lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Benzine in olie SE
Ga naar Pagina Vorige  1, 2

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Do, 4 Aug. 2011, 20:22    Onderwerp: Reageer met quote

StevenD schreef:

Ook zit er naar mijn weten geen overloop op de vlotterbak hoor, alleen ontluchting. Die zit volgens mij hoger dan de venturi, dus al wat er overloopt uit de vlotterbak, loopt de cylinder in.

je hebt gelijk: het zijn ontluchtingen, maar als de vlotter echt blijft hangen komt het daar wel uit (dat gebeurt als als je wat te lomp knippen rijdt). Maar dan komt er idd ook een deel de cilinder in.

Dus als de vlotter langzaam doorlekt, dan zou dat idd wel eens kunnen leiden tot een vol blok. Tank loopt idd ook makkelijker door dan bij een adventure door de plaatsing, met voor en nadelen ...

Konrad

BerichtGeplaatst: Vr, 5 Aug. 2011, 15:01    Onderwerp: Reageer met quote

Gisteren even de olie erafgelaten: geen druppel benzine erin...

Daar gaat de theorie, daar gaat de kans op spoedig herstel.

Iemand tips waar ik en lc8 blok met interne wonden best kan binnendoen ter herstelling?
Retourtje Duitsland?

wtr500

BerichtGeplaatst: Vr, 5 Aug. 2011, 15:45    Onderwerp: Reageer met quote

Konrad, ik begin het zaakje wel interessant te vinden, alleen ik mis toch echt wat info.

- Dat tikkend geluid van een steentje wat jij omschrijft, ik dat een gelijkmatig tikken, wat voornamelijk hoorbaar is aan de rechterzijde van je blok? Zo ja, dan zijn het w.s. je nokkenaskettingspanners, dus oliedruk.
- Je dealer zegt dat er een liter benzine in je blok zat....ik begrijp dan dat ze een dikke vier liter hebben afgelaten? Dat past namelijk NIET in je oliesysteem.
-Waaruit hebben ze opgemaakt dat het benzine was? Zou het geen koelvloeistof kunnen zijn? Zorgt ook voor smurrie!
-Hoe zagen je filter eruit? Was het papieren filter dichtgeslagen of kwamen er metaalresten in voor? Idem bij de twee zeefjes.
-Heb je de benzinepomp al eens vervangen voor het origineel inmiddels? Heb je hem daar al eens mee geprobeerd te starten?

Kortom...zou het niet een combi kunnen zijn tussen een slecht werkende benzinepomp en een kapotte waterpompas?

StevenD

BerichtGeplaatst: Vr, 5 Aug. 2011, 15:58    Onderwerp: Reageer met quote

Dld: Nee, niet meer. 'sommer' heeft alleen de naam nog naar mijn idee.

Andre verpalen krommenie heeft heel wat blokken open en dicht gedaan. Oa. de RC8R terugroep blokken van KTM zelf.

Andre motors in waar is het ook alweer is ieder hier ook erg over te spreken, zou ik ook zo heen rijden.

Als je geduld heb wil ik hem ook wel openhalen na mijn vakantie Smile
Maar ik zou er nog niet direct van uit gaan dat een volledige ontleding nodig is hoor, maar daar durf ik over het internet echt geen uitspraken over te doen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Konrad

BerichtGeplaatst: Vr, 5 Aug. 2011, 16:50    Onderwerp: Reageer met quote

Het geluid begon zoals een tikkend steentje, maar werd snel erger en erger.
Na 2 of 3 maal starten en terug uitzetten (minder dan 2 minuten), maakte hij zo'n ongezonde kletterende herrie dat nog eens proberen te starten me echt niet ok leek.
De plaatselijke KTM mechanieker heeft het nog 1 seconde geprobeerd, en waarschuwde me om dat vooral niet nog eens te doen.
Hij wou er zelfs niet meer naar kijken...

De olie die ik er nu uithaalde leek top in orde, niets van vijlsel te vinden in de 2 olie-netjes en de papieren oliefilter zag er ook ok uit.

Als het koelvloeistof zou zijn, zouden ze dat bij de dealer toch zeker merken, zonder verwarring met benzine, lijkt me?

Misschien hebben de lagers binnen toch wat haverij opgelopen van het rijden mét benzine in de olie, en zijn ze onder belasting na een tijdje toch de geest beginnen te geven ( en eens dat vertrokken is...)

Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Vr, 5 Aug. 2011, 21:13    Onderwerp: Reageer met quote

kan van alles zijn natuurlijk... ik heb ooit soortgelijk geval gehad met de mijne: na een prima rit uitgezet bij het cafe en daarna weer gestart: heftige klonks uit het blok... uitgezet, nogmaals gestart en toen maar besloten uit te zetten.

uiteindelijk bleek de kop van 1 van de 6 imbusboutjes van het vielgwiel afgebroken te zijn (door fout uitgelijnde gaten) en dat kopje was tussen de dynamo geslagen....

maarja: genoeg horror verhalen... en heel veel goeie fietsen waarvan je nooit wat hoort natuurlijk. in dit geval: opentrekken dus helaas.

Andre of Andre smiley

Konrad

BerichtGeplaatst: Do, 27 Okt. 2011, 1:08    Onderwerp: Reageer met quote

Na enkele weken bij de dealer, eindelijk de oorzaak van het probleem gevonden:

Het nippeltje van de bougie van de achterste cylinder afgebroken, en pech pech pech na een tijdje ergens tussen de piston en cylinder geraakt. Normaal krijgt hij er misschien 1 op een jaar binnen met zo'n dingetje afgebroken, maar meestal verdwijnt dat dan blijkbaar direct door de uitlaat... Hier dus niet. Helaas.javascript:emoticon('furious3')

Gevolg: Piston + cylinder zwaar beschadigd en cylinderkop geraakt maar gelukkig nog terug bij te stellen.

Voor een dikke 1000 euro is mijn zwart paard terug springlevend...javascript:emoticon('stars')

Nog een mooi citaat van de mechano: "dees heb ik nog nooooit gezien".
Het wilt weer ns lukken.

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: