|
Van zodra de motor in gang getrokken wordt geeft de alternator toch stroom ?
_________________ Verantwoord jezelf nooit, uw vrienden hebben het niet nodig en uw vijanden geloven het toch nooit.
www.VROM-rijopleidingen.be |
|
Naar boven |
|
|
Freebert
Geregistreerd op: 9-9-2011 Berichten: 1057 Woonplaats: de stille kempen
|
Geplaatst: Za, 26 Nov. 2011, 20:20 Onderwerp: |
|
|
mr wheely schreef: | kan dit eigenlijk wel in het echt ?????
als een 990 (injectie) helemaal geen spanning heeft dus als er geen 1 lampje gaat branden ???? dus ook de injectie pomp niet draait ....... |
Dat weet ik niet, maar als je tijdens een rit met een probleembatterij kampt denk ik dat er nog altijd wel een beetje jus inzit.
Toen ik m'n ge-injecteerde G450X wilde starten door hem in gang te lopen, moest ik wel tegelijk op de startknop duwen wanneer ik de koppeling losliet in z'n tweede of derde...anders deed die het niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
|
Geplaatst: Za, 26 Nov. 2011, 23:22 Onderwerp: |
|
|
Bij helemaal geen spanning wordt het misschien wel wat lastiger maar:
- de generator heeft permanentmagneten, en maakt daardoor altijd stroom als ie draait, ook als er niets in de accu zat. Dus als je maar hard genoeg draait krijg je vanzelf weer spanning.
- de injectie heeft welliswaar stroom nodig, maar das maar 1/10 van de startmotorstroom ofzo. Daar komt bij dat tijdens het starten met startmotor de spanning inzakt, juist wanneer je dus die injectie nodig hebt... daardoor is het vaak ook zo dat de motor juist aanslaat op het moment dat je ophoudt met starten: dan komt de spanning terug.
dus aanduwen of slepen gaat bijna altijd wel, zolang je stadlichtje ofzo wil opgloeien.
Probleem is alleen dat je de lc8 niet zo makkelijk aanduwt
|
Naar boven |
|
|
|