Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
koen warnar

|
Geplaatst: Wo, 3 Aug. 2011, 19:41 Onderwerp: Overstort oliepomp |
|
|
Afgelopen weekend maar eens aan de slag gegaan. Motor open gemaakt, koppelingskorf eraf en de overstort van de oliepomp uitgewisseld voor een nieuwe (60k km's, €25,- als ik me niet vergis).
Hij loopt weer als een zonnetje, super!! Geen gerammel meer van de NA-ketting als de motor warm is en als aangename verrassing ...... de trillingen bij 5200rpm en daar boven ....... weg! (een beetje nog, normaal voor een 2 cilinder).
Ben blij dat ik het gedaan heb.
Aan iedereen (die er last van heeft natuurlijk) die zich ergerd aan het gerammel en geratel, gewoon de hele ruk (laten) uitwisselen.
NB; Je kunt ook gewoon het veertje wisselen, MAARrr bij die nieuwe gaat dat niet meer. Hier word het veertje geblokkeerd door een ring die alleen verwijderd kan worden door de overstort los te halen.
Zo, de groete. Ik ben weer blij
Koen _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
wtr500

|
Geplaatst: Wo, 3 Aug. 2011, 21:27 Onderwerp: |
|
|
Koen, goed nieuws dus! Bij mij hetzelfde resultaat. Heb je advies overigens ter harte genomen. Heb een jetting-kit besteld speciaal bedoeld voor de pre-filter bij advmachines. Over een weekje maar weer eens de boel openmaken;-) _________________ www.rally-motor.nl / Husaberg FE 450 2012 |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Do, 4 Aug. 2011, 1:00 Onderwerp: |
|
|
Dat 'jetting kitje' had ik ook wel voor je hoor.. zijn gewoon een paar sproeiertjes.
Heee Koen,
Heb je de koppelinsplaten in andere volgorde terug geplaatst ofzo? Vind het wel heel gek dat je nu minder trillingen heb door een mod aan de oliepomp.
Die ring die je noem, zit die aan de binnenkant oid? Ik kan het me even niet goed inbeelden maar ben wel benieuwd! _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

|
Geplaatst: Do, 4 Aug. 2011, 8:19 Onderwerp: |
|
|
vwb de trillingen;
De koppelingsplaten zitten er nu iig goed in
De oliepomp brengt meer druk bij hogere rpm's, waarschijnlijk spreekt hierdoor de overstort aan --> andere/minder smering???? wie zal het zeggen. Ben ze iig grotendeels kwijt.
Bij het oude overstortventiel word het veertje geborgt door een ring en een circlip. Bij het nieuwe, word het veertje alleen geborgt door een ringetje (rust op een zitting) onder de veer. Dit ringetje kan alleen verwijderd worden door het omhoog te duwen en dan naar opzij uit de behuizing van het overstortventiel te duwen.
Dit gaat alleen als deze gedomonteerd is. Snappie?
Denk zelf dat de nieuwere modelen hiermee zijn uitgerust. _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Do, 4 Aug. 2011, 12:12 Onderwerp: |
|
|
ik snap e'm! _________________ Go!!!!!!
|
Naar boven |
|
 |
wtr500

|
Geplaatst: Do, 4 Aug. 2011, 12:16 Onderwerp: |
|
|
Zelfs al eens gelezen dat er een groter vermogen wordt geclaimd voor enkel het vervangen van het veertje (ktm950.info). De logica ontgaat me daar overigens van. Anderszijds kan het natuurlijk ook zijn dat alle speling eruit is omdat de centrale moer alles weer goed heeft vastgezet ivm inwerken enzo. Ow en steven, ik ben niet geheel op de hoogte van jou leveringsmogelijkheden;-) If i had knew, i would have asked. Ochja. Die 75 euro incl. Verzendkosten kosten me ook de kop niet. Gr. Wouter _________________ www.rally-motor.nl / Husaberg FE 450 2012 |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Do, 4 Aug. 2011, 16:35 Onderwerp: |
|
|
tja.. sproeiertjes zijn zo'n 3 a 6 euro de stuk.. _________________ Go!!!!!!
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 758 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Do, 4 Aug. 2011, 22:04 Onderwerp: |
|
|
klopt, maar je moet natuurlijk wel weten welke erin moeten voor 't beste resultaat ... |
|
Naar boven |
|
 |
Benny

|
Geplaatst: Za, 6 Aug. 2011, 13:54 Onderwerp: |
|
|
dat is waar, steven kan ons dat vertellen natuurlijk.....  _________________ mvg Benny
SM 950 |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Za, 6 Aug. 2011, 20:53 Onderwerp: |
|
|
doe maar een post met je setup en ik kan wel advies geven, maar een echte afstelling bestaat er niet voor iedere motor geschikt, dat is eeecht per fiets anders (daarom is dat kitje ook gewoon een gemiddelde)
De jetting matrix op lc8.info kan je al goed op weg helpen ook. _________________ Go!!!!!!
|
Naar boven |
|
 |
|