Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Dwars

Geregistreerd op: 11-5-2008 Berichten: 207 Woonplaats: daar in ut bronsgroen eikenhout
|
Geplaatst: Di, 8 Nov. 2011, 6:15 Onderwerp: dashboard doet raar? |
|
|
bij mijn 2010 adventure doet het digitale dashboard "raar", heeft kuren dus. Soms (steeds vaker) zijn de letters (vooral) vd snelheidsmeter slecht (wazig) of niet af te lezen. Maar ook de motortemp.aanduiding, buitentemp en het klokje zijn bij tijd en wijlen "foetsie". Toerenteller en controlelampjes werken normaal.
Nou viel me op bij een rappe duitse autobahnrit dat bij vol gas alles weer normaal doet. Lijkt me een spanningsprobje maar waar zoeken? Ik heb de accu, hoofd (zekering) en de stekkerverbindingen van het dashboard al verwisseld/ gecheckt, maar het blijft zich voordoen. De brommert loopt als een tiet en alles werkt voor de rest.
Iemand een idee? Alvast bedankt. _________________ jaja joa
Laatst aangepast door Dwars op Di, 8 Nov. 2011, 10:10, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
 |
tafella

|
Geplaatst: Di, 8 Nov. 2011, 9:51 Onderwerp: |
|
|
Maak gebruik van je garantie en laat de dealer het opknappen
Bij mijn 2010 stond er condens in het dashboard en dat werd zonder
problemen onder garantie vervangen..
gr.
Richard _________________ KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014 |
|
Naar boven |
|
 |
Dwars

Geregistreerd op: 11-5-2008 Berichten: 207 Woonplaats: daar in ut bronsgroen eikenhout
|
Geplaatst: Di, 8 Nov. 2011, 10:09 Onderwerp: |
|
|
ik heb het idee dat het naarmate kouder wordt, ook erger wordt? _________________ jaja joa |
|
Naar boven |
|
 |
Vonkenboer

Geregistreerd op: 4-12-2009 Berichten: 473 Woonplaats: omgeving Eindhoven
|
Geplaatst: Di, 8 Nov. 2011, 12:44 Onderwerp: Re: dashboard doet raar? |
|
|
Dwars schreef: | bij mijn 2010 adventure doet het digitale dashboard "raar", heeft kuren dus. Soms (steeds vaker) zijn de letters (vooral) vd snelheidsmeter slecht (wazig) of niet af te lezen. Maar ook de motortemp.aanduiding, buitentemp en het klokje zijn bij tijd en wijlen "foetsie". Toerenteller en controlelampjes werken normaal.
Nou viel me op bij een rappe duitse autobahnrit dat bij vol gas alles weer normaal doet. Lijkt me een spanningsprobje maar waar zoeken? Ik heb de accu, hoofd (zekering) en de stekkerverbindingen van het dashboard al verwisseld/ gecheckt, maar het blijft zich voordoen. De brommert loopt als een tiet en alles werkt voor de rest.
Iemand een idee? Alvast bedankt. |
Welkom bij de club
dit probleem heb ik ook gehad, heb nu een nieuwe teller gekregen onder garantie.
Opzich is het goed op te lossen, als goed is zie je ook in je teller iets wat lijkt op wit poeder?(dat was bij mij wel in ieder geval)
Wat is nu eigenlijk het probleem: het binneste van de teller schuurt tegen de behuizing.
waardoor die witte stof vrij komt en dit veroorzaakt op den duur contact problemen.
Waardoor je letters van je display weg vallen.
Je hebt 2 opties:
- teller open maken en schoon maken dan zou het probleem weg moeten zijn.(althans wat ik op een ander forum gelezen heb)
- of vervangen al dan niet onder garantie.
Ik heb nog garantie dus ik heb de teller gewoon laten vervangen anders had ik deze wel open gemaakt. _________________ 990SMT 2010- |
|
Naar boven |
|
 |
Dekster
|
Geplaatst: Di, 8 Nov. 2011, 13:04 Onderwerp: |
|
|
Zelfde verhaal bij mij(990-ADV-R 2010). Het wegvallen van delen van de display wordt steeds erger. Soms probleem deels of helemaal weg. Totdat ik niet meer zag wat mijn snelheid was. Garantie geval.
Suc6. Alvast Foto maken (nodig voor claim), als het zich voordoet.
Gr. Dekster. |
|
Naar boven |
|
 |
Dwars

|
Geplaatst: Zo, 13 Nov. 2011, 11:50 Onderwerp: |
|
|
foto
claim ingediend door Motorcenter Venlo ligt nu bij KTM, hoe lang duurt zo iets? _________________ jaja joa |
|
Naar boven |
|
 |
Dekster
|
Geplaatst: Zo, 13 Nov. 2011, 17:41 Onderwerp: |
|
|
Ziet er identiek als bij mij uit. Duurdebij mij zo'n 6 weken. Zonder foto vergoed KTM niets. Behoorlijk duur onderdeel. |
|
Naar boven |
|
 |
tafella

