lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

EPC eraf
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
pepdeze

BerichtGeplaatst: Za, 12 Jun. 2010, 15:16    Onderwerp: Reageer met quote

Ik even vreemd op toen ik mijn EPC aan het verwijderen was.
De stekkers zaten nog aangesloten, dus die losgetrokken.
Toen de slangen welke door het LFhuis naar binnen gingen van de carbs afgetrokken, wat zie ik, de carbs zijn middels boutjes al afgedicht.
Dit lijkt me toch vreemd. met rijden heb ik nooit iets geks gemerkt.

Jeroen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
StevenD

BerichtGeplaatst: Za, 12 Jun. 2010, 15:32    Onderwerp: Reageer met quote

je zou daardoor ook nooit iets 'geks' merken. behalve dat jouw epc dus door de vorige eigenaar al is uitgeschakeld. boutjes wel even goed afdichten met vloeibare pakking nu ze helemaal vrij zijn.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Daan

BerichtGeplaatst: Za, 12 Jun. 2010, 15:40    Onderwerp: Reageer met quote

de aansturing werkte bij jou dus nog wel,
maar het luchtstootje wat de pompjes geven kon toch nooit de carburateurs bereiken.

(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
pepdeze

BerichtGeplaatst: Za, 12 Jun. 2010, 16:03    Onderwerp: Reageer met quote

Ha Thx, zoiets dacht ik al.
Ik heb er als extra bij beiden carbs een 11 mm meubeldopje overheen geschoven. Dit zit behoorlijk strak, ga er vanuit dat het nu luchtdicht is.

Voor het LF huis heb ik ook een paar meubeldoppen die ik erin kit.
Dan ben ik in elk geval van al die slangen af.

Jeroen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
disco stu

BerichtGeplaatst: Di, 25 Okt. 2011, 20:15    Onderwerp: Reageer met quote

Ik rakel dit topic nog even op omdat ik momenteel met SAS/EPC bezig ben en nog een vraag heb.

Wat te doen met de EPC-connectoren? Die bengelen nu gewoon aan de motor.

Het oranje rubbertje op de connector zorgt duidelijk voor een water- en stof dichte afsluiting wanneer de connector is ingeplugd in de EPC-klep, maar nu de klep verwijderd is, hangt de connector open en kan water en vuil eraan. Iemand hier een goede oplossing voor?

In dit topic staat wel

Quote:
De epc stekkertjes gewoon ergens netjes vastknopen, naar beneden hangend zodat er geen water in blijft staan, evt nog lekker inspuiten met vettigheid/tektiel.

maar is dit voldoende. huh2 Ik wil ten alle koste een leeglekkende accu via een slecht afgedichte EPC-connector vermijden, dus hoop ik op een alternatief dat goed afdicht.

IMG_3654b.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  80.2 KB
 Weergegeven:  416 keer

IMG_3654b.JPG

Naar boven
StevenD

BerichtGeplaatst: Wo, 26 Okt. 2011, 1:37    Onderwerp: Reageer met quote

knip....
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Daan

BerichtGeplaatst: Wo, 26 Okt. 2011, 7:00    Onderwerp: Reageer met quote

ik had er soepele meubeldopjes omheen geklemd,
met een tywrapje gezekerd,
of dichtkitten,
of idd knip wink3
of met van die zelf vulcaniserende plakband dichtmaken

(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Wo, 26 Okt. 2011, 21:40    Onderwerp: Reageer met quote

dichtmaken resulteert er meestal alleen in dat je evt vocht opsluit, en daar wordt het dus niet beter van.

krimkous er over...

disco stu

BerichtGeplaatst: Ma, 7 Nov. 2011, 23:44    Onderwerp: Reageer met quote

Voila EPC en SAS afgewerkt. EPC connectoren heb ik met een ty-rap aan het frame vastgemaakt en voorlopig nog niets gedaan om ze af te schermen.

