Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
john68
|
Geplaatst: Vr, 22 Jul. 2011, 20:50 Onderwerp: |
|
|
Denk het wel;voorwiel omhoog en via de radiator volgegoten, daarna via het expansievat tot aan de max lijn.dussssssss ??????????? |
|
Naar boven |
|
 |
skippie

|
Geplaatst: Vr, 22 Jul. 2011, 22:28 Onderwerp: |
|
|
ook aftapbout van waterpomp losgehad met ontluchten en links op de radiator zit ook nog een ontluchtingsnippel. |
|
Naar boven |
|
 |
john68
|
Geplaatst: Vr, 22 Jul. 2011, 23:34 Onderwerp: |
|
|
Nee die twee niet,maar er ging dik 2 liter in en meer (kan) mag er niet in,toch? |
|
Naar boven |
|
 |
wtr500

|
Geplaatst: Za, 23 Jul. 2011, 1:50 Onderwerp: |
|
|
Hoe je koelsysteem te vullen staat in deze link onderaan: ( http://ktm950.info/how/Orange%20Garage/Cooling%20System/waterpump/Rebuild/ktm_water_pump.html)
Fill the coolant system through the radiator cap until the radiator is full. This could take some time as the coolant has to slowly feed its way into the engine, so be patient. Once the radiator is full, remove the upper bleed screw in the water pump cover and bleed all the air out of the pump until fluid flows. Put the screw back and tighten.
Then remove the left hand bleed screw from the top of the radiator and top off the radiator until coolant is seeping from this bleed screw opening. Replace the screw and fully top-off the radiator and install the rad cap.
Make sure the expansion tank has the correct level (between max and min), adjust accordingly.
Nog een aanvulling: Daarna het voorwiel hoog zetten. Effe naar een steile dijk rijden ofzo...en dan even wat toeren maken en dit een aantal keren herhalen. Zo weet je zeker dat de lucht eruit wordt geperst. Mocht iemand het hier niet mee eens zijn...hoor ik het graag  _________________ www.rally-motor.nl / Husaberg FE 450 2012 |
|
Naar boven |
|
 |
john68
|
Geplaatst: Za, 23 Jul. 2011, 14:38 Onderwerp: |
|
|
Vandaag bij dipi na laten kijken(pomp 100 %),nieuwe radiatordop erop en nogmaals opnieuw afgevuld en goed ontlucht(neem ik aan).En nu maar afwachten,hopelijk is het euvel opgelost.Dank voor jullie reactie's.Laat over een tijdje de resultaten zien hier. |
|
Naar boven |
|
 |
john68
|
Geplaatst: Ma, 25 Jul. 2011, 23:20 Onderwerp: |
|
|
''Tis weer zover, niks opgelost precies hetzelfde ;eindje flink doorgereden en het gezeik begon alweer ,letterlijk en figuurlijk.Draait de pomp eigenlijk altijd of alleen als de motor te heet word ? Waar zit de censor die de koelvin inschakeld of kan het daar niet aan liggen en hoe weet ik of de pomp goed is ?En waar zit de termostaat precies en wat is zijn functie . ps .............................HELP !!!!!!!!!!!!!! |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Di, 26 Jul. 2011, 1:25 Onderwerp: |
|
|
john68 schreef: | ''Tis weer zover, niks opgelost precies hetzelfde ;eindje flink doorgereden en het gezeik begon alweer ,letterlijk en figuurlijk.Draait de pomp eigenlijk altijd of alleen als de motor te heet word ? Waar zit de censor die de koelvin inschakeld of kan het daar niet aan liggen en hoe weet ik of de pomp goed is ?En waar zit de termostaat precies en wat is zijn functie . ps .............................HELP !!!!!!!!!!!!!! |
als je dit soort dingen niet weet ga dan eens naar een goede dealer. |
|
Naar boven |
|
 |
john68
|
Geplaatst: Di, 26 Jul. 2011, 1:42 Onderwerp: |
|
|
En als ik graag afgezeken wil worden dan zeg ik dat ook wel !!!!!!!!!!! (geef dan geen antwoord ) |
|
Naar boven |
|
 |
wtr500

