Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Fishbowl
|
Geplaatst: Wo, 5 Okt. 2011, 14:45 Onderwerp: Topcase Advies |
|
|
Ik ben op zoek naar een topcase voor op de Adventure (990 White).
Mijn wensen zijn:
1. Er moet minstens een helm inpassen (liefst ook een tas met laptop).
2. Het moet een er beetje uitzien.
Nu vind ik die Givi cases niet passen op een adventure.
De vraag is of in zo'n zwarte Gobi topcase een helm past? En welke uitvoering hebben we het dan over (36 of 42 liter?)
Of weten jullie nog een beter alternatief wat er ook nog eens goed uitziet.
 _________________ 990 ADV 2009 |
|
Naar boven |
|
 |
Freebert
Geregistreerd op: 9-9-2011 Berichten: 1057 Woonplaats: de stille kempen
|
Geplaatst: Wo, 5 Okt. 2011, 15:32 Onderwerp: |
|
|
Hey,
Ik heb er twee liggen:
- Touratech Zega Topcase, bestaat uit aluminium en er past een helm in. Zeer lichte en stoer uitziende constructie.
- H&B Gobi, bestaat uit grijze plastic en ik ga zodadelijk proberen of er een helm in past, maar ik denk het wel. Nadeel: Zware constructie door de dikwandige plastic.
Wel een voordeel als je met iemand achterop rijdt: Er staat een rubber strip op de Gobi (optioneel verkrijgbaar) waar je bijrijdster met de rug tegen kan leunen op de langere trajecten. Ik weet niet of dit bestaat voor de Zega?
Nadeel van Aluminium: Geeft af op alles wat je erin steekt, tenzij je ze voorziet van één of andere coating. |
|
Naar boven |
|
 |
Fishbowl
|
Geplaatst: Wo, 5 Okt. 2011, 16:05 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor de snelle reaktie.
Die Alu die hebt ziet ook wel cool uit.
Die H&B Gobi lijkt me ook wel mooi, maar dan wel in het zwart, die grijze vindt ik niet passen bij een wit/zwarte adventure en ik vraag me af of er een helm in past.
Je hebt zag ik ook een H&B "Xplorer", dat lijkt me wel wat; ziet er iig goed uit: http://www.mdi-online.nl/webshop/artikelgroep.aspx?id=344307b9-cdce-4f8f-b5ed-fbb921652475&lang=nl
vragen...vragen...ben blij dat de aankoop van mijn adventure zelf wat makelijker ging; ik zag 'm, proefrit en verkocht. _________________ 990 ADV 2009 |
|
Naar boven |
|
 |
arno
Geregistreerd op: 28-9-2011 Berichten: 369 Woonplaats: Beveren-Waas (B)
|
Geplaatst: Wo, 5 Okt. 2011, 16:24 Onderwerp: |
|
|
In een H&B Gobi topkoffer past een helm, mijn integraalhelm alleszins.
Je moet 'm wel op de zijkant leggen, en best in een helmhoes dan, om te beschermen.
grts _________________ KTM ADV 640 '03 |
|
Naar boven |
|
 |
Freebert
|
Geplaatst: Wo, 5 Okt. 2011, 16:39 Onderwerp: |
|
|
Ok, net geprobeerd: Mijn Arai tourX past in de Gobi, zowel liggend als rechtop.
In de Zega past hij ook.
Ik vind de slotjes van de Gobi's wel wat speelgoedachtig. Het zal niet geholpen hebben dat het eerste Gobi-slotje wat ik aanraakte in stukken sprong. Ik heb steeds het gevoel dat ik ze ga afbreken.
Wat makkelijk is, is dat ik hetzelfde kofferrek kan gebruiken voor m'n verschillende koffersets. |
|
Naar boven |
|
 |
Dekster
|
Geplaatst: Wo, 5 Okt. 2011, 17:17 Onderwerp: |
|
|
Hi ,
Heb ook net een een KTM plastic Topcase. Van een lc8-member overgenomen. Volgens mij ook een H&B Gobi. Staat op de sleuteltjes. Helm past er in (op z'n kantje), bij mij ook een ketting en slot.
Voor notebook geen probleem. Ik heb een 17 inche scherm, past makelijk.
Binnenmaten van de gobi is 30 x 40 cm. Maar als je het spul er schuin in stopt kun nog een paar cm extra kwijt. De waterkering van de koffer zorgt voor de 30 x 40 maten.
Koffer is ook makkelijk demonteerbaar. 1 slotje en hij is los.
Over slotjes ben ik ook niet blij. Maar het is dan ook geen kluis.
Succes,
Dekster |
|
Naar boven |
|
 |
Freebert
|
Geplaatst: Wo, 5 Okt. 2011, 19:07 Onderwerp: |
|
|
Dekster schreef: | Hi ,
Koffer is ook makkelijk demonteerbaar. 1 slotje en hij is los.
Over slotjes ben ik ook niet blij. Maar het is dan ook geen kluis.
Succes,
Dekster |
Ik bedoel niet dat het op slot moet kunnen, maar het is het sluitsysteem dat niet echt stevig is. Dan is in vergelijking de Touratech-manier veel simpeler. Je kan de zega's ook uitrusten met sloten, maar dat zijn speelgoedsleuteltjes, tenzij je gewone hangslotjes gebruikt.
Bij een stevige val zet ik m'n geld ook meer op het zega-systeem dan op het gobi-systeem. |
|
Naar boven |
|
 |
|