Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Rob Motard

Geregistreerd op: 16-12-2009 Berichten: 839 Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)
|
Geplaatst: Di, 9 Aug. 2011, 22:17 Onderwerp: Verschil veren tussen N 2008 en S 2007 |
|
|
hallo,
wat is het verschil van de veren tussen N 2008 en S 2007.
Enkel de veerweg of ook demping of spiralen? _________________ Waar een wil is, is een weg... En waar geen weg meer is, is een KTM Adventure |
|
Naar boven |
|
 |
Roeligan

Geregistreerd op: 27-12-2007 Berichten: 804 Woonplaats: Heusden-Zolder
|
Geplaatst: Wo, 10 Aug. 2011, 9:12 Onderwerp: Re: Verschil veren tussen N 2008 en S 2007 |
|
|
Rob Motard schreef: | hallo,
wat is het verschil van de veren tussen N 2008 en S 2007.
Enkel de veerweg of ook demping of spiralen? |
Dus echt de veren he?
Beide 4.8Nm, maar die van de S zijn iets langer dacht ik (ik heb mij N2008 nu op S staan volledig (dus 265mm); het verschil in veerlengte opgevangen door 2 'busjes'.
Kmoet wel nog eens opzoek naar sterkere (standaard maar tot 5 Nm te bestellen bij WP, wilbers, ...), maar dat is de moeite niet.
Ik dacht dus zoals dr Bean, de veren van de SE te zoeken (bij KTM bestellen?) en dan andere opvulbussen te (laten) draaien. _________________ www.roeligan.net |
|
Naar boven |
|
 |
Rob Motard

Geregistreerd op: 16-12-2009 Berichten: 839 Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)
|
Geplaatst: Wo, 10 Aug. 2011, 10:41 Onderwerp: |
|
|
Ik ga zo mijn voorvork en achterste veerpoot inruilen tegen die van een 2007 s. vandaar de vraag. ook 265 mm veerweg dus vanaf nu _________________ Waar een wil is, is een weg... En waar geen weg meer is, is een KTM Adventure |
|
Naar boven |
|
 |
Roeligan

|
Geplaatst: Wo, 10 Aug. 2011, 11:21 Onderwerp: |
|
|
Rob Motard schreef: | Ik ga zo mijn voorvork en achterste veerpoot inruilen tegen die van een 2007 s. vandaar de vraag. ook 265 mm veerweg dus vanaf nu |
de achterveer van de S is 140Nm ipv 150Nm voor de gewone dacht ik.
De voorveer is dus identiek qua sterkte maar enkel iets langer (al weet ik niet vanbuiten of ze dezelfde coils/wikkeling hebben)... _________________ www.roeligan.net |
|
Naar boven |
|
 |
demito

|
Geplaatst: Wo, 10 Aug. 2011, 12:34 Onderwerp: |
|
|
als je de hele vork en achterveerpoot inruilt dan kan er weinig misgaan denk ik.
Het wordt alleen tricky als je vb een voorvork of achterveerpoot ombouwt naar de hogere versie. Dat kan afhankelijk van het modeljaar een aardige som schelen. ik Had met mijn 2009 N geluk: 500 EUR en het was een R spec vering. Voor 2007 model was dat een hoop duurder.
Offroad vind ik de hogere vering een dikke plus. Onroad boet je toch wel wat wendbaarheid in hoor. Ik denk maar aan je circuit of gymkhana pleziertjes. Die zullen met de hogere vering een stuk lastiger worden. Hou daar rekening mee!
Het is allemaal een compromis he...
T _________________ Husqvarna 701 enduro
 |
|
Naar boven |
|
 |
Roeligan

|
Geplaatst: Di, 16 Aug. 2011, 10:03 Onderwerp: |
|
|
demito schreef: | als je de hele vork en achterveerpoot inruilt dan kan er weinig misgaan denk ik.
Het wordt alleen tricky als je vb een voorvork of achterveerpoot ombouwt naar de hogere versie. Dat kan afhankelijk van het modeljaar een aardige som schelen. ik Had met mijn 2009 N geluk: 500 EUR en het was een R spec vering. Voor 2007 model was dat een hoop duurder.
Offroad vind ik de hogere vering een dikke plus. Onroad boet je toch wel wat wendbaarheid in hoor. Ik denk maar aan je circuit of gymkhana pleziertjes. Die zullen met de hogere vering een stuk lastiger worden. Hou daar rekening mee!
Het is allemaal een compromis he...
T |
Heb je trouwens nog de gewone 4.8 veren vooraan? Vind je die niet te zacht voor offroad?
Ik had een hele tijd mijn voorvering op 245mm staan, met 2cm extra voorspanning (dmv bussen). Offroad veel beter, onroad niet fijn.
Nu heb ik 265 (eindelijk ), met de min of meer normale voorspanning maar met de rebound 3 clickjes meer dan sport (voor de rest sport settings). VEEEEL beter onroad (offroad dan weer veel te zacht).
Ook de sag (zowel static als rijder) is net te veel. _________________ www.roeligan.net |
|
Naar boven |
|
 |
demito

|
Geplaatst: Di, 16 Aug. 2011, 21:50 Onderwerp: |
|
|
Heb je trouwens nog de gewone 4.8 veren vooraan? Vind je die niet te zacht voor offroad?
Ik had een hele tijd mijn voorvering op 245mm staan, met 2cm extra voorspanning (dmv bussen). Offroad veel beter, onroad niet fijn.
Nu heb ik 265 (eindelijk ), met de min of meer normale voorspanning maar met de rebound 3 clickjes meer dan sport (voor de rest sport settings). VEEEEL beter onroad (offroad dan weer veel te zacht).
Ook de sag (zowel static als rijder) is net te veel.[/quote]
Ik heb zowel voor als achter de veer een stapje zwaarder dan standaard R vering en ik vind die wel ok. Nog iets steviger vooraan had nog beter geweest.
T _________________ Husqvarna 701 enduro
 |
|
Naar boven |
|
 |
Roeligan

|
Geplaatst: Wo, 17 Aug. 2011, 9:33 Onderwerp: |
|
|
demito schreef: | Heb je trouwens nog de gewone 4.8 veren vooraan? Vind je die niet te zacht voor offroad?
Ook de sag (zowel static als rijder) is net te veel. |
Ik heb zowel voor als achter de veer een stapje zwaarder dan standaard R vering en ik vind die wel ok. Nog iets steviger vooraan had nog beter geweest.
T[/quote]
Dus nu heb je 5.0 vooraan he?
Maar je weegt wel iets meer dan mij dacht ik gezien te hebben... Misschien die 5.0 toch beter voor mij... Eens kijken of ik ze ergens kan bestellen... _________________ www.roeligan.net |
|
Naar boven |
|
 |
demito

|
Geplaatst: Wo, 17 Aug. 2011, 10:25 Onderwerp: |
|
|
Roeligan schreef: | demito schreef: | Heb je trouwens nog de gewone 4.8 veren vooraan? Vind je die niet te zacht voor offroad?
Ook de sag (zowel static als rijder) is net te veel. |
T |
88kg en 1,90 m. Netjes toch?
Mocht ik hetzelfde overdoen zou ik voor twee stapjes hoger gaan... _________________ Husqvarna 701 enduro

Laatst aangepast door demito op Wo, 17 Aug. 2011, 10:34, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
 |
Roeligan

|
Geplaatst: Wo, 17 Aug. 2011, 10:29 Onderwerp: |
|
|
Das niet zo veel meer dan mij (alhoewel ik op dit moment iets lichter ben dan normaal (normaal: 84 voor 196).
Ga ik toch maar zoeken voor 5.2 ofzo
Merci! _________________ www.roeligan.net |
|
Naar boven |
|
 |
|