lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Stilval probleem (2e topic)
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
PHS



Geregistreerd op: 11-5-2010
Berichten: 257
Woonplaats: Apeldoorn

BerichtGeplaatst: Za, 29 Okt. 2011, 16:09    Onderwerp: Stilval probleem (2e topic) Reageer met quote

Voor de 1e keer:

Vanmiddag al tuffend door 't bos (niet in 't bos...) valt mijn 2005 Adventure uit. Geen lampjes die gaan branden.
Gevoel als van geen brandstof bij gas geven, maar is nog 20% vol (hoor klotsen, kan het niet zien, op 195km).

Koppeling in en valt uit, dus niet stationair lopen.
Naar de kant dan maar.
Starten: onregelamtig lopen en uitval. Daarna (na 2 keer starten) alleen nog maar startrelais geratel.

Vrouw is ver weg. Vrienden na wat getelefoneer blijkbaar ook, dus ANWB.
Na een half blikje Panter Sprint zijn ze er (Jan).

Aan de startkabel en loopt direct. Start kabel eraf. En bij gas geven (rustig) valt ie weer stil.

Voor de zekerheid toch maar een paar liter benzine erin. Weer starten: geratel. Op de kabels: lopen.

Op 2000tpm is de laadstroom 14.2V . Daarboven loopt dat terug naar 13.7V. Maar blijft wel lopen.

Terug naar huis zonder enig probleem en rijden zoals altijd, maar wel met een ongemakkelijk gevoel.

Even wat feiten:

62dkm op de klok
Accu is nog de eerste en is niet echt goed meer (staat op 't vervanglijstje)
Originele brandstofpomp
Uiteraard al het onderhoud gehad (André)

Wie durft? Smile

_________________
ex. KTM 950 Adventure 2005
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3676

BerichtGeplaatst: Za, 29 Okt. 2011, 16:34    Onderwerp: Reageer met quote

brandstofpomp wink3
_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
PHS



Geregistreerd op: 11-5-2010
Berichten: 257
Woonplaats: Apeldoorn

BerichtGeplaatst: Za, 29 Okt. 2011, 16:56    Onderwerp: Reageer met quote

Daan schreef:
brandstofpomp wink3


Niet leuk stars

Jij wel Daan, denk ik,,,,

_________________
ex. KTM 950 Adventure 2005
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2734
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Za, 29 Okt. 2011, 17:40    Onderwerp: Reageer met quote

accu naar god.

Brandstof pomp geeft ander gedrag. dat ie goed liep met kabels er aan: echt je accu.

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
PHS



Geregistreerd op: 11-5-2010
Berichten: 257
Woonplaats: Apeldoorn

BerichtGeplaatst: Za, 29 Okt. 2011, 18:06    Onderwerp: Reageer met quote

StevenD schreef:
accu naar god.

Brandstof pomp geeft ander gedrag. dat ie goed liep met kabels er aan: echt je accu.


Hey Steven,

Accu gaat dan eerst maar. Moest toch al. Maar zomaar uitvallen? Door de accu?

_________________
ex. KTM 950 Adventure 2005
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3676

BerichtGeplaatst: Za, 29 Okt. 2011, 19:38    Onderwerp: Reageer met quote

PHS schreef:
Daan schreef:
brandstofpomp wink3


Niet leuk stars

Jij wel Daan, denk ik,,,,


was geen grapje hoor,
(zou ook idd een flauw grapje zijn)
ik gok op bandstofpomp,
gezien de kilometerstand.
(alhoewel steven er meer verstand van heeft als ik hoor).
ik had nl destijds soortgelijke verschijnselen,
bleek dus achteraf na heel veel gezeur (en stilvallen)
de pomp te zijn http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=1089&highlight=brandstofpomp

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
disco stu



Geregistreerd op: 8-8-2008
Berichten: 333

BerichtGeplaatst: Za, 29 Okt. 2011, 20:15    Onderwerp: Reageer met quote

Als alles goed gaat met startkabels en het gaat telkens mis zonder startkabels, dan lijkt het mij accu of spanningsregelaar te zijn.

Als het een originele accu is van 6 jaar oud met 62k km, dan zal dat een grote kanshebber zijn.
Hou anderzijds ook de spanningsregelaar in het oog met die laadspanning bij >2000rpm. Het zou spijtig zijn als een nieuwe accu ook kapot gaat door een defecte spanningsregelaar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
highrider



Geregistreerd op: 20-6-2006
Berichten: 224
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo, 30 Okt. 2011, 0:04    Onderwerp: Reageer met quote

Ik doe de gok op 1 van de accuschoentjes.

