lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Zeer dringende vraag : Problemen met de Ktm tijdens de alpen
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
steffz1

BerichtGeplaatst: Ma, 19 Sep. 2011, 20:12    Onderwerp: Zeer dringende vraag : Problemen met de Ktm tijdens de alpen Reageer met quote

Hallo, er was geen vloeistof genoeg in de koppeling ... Spijtig genoeg heeft er iemand volledig doorgespoelt en Dot4 in gedaan desondanks dat we heel duidelijk achter minerale olie gevraagd hadden ...

De vraag is , hoe lang kan die DOT4 er in blijven ? We hebben ze er deze nammidag om 15:00 in gedaan en morgenvroeg rond 10:00 willen we ze aflaten ... is dit te laat of niet ?

Thanks voor het antwoord ;o)

mvg

Stef
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan

BerichtGeplaatst: Ma, 19 Sep. 2011, 20:22    Onderwerp: Reageer met quote

geen idee hoe lang,
het schijnt dat de afdichtingen niet zo goed tegen remvloeistof kunnen.
als noodvervanger kun je zelfs slaolie nemen, lijkt me veiliger als die remolie wink3

maar...ik zou me eerder zorgen maken WAAROM er bijgevuld moest worden, (een beginnende lekke slave cilinder??).

(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
StevenD

BerichtGeplaatst: Ma, 19 Sep. 2011, 21:05    Onderwerp: Reageer met quote

Als je te lang wacht met wisselen tieft ie de olie er gewoon uit. opnieuw afvullen en weer prima voor het volgende jaar, of 2.

Die dot4 moet er wel uit, maar ik denk niet dat het op een dag of een paar dagen aan komt.

Even spoelen met lekker wat ATF of 5w vork olie oid. en dat lekker laten zitten..

Heb het nooit geprobeerd met dot4 natuurlijk..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Di, 20 Sep. 2011, 8:04    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou het risico niet nemen: Materialen die er niet tegen kunne zwellen binnen enkele uren op.

Dus: er uit en minerale olie er in. Slaolie doet het ook prima. welk merk je moet hebben weet ik niet smiley

Jeremiah

BerichtGeplaatst: Di, 20 Sep. 2011, 19:51    Onderwerp: Slaolie Reageer met quote

Dit jaar tijdens een rit geen koppeling meer, niet iedere motorzaak heeft de speciale koppelingsvloeistof; maar gelukkig verkoopt Albert Hein gewoon slaolie; ooit eens op dit forum gelezen; en dat werkt prima!!!! Rit kunnen afmaken, gevoel in de koppeling bleef prima en later bij de Citroen garage speciale vloeistof gehaald, kost weinig en nu een voorraad in mijn garage.
Wel de Oberon slave clutch besteld en gemonteerd. Voorraad dus niet meer nodig.

Op het forum krijg je goeie info!!!

StevenD

BerichtGeplaatst: Wo, 21 Sep. 2011, 10:10    Onderwerp: Reageer met quote

ook een oberon gaat naar de klote als je niet regelmatig olie wisselt.
steffz1

BerichtGeplaatst: Zo, 25 Sep. 2011, 19:43    Onderwerp: Reageer met quote

De ochtend nadien naar een Ktm dealer in Briancon gereden en olie ververst ... op de bus met goede olie stond inderdaad het logo van Citroën ;o))

Oorzaak was uiteindelijk toch het rubber waarin de hendel duwt .. deze zat niet goed en na montage van het geheel zonder andere vervangingen blijkt hij nu lekvrij ...

Ineens 10 cc citroen vloeistof meegenomen voor onderweg ;o)

PS we hebben 2 mecaniciens gesproken in het buitenland en beiden waren overtuigd dat DOT4 hydraulische koppeling en remvloeistof de goede was ...
Zo overtuigt van zichzelf dat ze er hun leven zouden voor geven ...

mvg

Stef
Naar boven
mr wheely

BerichtGeplaatst: Ma, 26 Sep. 2011, 1:31    Onderwerp: Reageer met quote

steffz1 schreef:
De ochtend nadien naar een Ktm dealer in Briancon gereden en olie ververst ... op de bus met goede olie stond inderdaad het logo van Citroën ;o))

Oorzaak was uiteindelijk toch het rubber waarin de hendel duwt .. deze zat niet goed en na montage van het geheel zonder andere vervangingen blijkt hij nu lekvrij ...

PS we hebben 2 mecaniciens gesproken in het buitenland en beiden waren overtuigd dat DOT4 hydraulische koppeling en remvloeistof de goede was ...

mvg

Stef

dat zijn de beste dealers DOT 4 erin donderen en dan zeggen dat ktm slechte motor is.. worried2 worried2
ik heb er eens 1 jaar lang de sla olie laten inzitten en nooit problemen gehad was tijdelijke oplossing maar ik was het vergeten....
maar is een handige tip eeejjjj als je ooit zonder komt te staan en aangezien er meer supermarkten zijn dan ktm dealers laugh laugh laugh

dat Citroen logo staat toch niet op de olie van ktm ?????
Naar boven
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Ma, 26 Sep. 2011, 19:44    Onderwerp: Reageer met quote

er moet een olie in, en geen remvloeistof... wat geen olie is, maar een alcohol variant (steek het maar eens aan dan zie je het: het brand als spiritus).

Dus een monteur die denkt dat DOT4 remvloeistof een olie is... is al geen beste.

steffz1

BerichtGeplaatst: Di, 27 Sep. 2011, 18:23    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
er moet een olie in, en geen remvloeistof... wat geen olie is, maar een alcohol variant (steek het maar eens aan dan zie je het: het brand als spiritus).

Dus een monteur die denkt dat DOT4 remvloeistof een olie is... is al geen beste.

T waren dan ook automecaniciens ;o) En ze waren zo overtuigd van hun gelijk dat ze niet wilden luisteren ;o))

mvg
Stef
Naar boven
steffz1

BerichtGeplaatst: Di, 27 Sep. 2011, 18:29    Onderwerp: Reageer met quote

Dat Citroen logo stond op de bus waarmee hij de koppeling aanvulde ;o))
En het was degelijk een KTM dealer ... wrslk is die goedkoper dan die KTM koppelingsolie hahaha ;o)

PS die KTM dealer was ook eerlijk in Briancon ... hij dacht dat de lek voortkwam van lekkende rubbers aan het opvulbakje en hij vroeg me of hij ze mocht vervangen , die prulletjes zouden 47 euro kosten ... ik zei ah ja als dat mijn probleem verhelpt.

Hij begint er dus aan en wat blijkt de rubbers zijn nog goed ... hij heeft dan gewoon mijn ouder rubbers terug goed gemonteerd en rara t lekt niet meer ??? De moto is ooit eens omgevallen en misschien heeft dit de slechtzittende rubber veroorzaakt ... Uiteindelijk heeft het me 30 euro gekost inclusief koppelingsvloeistof + nog wat extra reserver koppelingsvloeistof ;o))

mvg

Stef

mr wheely schreef:
steffz1 schreef:

mvg

Stef

dat zijn de beste dealers DOT 4 erin donderen en dan zeggen dat ktm slechte motor is.. worried2 worried2
ik heb er eens 1 jaar lang de sla olie laten inzitten en nooit problemen gehad was tijdelijke oplossing maar ik was het vergeten....
maar is een handige tip eeejjjj als je ooit zonder komt te staan en aangezien er meer supermarkten zijn dan ktm dealers laugh laugh laugh

dat Citroen logo staat toch niet op de olie van ktm ?????
Naar boven
Vonkenboer

BerichtGeplaatst: Di, 27 Sep. 2011, 19:48    Onderwerp: Reageer met quote

laat maar had me vergist
Icul8r

BerichtGeplaatst: Di, 27 Sep. 2011, 23:15    Onderwerp: Reageer met quote

StevenD schreef:
ook een oberon gaat naar de klote als je niet regelmatig olie wisselt.

Waarom zou een oberon ook stuk gaan? En hoevaak moet je dan de olie wisselen volgens jou?
Naar boven
Daan

BerichtGeplaatst: Wo, 28 Sep. 2011, 6:52    Onderwerp: Reageer met quote

een oberon/hosi/of evo kunnen evengoed stuk gaan,
(alles kan stuk gaan).
maar zijn kwalitatief veeel beter als de originele.

de afvalstoffen(oa slijpsel) in de olie kunnen echter de afdichting van de slave cilinder aantasten, dus... op tijd verversen/doorspoelen met verse olie.

kijk maar eens hoe vies de olie is al na 7500km,
op aanraden van mijn dealer ververs ik gewoon tegelijk met elke karterolieverversing, (elke 7500km dus).
het is een kleine moeite.

(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
StevenD

BerichtGeplaatst: Wo, 28 Sep. 2011, 10:11    Onderwerp: Reageer met quote

precies, iedere beurt. en ten minste iedere grote beurt. het gebeurd bij de meeste motoren alleen bij iedere keer dat er een slave mee stopt, stuk gaat.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: