lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

wat ik de voorbije 4 uur gedaan heb...
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
michielvl

Nieuw berichtGeplaatst: Do, 18 Aug. 2011, 21:00    Onderwerp: Reageer met quote

Nog geen antwoord.
Het antwoord is blijkbaar moeilijk of het moet eerst via de marketingafdeling, haha.

Erik 990 SMT

Nieuw berichtGeplaatst: Vr, 19 Aug. 2011, 15:27    Onderwerp: Reageer met quote

michielvl schreef:
Nog geen antwoord.
Het antwoord is blijkbaar moeilijk of het moet eerst via de marketingafdeling, haha.

Het moet vooral gescreend worden door de juridische afdeling, denk ik.

Stel namelijk dat ze zouden zeggen dat het geen enkel kwaad kan en dus 'mag'...betekent het dat ze garantieclaims die daar hun oorsprong in vinden in de toekomst zouden moeten honoreren.
En die 'can-of-worms' willen ze niet openen, dus de juristen zorgen gerust voor een antwoord dat dergelijke modificaties strijdig met garantierecht zullen zijn, en je als gebruiker dus afraden dat te doen.

Ook als ze technisch wellicht weten (net als sommigen hier) dat het feitelijk géén kwaad zou kunnen. Bedrijfsjuristen nemen geen risico namelijk.

Ben benieuwd wanneer je antwoord krijgt, maar vermoed dat het in de lijn met hierboven zal zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
michielvl

Nieuw berichtGeplaatst: Vr, 19 Aug. 2011, 19:05    Onderwerp: Reageer met quote

Daar had ik nog niet aan gedacht.
Ik hoop dat ze vertellen waaróm ze het hebben gedaan.

dirk pauwels

Nieuw berichtGeplaatst: Do, 25 Aug. 2011, 13:55    Onderwerp: Reageer met quote

michielvl schreef:
Ik snap ook niet waarom ie achteraan rijker moet staan. Vanwege de rijwindkoeling? Dan geef je de achterste toch meer waterkoeling?

Hoe had jij je voorgesteld om de achterste cilinder meer waterkoeling te geven? 't is 1 circuit en het is niet dat je de temperatuur kan regelen hé...

Ik kan me voorstellen dat het bij een staionaire motor zou werken met dezelfde A/F verhouding voor beide cilinders, maar bij een V2 wordt de voorste cilinder toch behoorlijk wat minder warm dan de achterste, en bij mijn weten kan dat niet opgevangen worden door de waterkoeling

Wat die dealer zei is idd bullshit, je hebt immers niets aan de menselverhouding gedaan, enkel synchroon gesteld. Ik vermoed dat het antwoord van een of andere verkoper kwam die ooit wel eens iets gehoord had over die dingen en nu je even bang probeert te maken.

Van KTM denk ik niet dat je iets mag verwachten, ondanks het mooie duits.....

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vonkenboer

Nieuw berichtGeplaatst: Do, 25 Aug. 2011, 16:43    Onderwerp: Reageer met quote

dirk pauwels schreef:

Tja ik heb ook een mail gestuurd in het engels mijn duits schrijven is niet zogoed.
Of ik antwoordt krijg of niet ik heb mijn opmerkingen gemeld en wat ze er mee doen......hopelijk oplossen

mail:

Dear KTM employee,

I want to report some faults, that I have discovered in my SMT user manual and the repair manual (version 07.2008).

Repair Manual:

-In the technical specification at all the 990cc engine models (Adventure/Superduke/SM) the listed Spark plug is incorrect.
The listed spark plug is the NGK CR8EK, but this is a spark plug for a 950 model??

This should be:

990 Superduke DCPR8E (M4) 2005 until 2006
KR8DI 2007 until 2011

990 Adventure DCPR8E (M4) 2007 until 2008
LKAR8BI9 2009 until 2011

990 SM/T/R KR8DI 2008 until 2011

SMT user manual:
-In the technical info from the engine the listed spark plug is incorrect.
The listed spark plug NGK DCPR8E, but this one is for a 05’-06’ Superduke??.

This should be:

990 SM/T/R KR8DI 2007 until 2011

Because this incorrect info, I ordered at first the wrong type spark plugs.

I got also another question: why is a throttle balance procedure not listed for the EFI models.
Because I’m used to do this with the other brand motorcycles I used to own?.

Thanks & Kind regards,

michielvl

Nieuw berichtGeplaatst: Do, 25 Aug. 2011, 21:31    Onderwerp: Reageer met quote

dirk pauwels schreef:
michielvl schreef:
Ik snap ook niet waarom ie achteraan rijker moet staan. Vanwege de rijwindkoeling? Dan geef je de achterste toch meer waterkoeling?

Hoe had jij je voorgesteld om de achterste cilinder meer waterkoeling te geven? 't is 1 circuit en het is niet dat je de temperatuur kan regelen hé...

Ik kan me voorstellen dat het bij een staionaire motor zou werken met dezelfde A/F verhouding voor beide cilinders, maar bij een V2 wordt de voorste cilinder toch behoorlijk wat minder warm dan de achterste, en bij mijn weten kan dat niet opgevangen worden door de waterkoeling

Wat die dealer zei is idd bullshit, je hebt immers niets aan de menselverhouding gedaan, enkel synchroon gesteld. Ik vermoed dat het antwoord van een of andere verkoper kwam die ooit wel eens iets gehoord had over die dingen en nu je even bang probeert te maken.

Dank rolleyes
Gewoon, in het ene waterkanaal een restrictie bouwen en in de andere niet.
Maar ik bedoelde het alleen als voorbeeld. 2 cilinders asynchroon laten lopen om de achterste minder te belasten is een rare manier van het corrigeren van een fout. Maar goed.

Vanmiddag heb ik een bekende tuner gesproken. Hij moest erg hard lachen om het verhaal maar hij hoorde vaker dit soort BS van dealers. Hij vond ze dozenschuivers.
De dealer mailde vanmiddag ook dat het verhaal bij hem is blijven knagen. Hij is de discussie met KTM gestart. Wie weet, ik moedig hem hard aan.

Dr_Bean
Site Admin

Nieuw berichtGeplaatst: Do, 25 Aug. 2011, 22:35    Onderwerp: Reageer met quote

bij de carb versie loopt de achterste cilinder weldegelijk rijker (grotere sproeier).

Ik denk dat het verschil te maken heeft met het verschil in uitlaatbocht-lengte en/of het feit dat de voorste uitlaat veel harder gekoeld wordt door de rijwind (dus niet de cilinder, maar wel de uitlaat)

Dat zou echter niet opgelost worden door een asymmetrische gasklep opening, maar gewoon een iets rijker mengsel op de achterste cilinder (dus iets grotere injectiewaarden)
Ik neem aan dat dat ook zo is... ?

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: