lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Heb ik t injectiespook??

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Sjarelke

BerichtGeplaatst: Zo, 31 Jul. 2011, 22:19    Onderwerp: Heb ik t injectiespook?? Reageer met quote

Hoi,

Na allerlei problemen met verstopte benzinefilters enzo, dacht ik van al t gedoe af te zijn, maar nog niet helemaal: af en toe (maar te vaak!) valt de motor simpelweg uit tijdens t rijden. Ik weet niet zeker of ik al n patroon heb ontdekt maar t gebeurt wanneer ik op snelheid plots moet afremmen en koppeling intrek. Opnieuw starten lukt dan (tijdens t uitrollen) alleen nog indien ik tegelijk met t indrukken van de startknop ook gas geef...
Nu ik er aan denk, met starten wil ie sowieso graag wat gas actie tegenwoordig.. T lijkt ietsje anders dan de injectiespook verhalen die ik hier tot nu toe heb gelezen (uitval meestal bij stilstand geloof ik)..
zoals gezegd heb ik wat problemen gehad met benzinefilters en daardoor zit ik nu alleen maar in die hoek te denken. Wellicht heeft iemand n andere invalshoek? O ja, t is een 2006 990EFI.

Ben benieuwd! en alvast bedankt!
groeten, Jeroen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
koen warnar

BerichtGeplaatst: Ma, 1 Aug. 2011, 8:26    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou eens De Raketman een pb-tje sturen;

http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=4035

Goeie reis, rubersitedown!

rene+adventure

BerichtGeplaatst: Wo, 3 Aug. 2011, 14:15    Onderwerp: Reageer met quote

Jeroen.

Heb je hem al eens kwartier stationair laten lopen ?

Verder even op ander forum gezocht:

zie: http://forum.lc8.info/viewtopic.php?t=8830&start=60

en

http://forum.lc8.info/viewtopic.php?t=20282

(evt.laten vertalen via google).

Waarbij onder laatse topic het advies van KTM:
hem af en toe eens op zijn flikker geven ( bedoel: goed gas geven) soms goed is.

wtr500

BerichtGeplaatst: Vr, 5 Aug. 2011, 0:09    Onderwerp: Reageer met quote

Heb eens even op advrider zitten te kijken voor je. Kennelijk zit het probleem toch in de ECU's van de modellen 2006-2009. De nieuwe modellen zijn voorzien van een nieuwe ECU. Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt om je ECU te herprogrammeren? (computer tot je beschikking?) Kennelijk heeft TuneECU een gratis programma ontwikkeld die de problemen kan tackelen. Kwestie van downloaden, maar je hebt wel een aantal kabeltjes nodig. Link op internet:

http://tuneecu.com/TuneECU_En/KTM.html

Anders een idee om een nieuwe ECU (2011 versie) te bestellen en te laten invliegen? Kosten ongeveer 400 euro, dus dat is een behoorlijke lap geld, maar mocht je echt stil komen te staan moet je dat ding toch wel binnen een paar dagen kunnen hebben. Gr. Wouter

StevenD

BerichtGeplaatst: Za, 6 Aug. 2011, 11:25    Onderwerp: Reageer met quote

wrt, je moet niet alles wat je van die amerikanen lees geloven.
Een nieuwe ecu aanraden voordat je ook maar een injectortje schoon heb gemaakt??

Na het vele vuile filters wisselen ed. zou er vast een van je injectoren wat vuil zijn, verklaard een hoop.

Als ie eerst ook goed liep dan heb je echt geeen tuneecu nodig om het weer te laten lopen als het deed.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Raketman

BerichtGeplaatst: Za, 6 Aug. 2011, 13:58    Onderwerp: Reageer met quote

Wel, ik kan ondertussen stellen dat mijn probleem van stilvallen uit de wereld is. Ondertussen een reis en een paar duizend km verder, en hij heeft eigenlijk nog nooit zo goed gedraaid.

Gaskleppen zijn gesyncd, stelschroef bijgesteld, uitlaatlekken gedicht en de injectoren eens grondig gereinigd. Want die waren echt wel vuil confused . De binnenkant hing helemaal vol met een soort van aanslag (geel/bruin). Verbruik is weer iets gebeterd (reserve op 270-280, tanken op 320-330). Ik ga er dus voorlopig ook afblijven met TuneECU en dergelijke.