Heb ik namelijk zelf gehad exact met dezelfde symptonen

Mijn pluskabel kon schuiven in de schoen idea2

Opnieuw vast geknepen en probleem weg

_________________
Nog steeds 750 ST zal het ooit een KTM worden. Ja per 16-06-2008 een mooie oranje erbij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Guus



Geregistreerd op: 15-6-2008
Berichten: 399
Woonplaats: Velp

BerichtGeplaatst: Zo, 30 Okt. 2011, 0:12    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zeg ook accu. Sowieso knap dat je er zo lang mee gedaan hebt. Geluid van startrelais is heel erg herkenbaar voor me. Toen mijn tweede accu overleden was, gaf dat hetzelfde symfonie.
_________________
Het hebben van de zaak (oranje Adv. 990, 2006) is niet altijd het einde van het vermaak!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
PHS



Geregistreerd op: 11-5-2010
Berichten: 257
Woonplaats: Apeldoorn

BerichtGeplaatst: Zo, 30 Okt. 2011, 12:25    Onderwerp: Reageer met quote

Ik denk dat ik dan maar eerst de accu vervang (want die heeft na uim 5 jaar niet echt schuld( en voor de zekerheid de spanningsregelaar (want dat zag ook wel wat vreemd uit).

De brandstofpomp: is er een manier om te testen of deze kaduuk is?

_________________
ex. KTM 950 Adventure 2005
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3676

BerichtGeplaatst: Zo, 30 Okt. 2011, 13:27    Onderwerp: Reageer met quote

PHS schreef:


De brandstofpomp: is er een manier om te testen of deze kaduuk is?


of domweg ombouwen met het modificatiesetje van DR-Bean,
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=2582

want ook al is het deze keer niet de oorzaak, vroeg of laat gaat de pomp stuk alles wat hij meer meegaat als 50k is meegenomen.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
PHS



Geregistreerd op: 11-5-2010
Berichten: 257
Woonplaats: Apeldoorn

BerichtGeplaatst: Zo, 30 Okt. 2011, 15:24    Onderwerp: Reageer met quote

Daan schreef:
PHS schreef:


De brandstofpomp: is er een manier om te testen of deze kaduuk is?


of domweg ombouwen met het modificatiesetje van DR-Bean,
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=2582

want ook al is het deze keer niet de oorzaak, vroeg of laat gaat de pomp stuk alles wat hij meer meegaat als 50k is meegenomen.


Dat kan ook nog nadat ie de geest gegeven heeft?
(overigens was het niet mijn bedoeling om jou als "niet leuk" neer te zeten Daan. Ik doelde op de reparatie...)

_________________
ex. KTM 950 Adventure 2005
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
disco stu



Geregistreerd op: 8-8-2008
Berichten: 333

BerichtGeplaatst: Zo, 30 Okt. 2011, 16:30    Onderwerp: Reageer met quote

PHS schreef:

Dat kan ook nog nadat ie de geest gegeven heeft?
(overigens was het niet mijn bedoeling om jou als "niet leuk" neer te zeten Daan. Ik doelde op de reparatie...)

Ja.
Tenmiste als het de schakelcontacten zijn die de geest hebben gegeven; die worden nl. in het geheel vervangen door het kitje.
Dat kitje is denk ik sowieso een goed upgrade, ook al is de brandstofpomp (nog) niet kapot.

Verder zou ik eerst nieuwe accu proberen en afwachten of alles dan goed is vooraleer ook een nieuwe SR te kopen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
highrider



Geregistreerd op: 20-6-2006
Berichten: 224
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Ma, 31 Okt. 2011, 0:24    Onderwerp: Reageer met quote

PHS schreef:
Ik denk dat ik dan maar eerst de accu vervang (want die heeft na uim 5 jaar niet echt schuld( en voor de zekerheid de spanningsregelaar (want dat zag ook wel wat vreemd uit).

De brandstofpomp: is er een manier om te testen of deze kaduuk is?


Zou eerst de kabelschoentjes eens controleren. idea2

_________________
Nog steeds 750 ST zal het ooit een KTM worden. Ja per 16-06-2008 een mooie oranje erbij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
PHS



Geregistreerd op: 11-5-2010
Berichten: 257
Woonplaats: Apeldoorn

BerichtGeplaatst: Ma, 31 Okt. 2011, 7:20    Onderwerp: Reageer met quote

highrider schreef:
PHS schreef:
Ik denk dat ik dan maar eerst de accu vervang (want die heeft na uim 5 jaar niet echt schuld( en voor de zekerheid de spanningsregelaar (want dat zag ook wel wat vreemd uit).

De brandstofpomp: is er een manier om te testen of deze kaduuk is?


Zou eerst de kabelschoentjes eens controleren. idea2


Doe ik natuurlijk voordat ik de acu eruit trek Smile

_________________
ex. KTM 950 Adventure 2005
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif