Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Vr, 28 Okt. 2011, 19:30 Onderwerp: exc remblokken op adventure |
|
|
Omdat ik tijdens mijn laatste reis zag dat mijn achterremblokken bijna versleten waren ben ik onderweg langs een ktm - dealer geweest. Die had enkel nog de exc voorremblokken, dus heb die dan maar gekocht als noodoplossing. Mijn remblokken hebben het echter nog langer uitgehouden dan ik verwacht had, dus de exc's liggen er nog niet op.
Wat zijn de ervaringen met die exc blokken op de adventure? Geven ze dezelfde remkracht of moet ik rekening houden met wat minder bijt in de achterrem? En wat met de levensduur? Kan ik maar beter nieuwe blokjes kopen en de exc's bijhouden voor noodgevallen, of maakt het allemaal zoveel niet uit? _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Vr, 28 Okt. 2011, 20:49 Onderwerp: |
|
|
EXC voorklauw is identiek aan Adventure 950 achterklauw.
Ik gebruik ze door elkaar, werkt prima. Remkracht en gedrag is veel meer afhankelijk van het merk en type remblokken.
HMX levert ze in soft, medium (=normaal) en hard sinterbrons voor weinig. (hij staat bij bijna iedere enduro/offroad in oost NL) _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Zo, 30 Okt. 2011, 4:58 Onderwerp: |
|
|
Het zijn de standaard exc remblokken van KTM, geen idee hoe hard ze zijn, maar die mens in de winkel zei dat het toch geen zo'n goed idee was om ze frequent te gebruik op de adventure. Wil alleen even dubbel checken of dat geen verkoopspraatje was. _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
Freebert
Geregistreerd op: 9-9-2011 Berichten: 1057 Woonplaats: de stille kempen
|
Geplaatst: Zo, 30 Okt. 2011, 12:50 Onderwerp: |
|
|
Ik heb ze ook al door mekaar gebruikt toen ik nog een KTM SE had. Ze passen ook op een BMW R1100S vanachter.
Geen enkel probleem.
Gewoon letten op volgende:
Gesinterde zijn harder en geven meer slijtage aan je rotor/schijf.
Organische zijn zachter en geven minder slijtage aan je rotor/schijf.
Organische gaan gewoon sneller slijten op een Adventure, maar ik heb de indruk dat die iets beter remmen.
Vergeet sowieso je blokken niet 'in te remmen'. |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Zo, 30 Okt. 2011, 15:31 Onderwerp: |
|
|
Wat rechtvaardigt dan het prijsverschil tussen KTM's exc en adventure remblokken? Beiden zijn sintermetaal. Er moet toch een verschil in kwaliteit zijn dat de veel lagere prijs van exc blokken rechtvaardigt? _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
Freebert
Geregistreerd op: 9-9-2011 Berichten: 1057 Woonplaats: de stille kempen
|
Geplaatst: Zo, 30 Okt. 2011, 17:22 Onderwerp: |
|
|
Master of Disaster schreef: | Wat rechtvaardigt dan het prijsverschil tussen KTM's exc en adventure remblokken? Beiden zijn sintermetaal. Er moet toch een verschil in kwaliteit zijn dat de veel lagere prijs van exc blokken rechtvaardigt? |
Weet ik veel, ik zeg gewoon dat ik ze al door mekaar heb gebruikt zonder iets geks voor te hebben. Ook heb ik ooit eens zeer dure remblokjes gekocht voor de SE en die gingen even snel weg dan de goedkopere...gek hé. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Ma, 31 Okt. 2011, 21:13 Onderwerp: |
|
|
Och, er zit wel wat verschil in de levensduur van de evrschillende remblokken.
Ik weet niet wat KTM nu gebruikt, maar het was ooit brembo, en brembo-blokken gingen wel langer mee dan HMX-blokjes (Delta).
Maarja, die Delta's van HMX kosten 15 euro en dan mogen ze ook 2x zo hard slijten van mij.
Organisch remt fijner als je op de weg rijdt en ze schoon blijven. Als Organisch vies wordt dan lopen ze vol, schuren ze je schijf op en slijten ze zelf ook heel hard. Dus offroad... sinterbrons. Onroad: keuze aan jezelf; sinter piept soms
grts _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
|