|
Geplaatst: Di, 26 Jul. 2011, 1:59 Onderwerp: |
|
|
Hmm, ok...even resumerend:
- Er zit niet teveel koelvloeistof in het systeem.
- Het koelsysteem is goed ontlucht.
- De radiatordop is nieuw en dus goed.
- De waterpomp is niet defect (ookal lijkt mij sterk dat dit er iets mee te maken heeft)
- De motor is van na 2004 of heeft de update met de cilinderkopmoeren gehad.
Dan zou ik eigenlijk alleen nog maar kunnen gokken dat er toch iets met je koppakking is?
NB. Overigens zit er wel een kern van waarheid in de wat tactloze opmerking van Mr. Wheely. Ga eens naar een dealer die verstand van zaken heeft...KTM SOMMER in Oberhausen ofzo. Niet iedere KTM-dealer heeft verstand van een LC8 blok. Verder kan ik je als tip geven om het werkplaatshandboek eens te bekijken (gewoon ff googlen) en je te verdiepen in de werking van het koelsysteem.... I've got my share of problems also, en met veel lezen kom je een end. Over alle problemen is wel geschreven. _________________ www.rally-motor.nl / Husaberg FE 450 2012 |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Di, 26 Jul. 2011, 10:37 Onderwerp: |
|
|
Als ik het verhaal zo eens lees, dan zeg ik...koppakking,
maarja ik heb makkelijk praten.
het verhaal van deze 2004 bleek ook uiteindelijk koppakking te zijn
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=205&highlight=koppakking _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
john68
|
Geplaatst: Di, 26 Jul. 2011, 13:14 Onderwerp: |
|
|
Lijkt inderdaad veel op mijn verhaal Daan .En ik zal er de google eens op los laten wtr500. Dank voor jullie reactie. Word vervolgd. |
|
Naar boven |
|
 |
wtr500

|
Geplaatst: Di, 26 Jul. 2011, 16:38 Onderwerp: |
|
|
Kijk maar eens op http://ktm950.info. Staat onderstaand verhaal. Van welk BJ is je KTM?
Leaking head gaskets:
Early bikes 03/04 symptoms- coolant overflowing while temp. operating normal. (coolant is being pressurized by combustion gases) this occurred mostly at extended high RPM usage. A Tech Bulletin was issued calling for installation of redesigned head nuts and washers. Repair includes new head gaskets, nuts, washers etc. (later bikes have different part numbered heads). FYI many dealers had trouble with this one as very aggressive use was needed to cause symptoms easiest to diagnose on dyno buy holding at 8k rpm for 5-10 minutes. _________________ www.rally-motor.nl / Husaberg FE 450 2012 |
|
Naar boven |
|
 |
john68
|
Geplaatst: Di, 26 Jul. 2011, 17:40 Onderwerp: |
|
|
bj 2007,16000 km ,alles orgineel,nooit geen problemen gehad muv. nieuwe koppelingspomp. |
|
Naar boven |
|
 |
wtr500

|
Geplaatst: Di, 26 Jul. 2011, 23:51 Onderwerp: |
|
|
Je kunt altijd eens een maandagmorgen exemplaar hebben he. Ik zou zeggen...draai het blok eronder uit, en lever hem aan bij een dealer met het verzoek de pakkingen te vervangen. Ben je voor een paar honderd euro klaar en stellen ze meteen je kleppen. _________________ www.rally-motor.nl / Husaberg FE 450 2012 |
|
Naar boven |
|
 |
john68
|
Geplaatst: Wo, 27 Jul. 2011, 0:24 Onderwerp: |
|
|
Is ook een optie , ga eerst nog de thermostaat nakijken . |
|
Naar boven |