- knip: doe ik liever niet, ik probeer alle aanpassingen aan de motor omkeerbaar uit te voeren
- dichtkitten: onomkeerbaar
- dopjes, vulcaniserende tape, krimpkous: zijn eventuele opties waar ik naar uitkijk

Verder denk ik aan inspuiten met tectyl en dan eventueel nog een "kauwgom" erop plakken zodanig dat het goed afsluit (zowel de contacten van de connector zelf als waar de kabels in de plastieken connector gaan). Niet echte kauwgom dan, maar iets gelijkaardig dat tegen hitte kan. Of gewoon tectyl (op regelmatige basis) zonder kauwgom.

Testritje (rustig aan) gedaan en resultaat: ik merk eigenlijk geen verschil. Bij gas toe backfired de motor nog altijd even hard, dus geen verschil door SAS. Volgende keer ga ik na of de uitlaat minder heet wordt. EPC: merk ik geen verschil maar ik heb rustig aan gedaan, volgende keer probeer ik eens wat harder op het gas in 2e versnelling.
Naar boven
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Di, 8 Nov. 2011, 21:12    Onderwerp: Reageer met quote

Als je uitlaat nog steeds gelijk ploft, heb je waarschijnlijk ergens een klein lekje in de uitlaat.. dat doet hetzelfde als SAS.

- vooraan bij de cilinder (koperen afdichtring)
- stussenstuk: De grafietafdichtingnen : Daar ze een keer aan (let op.... klem smeren met kopervet anders rot ie vast!)
- aansluiting van de dempers op de pijp (de 3 bouten in de klem-flens van de potten.

disco stu

BerichtGeplaatst: Di, 8 Nov. 2011, 21:32    Onderwerp: Reageer met quote

Ik denk dat de motor op zich redelijk arm is afgesteld en dat het dus ook daar aan kan liggen. Standaard zou hij al redelijk arm zijn afgesteld zodat de catalysators goed warm worden en bij de overgang van standaard dempers naar LeoVince's denk ik dat de vorige eigenaarook niets heeft veranderd aan de carburators dus zal hij nog armer draaien.

Lek in uitlaat sluit ik ook niet uit. Bij de testrit merkte ik na 20 seconden warmdraaien dat ineens gedurende een paar tellen "rook" omhoog kwam uit de omgeving voorste cilinder / radiator. Na een paar tellen was dat weer even spontaan weg als het kwam. Het lijkt wel alsof door de opwarming het metaal van de uitlaat buis van de voorste cilinder (hoe noem je zo'n ding trouwens) uitzet en daardoor gedurende een paar tellen er een lek is. Ik hou alleszins in het oog of dit zich nog voordoet. Verder is het tussenstuk niet meer origineel, maar ook van LeoVince: slip-on ipv bolt-on dus sluit misschien niet zo goed af. Een idee hoe ik kan testen op lekken? Ik heb een tijdje geleden al eens getest met een spuitbusje wat sop erop te vernevelen, maar dat verdampt onmiddellijk...
Naar boven
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Di, 8 Nov. 2011, 21:43    Onderwerp: Reageer met quote

misunderstanding:
Je katalysator wordt heter als je hem MEER brandstof voert... dus als je motor te rijk wordt.

Maar der is een heel ander effect wat veel meer rol speelt: De katalysator pijp is nogal dicht, en levert dus veel tegendruk aan de motor. Als je er een 'open' uitlaat op zet dan valt die druk weg en krijgt de motor meer spoeling: Gevolg, hij gaat armer en koeler lopen.

lektesten: Gewoon met 2 handen en een natte doek er tussen de uitlaat van achteren dichtdrukken en horen waar het er tussenuit fluit.

Aleph

BerichtGeplaatst: Di, 8 Nov. 2011, 23:47    Onderwerp: Reageer met quote

arm draaien heeft grote invloed op het nabranden. Ik heb bij mijn 950 bij de carbs zelf de naalden een standje aangepast om hem wat rijker te maken, en ook die stelschroefjes waarmee je het mengsel mee regelt, heb ik aangepast. Exacte details staan hier ergens op het forum en ook in the hall of wisdom op advrider.com, onder de sectie Orange crush kan je er behoorlijk veel over terugvinden.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: