lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Pirelli Scorption Trail

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
petervdc

BerichtGeplaatst: Di, 9 Aug. 2011, 18:17    Onderwerp: Pirelli Scorption Trail Reageer met quote

Vandaag in de garage, vertelde de dealer me dat deze banden ook geschikt zijn voor de adv., voor én achterband dus.
Veel offroad ga ik toch niet anyway.

Iemand (persoonlijke) ervaringen hiermee ?

Vrom

BerichtGeplaatst: Di, 9 Aug. 2011, 22:13    Onderwerp: Reageer met quote

Yep, nu een 5000-tal km.

Ik ga ze niet meer nemen. Ze bieden eenvoudig weg niet méér grip dan de standaard scorpions ze kosten een stuk meer.

Het heeft in de eerste plaats heel lang geduurd eer ik er vertrouwen in vond, zelden voorgehad met een band. Vandaag heb ik een lonesome ritje gedaan in de Ardennen met afwisselend natte en droge ondergrond en als de pees erop ligt voel ik de voorband op nat vroeger gaan dan de gewone scorp's.
Enfin, dus tot op vandaag heb ik er nog niet 100 % vertrouwen in, i cant' put my finger on it thinking

De compound lijkt me een stukje harder en dus ook duurzamer. Ik vermoed dus wel dat ze iets langer zullen meegaan.

De volgende keer gaan er de gewone scorpions terug op. Ondanks wat hier soms over de voorband gezegd wordt vind ik de originele set heerlijk.

www.VROM-rijopleidingen.be
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Raketman

BerichtGeplaatst: Wo, 10 Aug. 2011, 20:32    Onderwerp: Reageer met quote

Vrom schreef:

De volgende keer gaan er de gewone scorpions terug op. Ondanks wat hier soms over de voorband gezegd wordt vind ik de originele set heerlijk.

+1

Misschien kan een Anakee 2 als voorband iets meer aan op nat wegdek, maar het verschil is toch maar miniem. Samengevat zijn die "gouwe ouwe" AT-kes idd waanzinnige bandjes en een 100% match met de moto waar ze onderzitten...

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Aleph

BerichtGeplaatst: Wo, 10 Aug. 2011, 23:26    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb nu vooraan al een paar 1000 kms nen anakee en die zijn minstens even goed als de originele scorpions, dit zowel in regen als droog en op gravel. Eén eventueel nadeel: ze maken een pak meer rolgeluid. De scorpions had ik nog nooit gehoord, maar die anakees kunt ge schoon horen rollen.
petervdc

BerichtGeplaatst: Wo, 10 Aug. 2011, 23:33    Onderwerp: Reageer met quote

Hmm, das duidelijk.
Dan zal ik de volgende keer maar weer hetzelfde bestellen.

Merci gasten wink2

diskeletlietje

BerichtGeplaatst: Do, 11 Aug. 2011, 16:36    Onderwerp: Reageer met quote

Bij gebrek aan de normale A/T scorpion, heb ik mij zo een trial besteld als achter band
We gaan dat eens testen hé.
De uitleg die ik begrepen heb is het vooral de voorband die problemen met vertrouwen in grip geeft?
Zodus combinatie standaard vooraan en die trial achter ,moet toch redelijk te doen zijn?
Of mis ik iets stars
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ATAK

BerichtGeplaatst: Do, 11 Aug. 2011, 20:14    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb ook de nieuwe pirelli achter en de anakee voor. Nu ga ik dit weekend een lange rit maken en zal eens kijken hoe het gaat. Ze zijn iig niet lengte richting gevoelig wat de anakee wel is als je ze voor en achter hebt.

Ad

Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Do, 11 Aug. 2011, 20:52    Onderwerp: Reageer met quote

Zoals eerder gezegd:

Ik vind de achterband wel fijn: goed compromis tussen slijt, grip op gravel en droog, redelijk op nat: niet zo erg als je achter eens doorspint.

Voorband: Origineel AT schuift over de rand die veel te scherp is (je rijdt hem ook gewoon helemaal over de rand heen af). De Anakee is ronder en heeft nat iets meer grip voor mijn gevoel en geeft daarmee net wat meer vertrouwen.

just my 2ct.

petervdc

BerichtGeplaatst: Do, 11 Aug. 2011, 22:31    Onderwerp: Reageer met quote

diskeletlietje schreef:
Bij gebrek aan de normale A/T scorpion, heb ik mij zo een trial besteld als achter band
We gaan dat eens testen hé.
De uitleg die ik begrepen heb is het vooral de voorband die problemen met vertrouwen in grip geeft?
Zodus combinatie standaard vooraan en die trial achter ,moet toch redelijk te doen zijn?
Of mis ik iets stars

Dan heb je een noppenband vooraan, en een gewone achteraan ?
Laat weten hoe het bevalt hé.

Mss dat ik volgende keer ga voor de anakee voor, en de a/t achter.
Blijkbaar bestaat de anakee niet voor achteraan.

Aleph

BerichtGeplaatst: Do, 11 Aug. 2011, 23:28    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:

Voorband: Origineel AT schuift over de rand die veel te scherp is (je rijdt hem ook gewoon helemaal over de rand heen af). De Anakee is ronder

Mja, ik rij de Anakee toch ook tot op 't randje hoor. Daarnet nog gekeken vooraan en jawel, niks geen schaamrand meer over. En neen, mijn voetsteuntjes raken nooit de grond. Maar misschien ga ik met de originele A/T over de rand en met de Anakee net tot op de rand en da's inderdaad een belangrijk verschil.

Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Vr, 12 Aug. 2011, 9:21    Onderwerp: Reageer met quote

klopt, Anakee gaat ook op het randje, maar niet over het randje. Met die A/T ga je er volgens mij met droog weer overheen, hetgeen echt een wegglijgevoel geeft. (en niet altijd bij gevoel blijft).

Peter: Volgens mij gaat het hier over de originele voorband, niet een scorpion-pro offroadband: De originele band wil ik geen noppenband noemen hoor.

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: