Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Booom
Geregistreerd op: 6-1-2008 Berichten: 228 Woonplaats: IJsselstein
|
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6796 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Za, 17 Sep. 2011, 14:40 Onderwerp: |
|
|
Je bedoeld dat stukje missend langs de keerring?
mmm ik vrees dat er iets anders niet klopt:
Dat stukje naaf wordt helemaal nergens mee belast, anders dan de keerrring vasthouden. Kijk maar eens of er geen scheuren of dergelijk inzitten!
Het is bijna onmogelijk om dat stukje er zo uit te breken, tezij er iets raar klem gezeten heeft, of iemand bij montage iets heel fout gedaan heeft.
ps.: ALs het alleen dat stukje is, dan zou ik niet eens een nieuw naaf kopen: Het doet niets daar.
Ik heb in de laatste 5 jaar al heel wat mensen met kromme velgen, complete hoepels etc gezien, maar eigenlijk nog nooit een kapotte naaf er bij. Als je die ziet, dan is wel duidelijk waarom ook....
Onbalans krijg je natuurlijk ook niet van dat kleine stukje missend aluminium he! Daar moet meer fout zijn!
Zat de zaak wel goed ingeklemt? of hebben de lagers op de as lopen draaien? (= motagefout)
Haal de lagers en de binnenbus er ook maar uit. misschien dat er een lager vastgelopen geweest is ofzo.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Koen

Geregistreerd op: 16-8-2006 Berichten: 489 Woonplaats: Maastricht
|
Geplaatst: Za, 17 Sep. 2011, 15:53 Onderwerp: |
|
|
Banden oppompen doet wonderen, had ook veel fibraties, vooral bij gas terug rond die 70km/h (en losse handen),
Is er niet 'gewoon' een kei tussen voorpoot en naaf gekomen?
Groeten,
Koen
_________________ 12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R |
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

Geregistreerd op: 16-5-2006 Berichten: 994 Woonplaats: Nieuwstadt
|
Geplaatst: Zo, 18 Sep. 2011, 18:55 Onderwerp: |
|
|
Als je goed kijkt zie je links boven, op 10 en 11 uur, 2 beschadigingen in het aluminium. Ik denk dat iemand idd eens zelf lagers heeft gewisseld .... met geweld?? Anders zou ik ook niets kunnen verzinnen.
_________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Zo, 18 Sep. 2011, 20:03 Onderwerp: |
|
|
Als ik zoiets zie kan ik ook alleen maar denken aan een fout soort van geweld bij demontage/montage van stofringen en/of lagers...buitenring van de stofkap vertoont onderaan kennelijk toch ook wat vervorming.
_________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
Booom
Geregistreerd op: 6-1-2008 Berichten: 228 Woonplaats: IJsselstein
|
Geplaatst: Zo, 18 Sep. 2011, 23:58 Onderwerp: |
|
|
Klopt, ben nog meer beschadigingen tegen gekomen.
Pruts werk van de vorige eigenaar, met een schroevendraaier
en geweld de lagers eruit halen.
Inmiddels een +/-5000km in 3 mnd gereden met deze velg.
_________________ Grt Marc
lc8 adventure 2004 |
|
Naar boven |
|
 |
Booom
Geregistreerd op: 6-1-2008 Berichten: 228 Woonplaats: IJsselstein
|
Geplaatst: Zo, 20 Nov. 2011, 23:13 Onderwerp: |
|
|
Naaf houd het goed uit, heb er denk ik ondertussen een 7500 km mee gereden.
Denk wel dat er vuil binnen komt en mijn lagers eerder verrot zijn.
Wil de beschadigingen repareren.
Vloeibaar metaal of kauwgom
iemand een beter idee hoe dit aan te pakken.
_________________ Grt Marc
lc8 adventure 2004 |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Ma, 21 Nov. 2011, 1:39 Onderwerp: |
|
|
lassen en uit frezen ????
|
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

Geregistreerd op: 16-5-2006 Berichten: 994 Woonplaats: Nieuwstadt
|
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6796 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 21 Nov. 2011, 22:17 Onderwerp: |
|
|
Booom schreef: | Naaf houd het goed uit, heb er denk ik ondertussen een 7500 km mee gereden.
Denk wel dat er vuil binnen komt en mijn lagers eerder verrot zijn.
Wil de beschadigingen repareren.
Vloeibaar metaal of kauwgom
iemand een beter idee hoe dit aan te pakken. |
Goed opschuren, goed schoonmaken met remmenreiniger en dan beetje kneedepoxy er tegenaan.
Pverigens doet die keerrring niet al te veel hoor... het lager er achter is dubbel afgedicht en vanzichzelf behoorlijk goed dicht: alleen als er direkt een waterstraal ofoz op staat, dan remt die keerring wat.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
|