Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
michelbijl
|
Geplaatst: Vr, 14 Okt. 2011, 21:45 Onderwerp: Gedonder met de achterrem |
|
|
'Avond, saam
De zoekfunctie heb ik geprobeerd, maar een afdoende antwoord, of een antwoord dat ik begrijp, vond ik niet.
Ook mijn achterrem is bezig de geest te geven.
In eerste instantie de de rem het perfect, ik kon zelfs opscheppen dat mijn remreservoir niet heet werd. Later werd het wel heet en nu remt de achterrem nauwelijks meer.
De zuigers zijn vrij en redelijk schoon, de boel is meerdere malen ontlucht maar achterremmen doet hij nauwelijks.
Ik denk dat ik het moet zoeken in een nieuwe plunjer in de remcylinder?
Graag uw meningen?
Grtzz |
|
Naar boven |
|
 |
Vonkenboer

Geregistreerd op: 4-12-2009 Berichten: 473 Woonplaats: omgeving Eindhoven
|
Geplaatst: Za, 15 Okt. 2011, 10:03 Onderwerp: |
|
|
Heb je al eens nieuwe rem vloeistof geprobeerd want dat kan ik niet uit jou verhaal op maken.
Ik had afgelopen weekend ook geen remdruk meer achter. nieuwe remvloeistof erop en het probleem was weer weg _________________ 990SMT 2010- |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Za, 15 Okt. 2011, 12:33 Onderwerp: |
|
|
wat vaak vergeten wordt is dat het een heel klein remsysteem is. Weinig vloeistof icm regen/offroad rijden -> snelle vervuiling.
Vervuiling leidt tot lek, water er in etc.
Dus: Iedere beurt de vloeistof doorspoelen (effe 200 ml doorpompen is genoeg en weinig werk.)
Voor Nu: Haal hem eerst eens helemaal uit elkaar (zowel klauw als remcilinder, en maak het schoon. Nieuwe vloeistof er en en waarschijnlijk is je probleem weg). Je kunt natuurlijk evt meteen een revisiesetje voor alle afdichtringen monteren.
Bij het ontluchten moet je eigenlijk de klauw er afhalen, anders komen de belletjes nooit uit de horizontale leiding!! _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
michelbijl
|
Geplaatst: Za, 15 Okt. 2011, 19:11 Onderwerp: |
|
|
Dank!!
Ik ga er zsm mee aan de slag!
Grtzz |
|
Naar boven |
|
 |
Guus

|
Geplaatst: Zo, 16 Okt. 2011, 0:22 Onderwerp: |
|
|
Heb je een 990 of 950? ABS? Zelf heb ik een ABS variant. De leiding daarvan loopt naar boven en terug, waardoor het ontluchten lastig gaat. Heb er nu een ontluchtingsnippel op gezet bij de aansluiting op de regelunit (onder het zadel dus). Kijken of het lucht is wat zich verzamelt.
Lees toch vaak over een niet overtuigende achterrem. Vloeistof vervangen helpt, maar bijterig worden doet ie niet... En het komt mij te snel terug (zeker elk jaar). _________________ Het hebben van de zaak (oranje Adv. 990, 2006) is niet altijd het einde van het vermaak! |
|
Naar boven |
|
 |
michelbijl
|
Geplaatst: Zo, 16 Okt. 2011, 8:55 Onderwerp: |
|
|
@ Guus,
'T is een 950, zonder ABS, daar ligt de leiding horizontaal op de achterbrug.
Ik heb, nu ik beter kijk en nadenk, ook de indruk dat de ontluchtingsnippel niet op het hoogste punt van de remklauw ligt. Als het even kan ga ik vandaag maar eens aan de slag met goed ontluchten en spoelen van het systeem. Nu maar hopen dat dat helpt.... |
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