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
wtr500

BerichtGeplaatst: Za, 6 Aug. 2011, 15:30    Onderwerp: Reageer met quote

Steven. Zonder hierover weer een discussie te willen opstarten is het nut van een forum potentiele oplossingen aan te dragen. Aangezien de reacties niet echt veel opleverden ben ik even gaan spitten. Zou ik namelijk ook prettig vinden als ik timboektoe zat met een probleem. Dus misschien is het een idee dat jij next time gewoon jouw ideeen aandraagt -ik geloof best dat je er veel verstand van hebt- ipv andere ideeen te bekritiseren. Ik kan me namelijk niet aan de indruk onttrekken dat dat een beetje je m.o. is.
Sjarelke

BerichtGeplaatst: Za, 6 Aug. 2011, 18:51    Onderwerp: Reageer met quote

Hey mannen, tof om de vele reacties te horen. Ik waardeer ze allemaal, geen ruzie aub!!
Bizar genoeg heeft het filterprobleem zich WEDEROM voorgedaan; ik word er gek van, het ding zat er amper een week in. Dus nog maar een keer de tanks schoongemaakt en zo, een extra benzinefilter geplaatst en vanaf nu alleen nog benzine erin door een doekje of zo...
Ik moet zeggen dat de filters van binnen dan weer erg schoon uitzien, alsof er geen/niet veel vuil doorheen is gekomen; al is het goed mogelijk dat dat direct weggezogen wordt natuurlijk.
Anyway, dat 15minuten verhaal.. geprobeerd... na 50m viel ie weer stil. ik heb de indruk dat dat alleen werkt als je hem helemaal reset, maar goed, anderen hebben wel verschil ervaren. Om te proberen is het natuurlijk geen moeite.
De injectoren, daar zat ik ook al aan te denken.. aannemelijk.
MAAR toevallig was daar een gast met een KTM 990 Adv met hetzelfde probleem (blijkbaar de 3e in Nairobi in 1 week!!), EN een TuneBoy/TuneEcu kabel. Dus we hebben hem er maar aan gehangen en de mapping veranderd (ja ik begin het een beetje zat te worden om weer iets te moeten schoonmaken veryangry ). En ik moet zeggen dat ie echt een heel stuk beter reed in het kleine testritje dat ik heb gedaan. Echt een wereld van verschil; heb al weken het gevoel dat ie 20pk mist, maar vandaag waren ze er weer. HEERLIJK! Maar een beetje reserve is wel op z'n plaats, aangezien het maar een kort ritje was. Na de volgende 1000km geloof ik pas dat het werkt.
Alleen heb ik vandaag dus ook met een opgeschoond benzinefilter rondgereden, dus waar de verbetering vandaan komt is hierdoor moeilijk te bepalen. Al met al voelt ie beter aan als met een nieuw benzinefilter, maar in dit soort situaties wil je dat ook heel graag geloven denk ik anxious
Maar goed, m'n eerste echte, langere tussenstop op m'n trip is gepland voor Uganda (Bujagali) en ik zit er nondeju al weken naar uit te kijken. Als het een beetje meezit, red ik het met de huidige setup om tot daar te komen. En dan kan ik eens rustig de tijd nemen om ook de rest een grote beurt te geven.

Bedankt en de groeten!!
Jeroen
Naar boven
wtr500

BerichtGeplaatst: Zo, 7 Aug. 2011, 0:15    Onderwerp: Reageer met quote

Don't worry..ik ben niet van de ruzie. Ik zag trouwens in je reisverslag dat je een benzinepomp had gemonteerd van een Suzuki aangezien de originele kapot was gegaan. Zou dat niet toch er iets mee te maken kunnen hebben? Je zou de oude kunnen verzenden naar Dr. Bean voor revisie (bekend probleem) en dan op laten sturen naar een toekomstig verblijfadres in Afrika?
Sjarelke

BerichtGeplaatst: Zo, 7 Aug. 2011, 7:41    Onderwerp: Reageer met quote

De pomp van dr bean is helaas voor de 950, ik rij de 990... bovendien werkt -als ik goed ben geïnformeerd- zo'n pompje wel of gewoon helemaal niet. Er zou dus niet echt een fase zijn waarin ie langzaam slechter wordt voordat ie kapot gaat (wat in mijn geval ook zeker niet zo was). Verstopt is ie ook niet, maar goed, t is inderdaad iets wat ik nog meeneem in m'n overwegingen.. (toegegeven, hierin speelt ook mee dat KTM alleen de hele unit verkoopt a 430euro...)
groet, J
Naar boven
rene+adventure

BerichtGeplaatst: Ma, 8 Aug. 2011, 9:26    Onderwerp: Reageer met quote

Jeroen. Ik meen me te herinneren dat je in Egypte diesel in je tank hebt gekregen. Mogelijk dat het brandstofsysteem toch nog wat vervuild is.
Mogelijk dat het nu opgelost is. Maar als het terugkomt zou ik eens zo'n injectorcleaner er ingooien. Tenminste als deze in Afrika te krijgen is.

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: