Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
petervdc
|
Geplaatst: Vr, 19 Aug. 2011, 19:10 Onderwerp: DRINGEND : binnenband lek |
|
|
De binnenband van mijn achterband is dus lek (hem hem net opgeblazen, en ik hoor de lucht aan het ventiel eruit blazen).
Van de garages in de buurt : Hautekiet in verlof, Inghelbrecht ook, bandencentrale Maertens ook.
Dus niks binnen de 20km...
En er is morgen een Ardennenrit gepland
En mn auto is bij de garagist omdat er een roulement ad achteras moet vervangen worden.
DAMN
Iemand raad ??
Oh ja, een reserve achterband heb ik wél liggen, materiaal en kennis om die eraf te krijgen niet... _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
demito

|
Geplaatst: Vr, 19 Aug. 2011, 19:39 Onderwerp: |
|
|
Al geprobeerd om dat pinnetje in je ventiel vast te draaien? Als het door je ventiel lekt is dat doorgaans de oorzaak. Kan je checken door een dot spuug (ja sorry voor de "langs de weg" oplossing) in het holleke te doen (van het ventiel wel te verstaan ). Als er blaasjes op komen lekt het ventiel zelf, anders is het aan de binnenband afgescheurd en heb je een nieuwe nodig. Bij conti binnenbanden kan je met het dopje van het ventiel ook dat pinnetje vastdraaien. _________________ Husqvarna 701 enduro
 |
|
Naar boven |
|
 |
petervdc
|
Geplaatst: Vr, 19 Aug. 2011, 22:06 Onderwerp: |
|
|
http://www.motoservice.be/ heeft me prima geholpen !
Kan morgen naar Lux dus
Der was een scheur langs een naadje, en het ventiel zelf zag er ook niet meer al te best uit.
De nieuwe binnenband was trouwens dubbel zo dik als degene die er in zat.
Maar mss id dat door de voorbije 58000km ? _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Za, 20 Aug. 2011, 9:18 Onderwerp: |
|
|
petervdc schreef: | http://www.motoservice.be/ heeft me prima geholpen !
Kan morgen naar Lux dus
Der was een scheur langs een naadje, en het ventiel zelf zag er ook niet meer al te best uit.
De nieuwe binnenband was trouwens dubbel zo dik als degene die er in zat.
Maar mss id dat door de voorbije 58000km ? |
Waarschijnlijk heb je zo'n extra dikke binnenband, die worden gemaakt om lekrijden te vermijden. Nadeel is dat die wat meer weegt. _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
|