|
Geplaatst: Zo, 13 Nov. 2011, 21:37 Onderwerp: |
|
|
Dashboard werd bij mij binnen twee weken na eerste melding
vervangen. _________________ KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014 |
|
Naar boven |
|
 |
KosTroM

|
Geplaatst: Zo, 10 Feb. 2013, 19:18 Onderwerp: |
|
|
Vrees dat ik met hetzelfde probleem zit.
Vandaag tijdens een verkwikkend winterritje viel plots alles uit (behalve de motor, gelukkig maar... . Niks meer op het dashbord, compleet alles weg, ook toerenteller viel uit. Bij uitzetten motor en terug aanzetten alles eerst terug normaal tot na enkle meters waarna alles terug uitviel.
Heb ook gemerkt dat sindsdien de afgelegde km's niet meer bijgeteld worden.
Sinds enkele maanden moest ik trouwens ook al regelmatig het klokje juist zetten. Was waarschijnlijk al de voorbode. _________________ KTM Adventure 2011. A white one!! |
|
Naar boven |
|
 |
Freebert
Geregistreerd op: 9-9-2011 Berichten: 1057 Woonplaats: de stille kempen
|
Geplaatst: Zo, 10 Feb. 2013, 19:31 Onderwerp: |
|
|
KosTroM schreef: | Vrees dat ik met hetzelfde probleem zit.
Vandaag tijdens een verkwikkend winterritje viel plots alles uit (behalve de motor, gelukkig maar... . Niks meer op het dashbord, compleet alles weg, ook toerenteller viel uit. Bij uitzetten motor en terug aanzetten alles eerst terug normaal tot na enkle meters waarna alles terug uitviel.
Sinds enkele maanden moest ik trouwens ook al regelmatig het klokje juist zetten. Was waarschijnlijk al de voorbode. |
Haal voor de zekerheid je zekeringen eens los en controleer of er nergens corrosie zit. Alles even propermaken en wie weet is je probleem opgelost. |
|
Naar boven |
|
 |
KosTroM

|
Geplaatst: Zo, 10 Feb. 2013, 19:58 Onderwerp: |
|
|
Zal ik zeker eerstdaags eens doen. Laat wel weten wat het resultaat is.
Zit sowieso nog in garantieperiode en moet binnenkort toch binnen voor 15000 km onderhoud. Zullen dus wel zien.
Anders in feite niet onmiddellijk een groot probleem....
Je kan je tenvolle concentreren op je baan en het lekkere geluid van je motor. Voor het overige niks op je dashbord dat je kan storen...... en de kmteller telt lekker niet bij (altijd goed bij verkoop....).  _________________ KTM Adventure 2011. A white one!! |
|
Naar boven |
|
 |
african

Geregistreerd op: 19-6-2006 Berichten: 274 Woonplaats: tussen emmelle en oemelegoem
|
Geplaatst: Ma, 11 Feb. 2013, 8:03 Onderwerp: |
|
|
Ik 'ken' het probleem, alleen was bij mij de garantie en de coulance over...
Daarom er zelf aan begonnen: http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=5191
Mits een beetje fingerspitzengefuhl goed te doen...
garantie is handiger natuurlijk _________________ Greet's |
|
Naar boven |
|
 |
KosTroM

|
Geplaatst: Ma, 18 Feb. 2013, 20:35 Onderwerp: |
|
|
Vandaag vóór het vertrek van een klein ritje de zekering (ACC1 Clock) er even uitgehaald, proper geblazen en teruggeplaatst.
Na 5-tal km viel het dasbord eventjes uit om na enkele seconden terug op te lichten. De rest van de rit alles normaal.
Misschien alle zekeringen nog eens extra checken. _________________ KTM Adventure 2011. A white one!! |
|
Naar boven |
|
 |
KosTroM

|
Geplaatst: Za, 2 Mrt. 2013, 20:35 Onderwerp: |
|
|
Freebert schreef: | KosTroM schreef: | Vrees dat ik met hetzelfde probleem zit.
Sinds enkele maanden moest ik trouwens ook al regelmatig het klokje juist zetten. Was waarschijnlijk al de voorbode. |
Haal voor de zekerheid je zekeringen eens los en controleer of er nergens corrosie zit. Alles even propermaken en wie weet is je probleem opgelost. |
Nadat ik er de zekeringen er eens uit genomen heb, alles proper gemaakt en terug geplaatst, lijkt het probleem bij mij opgelost. Al enkele ritjes gemaakt en alles terug normaal.
Bedankt voor de tip!! _________________ KTM Adventure 2011. A white one!! |
|
Naar boven |
|
 |
Hydrazine

|
Geplaatst: Zo, 3 Mrt. 2013, 8:53 Onderwerp: zekering |
|
|
Ook bij mij lag het aan de zekering. Maar voor dat KTM daar achter was... had mijn dealer op de oplossing. |
|
Naar boven |
|
 |
|