Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
wtr500

Geregistreerd op: 20-8-2010 Berichten: 381 Woonplaats: Stevensweert
|
Geplaatst: Za, 17 Sep. 2011, 18:46 Onderwerp: Stelbout muurvast in achterbrug |
|
|
Altijd fijn met de wetenschap dat de motoren over 2 weken verscheept worden naar Afrika. Ik dacht net, eens even de ketting stellen, aangezien dat nu eigenlijk pas voor de eerste keer nodig was na aanschaf.
Links no problem. Rechts is een ander verhaal. De stelbout in de achterbrug zit muur, maar dan ook echt muurvast. Kruipolie werkt niet. Heb het sterkte vermoeden dat de enige manier om hem los te krijgen de schroefdraad gaat verneuken. Aan de ene kant maar goed dat ik er nu achter kom. Heb voor de zekerheid de zwarte achterbrug bij Boonstra maar alvast gereserveerd.
Iemand ideeen? Heb het nu maar even terug vastgezet. Zo niet, dan ga ik maandag grof geweld gebruiken en maar zien waar het schip strandt.
Gr. Wouter
Ps. de bout zelf ziet er goed uit, en zit er volgens mij niet scheef in. Ik gok rotzooi aan de binnenzijde van de vork. _________________ www.rally-motor.nl / Husaberg FE 450 2012 |
|
Naar boven |
|
 |
Rhino
Geregistreerd op: 7-2-2009 Berichten: 203 Woonplaats: Maarn
|
Geplaatst: Za, 17 Sep. 2011, 20:34 Onderwerp: |
|
|
Heb je waarschijnlijk al geprobeerd, maar dan toch voor de zekerheid: heb je geprobeerd om de bout naar binnen te draaien (ketting 'losser')?
Bout is mogelijk aan de binnenkant -in de brug- gecorrodeerd en met uitdraaien komt die corrosie in de schroefdraad. Het gevolg heb je ondervonden....: zo vast als een huis. _________________ SMT |
|
Naar boven |
|
 |
wtr500

Geregistreerd op: 20-8-2010 Berichten: 381 Woonplaats: Stevensweert
|
Geplaatst: Za, 17 Sep. 2011, 21:01 Onderwerp: |
|
|
Ja, geprobeerd. Kan 'm iets indraaien...1mm ofzo....en dan daar ook muurvast. Zucht. _________________ www.rally-motor.nl / Husaberg FE 450 2012 |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Za, 17 Sep. 2011, 22:09 Onderwerp: |
|
|
warm maken al eens geprobeerd  |
|
Naar boven |
|
 |
highrider

Geregistreerd op: 20-6-2006 Berichten: 224 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Za, 17 Sep. 2011, 22:33 Onderwerp: |
|
|
Flinke klap met de bankhamer en een staaf slagkoper ertussen _________________ Nog steeds 750 ST zal het ooit een KTM worden. Ja per 16-06-2008 een mooie oranje erbij. |
|
Naar boven |
|
 |
wtr500

Geregistreerd op: 20-8-2010 Berichten: 381 Woonplaats: Stevensweert
|
Geplaatst: Za, 17 Sep. 2011, 23:12 Onderwerp: |
|
|
Dat verhitten zat ik inderdaad ook al aan te denken Mr. Wheely. Zal 'm morgen eens warmstoken met een gasbrander en als dat niet lukt die tik met de hamer. Thanks! _________________ www.rally-motor.nl / Husaberg FE 450 2012 |
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

Geregistreerd op: 16-5-2006 Berichten: 994 Woonplaats: Nieuwstadt
|
Geplaatst: Zo, 18 Sep. 2011, 10:26 Onderwerp: |
|
|
Geduld=magie
Veel WD-40, misschien die tik met de hammer en dat beetje wat je kunt los/vast.
En anders geweld en een helicoil ...
Heb je al geprobeerd om de draad aan de binnenkant te bewerken met WD-40. Ik heb toen eens een gaatje geboort in de brug om te voorkomen dat er water in de brug blijft staan. Denk als je dat doet, je ook wat olie (gericht) naar binnen kan spuiten.
Succes!
Ps begrijp ik dat jullie de route omgekeerd gaan rijden Goed idee mannen. Post nog ens ff de link naar jullie site _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 18 Sep. 2011, 15:43 Onderwerp: |
|
|
er is wel een preventieve oplossing: 3mm gaatje boren onderin je achtervork, net voor de las, zodat het water wat in de vork komt te staan er uit kan.
(heb ik in 2005 al gedaan ) _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
wtr500

Geregistreerd op: 20-8-2010 Berichten: 381 Woonplaats: Stevensweert
|
Geplaatst: Zo, 18 Sep. 2011, 16:03 Onderwerp: |
|
|
Ok, dat is inderdaad wel een goede, zo'n gaatje. Ben een beetje huiverig om te gaan boren in een dragend systeem, maar ik begrijp dus dat dat geen kwaad kan. Ik ga vanavond eens even aan de slag.
Ohja Koen. De site is: http://africa-bikeadventure.blogspot.com. We hebben inderdaad besloten om in Kaapstad te starten en dan naar boven te gaan rijden. Moet je maar eens in de bovenste post kijken wat de overwegingen waren. Safe to say dat het een beetje een grote gok was of we vanuit Europa uberhaupt in noord-Afrika geraakten. Motoren worden over 2 weken verscheept. Dus voor die tijd moet dat H2W setje er echt in;-) Maja..eerst die moer!
Gr. Wouter _________________ www.rally-motor.nl / Husaberg FE 450 2012 |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 18 Sep. 2011, 16:19 Onderwerp: |
|
|
wtr500 schreef: | Ok, dat is inderdaad wel een goede, zo'n gaatje. Ben een beetje huiverig om te gaan boren in een dragend systeem, maar ik begrijp dus dat dat geen kwaad kan. Ik ga vanavond eens even aan de slag.
Gr. Wouter |
snap ik, maar een 3 mm gaatje in het midden van het vlak kan echt geen kwaad. tis een beetje gokken waar de vork nog hol is, maar 't komt ook niet heel precies. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

Geregistreerd op: 16-5-2006 Berichten: 994 Woonplaats: Nieuwstadt
|
Geplaatst: Zo, 18 Sep. 2011, 18:49 Onderwerp: |
|
|
Volgens mij doet deze link het niet ... _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Zo, 18 Sep. 2011, 20:08 Onderwerp: |
|
|
Heb ik ooit ook gehad, eveneens rechts. Zelfde akties gedaan dan Koen en de bout kwam er na een tijdje toch op de normale manier uit... _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
wtr500

Geregistreerd op: 20-8-2010 Berichten: 381 Woonplaats: Stevensweert
|
Geplaatst: Zo, 18 Sep. 2011, 21:41 Onderwerp: |
|
|
Ha Koen. Jawel. Je moet even de . erachter verwijderen. Foutje;-). Btw heren, bedankt voor de tips. Warmstoken, veel wd40 en een tik met de hamer en daarna de zware ratel erop en uiteindelijk kun ik m eruit draaien. Bouten alsmede schroefdraad waren zelfs nog goed! Spul schoongemaakt met remmenreiniger en daarna royaal in het kopervet! _________________ www.rally-motor.nl / Husaberg FE 450 2012 |
|
Naar boven |
|
 |
|