|
Geplaatst: Zo, 16 Okt. 2011, 14:01 Onderwerp: |
|
|
Blokjes niet versleten of een keer veel te warm geworden (gesinterd)? _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
michelbijl
|
Geplaatst: Zo, 16 Okt. 2011, 15:59 Onderwerp: |
|
|
Vandaag de boel eens uit elkaar gehaald. In eerste instantie weer getracht te ontluchten met de klauw op de achterbrug. Door de manier waarop de remleiding loopt, zal lucht nooit uit de leiding kunnen komen, (Dank heer Bean!!!) dus de klauw van de brug gesloopt en hoog opgehangen. Vervolgens een tijdje zachtjes met het heft van een schroevendraaier tegen de leiding en klauw getikt en daarna met de klauw hoog boven het remreservoir ontlucht. Na een heel gepruttel en gespetter en een keer of 5 bijvullen van het reservoir vond ik het welletjes en kwam er geen lucht meer uit het systeem. Ik heb de boel weer in elkaar gezet. Probleem verholpen.
Wat me echter opviel is dat het remreservoir helemaal leeg was toen ik begon. Ik heb geen sporen van lekkage gezien en mijn blokken zijn nog behoorlijk dik. Wel zat het rubberen flapzakje in het reservoir vol remvloeistof. Lek? Ik heb geprobeerd dit te testen maar kon geen lekkage ontdekken. Het zou wel de lucht en geen remvloeistof in het systeem kunnen verklaren.....
Ik wacht even af of de rem het houdt, anders het rubberen flapzakje maar vervangen.
Dank voor de hulp!!!!!
Grtzz
Michel |
|
Naar boven |
|
 |
highrider

|
Geplaatst: Zo, 16 Okt. 2011, 19:52 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: |
Bij het ontluchten moet je eigenlijk de klauw er afhalen, anders komen de belletjes nooit uit de horizontale leiding!! |
Of vacuum trekken. Setje kost tegenwoordig niet veel meer. 30 tot 40 euro , eigenlijk bijna gelijk aan een setje orginele blokken. Van zo een pomp zal je veel plezier hebben _________________ Nog steeds 750 ST zal het ooit een KTM worden. Ja per 16-06-2008 een mooie oranje erbij. |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Zo, 16 Okt. 2011, 20:03 Onderwerp: |
|
|
of andersom,
reservoir hoger hangen als de klauw,
en via de nippel op de klauw vullen met een injectiespuit.
wel uitkijken of het reservoir niet overloopt,
dus af en toe afzuigen met tweede injectiespuit,
of een vod er in houden zodat de overtollige vloeistof daarin trekt. _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Olivier_S
|
Geplaatst: Ma, 3 Aug. 2015, 19:25 Onderwerp: ontluchten achterrem |
|
|
Ik heb hetzefde probleem, alleen is het met een vacuumpomp ook niet verholpen. Ik heb een model 2006 met abs. Zou het aan de abs pomp kunnen liggen? Ik rij altijd met het stekkertje uitgetrokken.
highrider schreef: | Dr_Bean schreef: |
Bij het ontluchten moet je eigenlijk de klauw er afhalen, anders komen de belletjes nooit uit de horizontale leiding!! |
Of vacuum trekken. Setje kost tegenwoordig niet veel meer. 30 tot 40 euro , eigenlijk bijna gelijk aan een setje orginele blokken. Van zo een pomp zal je veel plezier hebben |
_________________ 'of all the things I have lost, I miss my mind the most' |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Ma, 3 Aug. 2015, 20:06 Onderwerp: |
|
|
michelbijl schreef: | V
Wat me echter opviel is dat het remreservoir helemaal leeg was toen ik begon. Ik heb geen sporen van lekkage gezien en mijn blokken zijn nog behoorlijk dik. Wel zat het rubberen flapzakje in het reservoir vol remvloeistof. Lek? Ik heb geprobeerd dit te testen maar kon geen lekkage ontdekken. Het zou wel de lucht en geen remvloeistof in het systeem kunnen verklaren.....
Ik wacht even af of de rem het houdt, anders het rubberen flapzakje maar vervangen.
Dank voor de hulp!!!!!
Grtzz
Michel |
euhm.. ja de remvloeistof hoort niet IN/aan de buitenzijde van het rubberflapje te komen.
- dan is ie lek, of..
- de ontluchting van het membraan naar buitentoe zat dicht, of
- membraamflapje verkeerd gemonteerd ofzo. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
|