Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
snicker
|
Geplaatst: Za, 29 Okt. 2011, 22:18 Onderwerp: |
|
|
Het is erg jammer dat Michelin geen Anakee levert in 18". Is de Anakee nog een beetje allroad waardig (wil het geen offroad noemen wat ik doe), kun je er redelijk een bospad of puinverharding meepakken?
Wim: Sorry, ik heb het idee dat ik je topic over neem .
Als ze die Anakee's nog eens in 18'' gaan leveren, dan weet ik alvast 1 koper, tenzij er 19 en 17'' onder komen natuurlijk. _________________ Liever een slippertje dan een schuiver |
|
Naar boven |
|
 |
Guus

|
Geplaatst: Zo, 30 Okt. 2011, 0:22 Onderwerp: |
|
|
Remblokken hoef je niet perse over te zetten als je van wielset wisselt. Tandwiel opnemer kan je zo overzetten, mits je orginele naven hebt. Haannaven zijn idd anders. Zelf heb ik een tweede orginele set waar ik onlangs Braking schijven op heb gezet.
Eerder wisselde ik de schijven. Al met al was ik dan toch nog even bezig om ze met loctite en een moment sleutel vast te zetten. Volgens mij ook niet heel bevordelijk voor het draad. Gevolg was dat ik amper wisselde.
Setje remschijven zijn slijtage onderdelen, dus per saldo verlies je daar niets mee. Wel een behoorljke investering als je alles in een keer aanschaft... Je kunt het dus ook gefaseerd doen zoals ik. _________________ Het hebben van de zaak (oranje Adv. 990, 2006) is niet altijd het einde van het vermaak! |
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

|
Geplaatst: Zo, 30 Okt. 2011, 21:28 Onderwerp: |
|
|
Heb een stje 19"/17" laten maken met Michelin Anakee (150/120). Super!!! _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
Rob Motard

Geregistreerd op: 16-12-2009 Berichten: 839 Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)
|
Geplaatst: Zo, 30 Okt. 2011, 22:54 Onderwerp: |
|
|
Rico schreef: | ROB: Heb jij op beide setjes velgen remschijven zitten? Het tandwiel zet je over schreef je. Schroef je die dan los en zet je die over op je andere set? Of past de kettingdrager op beide setjes?
Ik heb wat informatie ingewonnen bij André Motors over een setje 19"/17" wielen van Haan met zwarte Excel velgen, rvs spaken en een oranje wielnaaf. Wordt tevens geleverd met een extra tandwieldrager. De originele tandwieldrager past nameliijk niet op de Haan wielen .
Volgens mij wordt het al met al een dure aangelegenheid. Setje velgen, nieuwe banden, ketting & tandwielset, remschijven & blokken voor, remschijf & blokken achter. Ik vrees dat ik dit niet van sinterklaas ga krijgen .
Het is erg jammer dat Michelin geen Anakee levert in 18". Is de Anakee nog een beetje allroad waardig (wil het geen offroad noemen wat ik doe), kun je er redelijk een bospad of puinverharding meepakken?
Wim: Sorry, ik heb het idee dat ik je topic over neem . |
Ik heb een set met remschijven maar tandwiel met drager zet ik over. is de originele drager en heb haan naven. werkt zeer goed. remblokken laar ik gewoon zitten.
Trouwens ik rij met de kleine wielen op dunlop roadsmart is ook een 2 CT band. Hoor niet veel van deze van deze band op het forum maar is echt een super band. Heeft geen allroad profiel maar lijkt mij met de kleine wielen ook niet nodig. die dienen uiteindelijk voor onroad niet? _________________ Waar een wil is, is een weg... En waar geen weg meer is, is een KTM Adventure |
|
Naar boven |
|
 |
snicker
|
Geplaatst: Ma, 31 Okt. 2011, 13:56 Onderwerp: |
|
|
koen warnar schreef: | Heb een stje 19"/17" laten maken met Michelin Anakee (150/120). Super!!! |
Hallo Koen,
Waar heb je die laten maken.
Indicatie van de kosten?
Groet'n
Wim _________________ Liever een slippertje dan een schuiver |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 757 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Ma, 31 Okt. 2011, 17:24 Onderwerp: |
|
|
2 jaar geleden een set offroadwielen (Talon/Excel) laten fabriceren. Ja dat kost wat, maar na een half jaar telkens zo'n setje onmiddelijk te zien verdwijnen voor bijna evenveel, op fora en 2dehandssites, leek het geen verkeerde investering. Voor een 17/19 set zal dat waarschijnlijk niet anders zijn. |
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

|
Geplaatst: Ma, 31 Okt. 2011, 23:41 Onderwerp: |
|
|
snicker schreef: | koen warnar schreef: | Heb een stje 19"/17" laten maken met Michelin Anakee (150/120). Super!!! |
Hallo Koen,
Waar heb je die laten maken.
Indicatie van de kosten?
Groet'n
Wim |
Weet het niet precies, zeg €1500,-
naven, laten spaken, velgen, schijven voor +blokken, schijf achter + blokken, 2x biba, 2x Michelin Anakee en nog een tandwiel adapter. _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
|