lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

DAM uitlaten

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
StevenD

BerichtGeplaatst: Za, 26 Nov. 2005, 19:31    Onderwerp: Reageer met quote

Even wat anders, ik heb nu de DAM uitlaten er onder, de rechter pijp maakt een stuk meer geluid dan de linker, is dat door de vulling of komt het door het pijp werk van de lc8 en is het een beetje standaard?
Lekker geluid btw zo "open" SmileSmile

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
dukerider

BerichtGeplaatst: Zo, 27 Nov. 2005, 0:00    Onderwerp: Reageer met quote

Huh !! Daar heb ik nooit iets van gemerkt hoor confused

'23 890 SMT

Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Bongo
Gast

BerichtGeplaatst: Zo, 27 Nov. 2005, 10:58    Onderwerp: Reageer met quote

Ook ik heb bij/met mijn Akra's nooit gemerkt dat de ene luider klinkt dan de andere.
Naar boven
Flatslide

BerichtGeplaatst: Zo, 27 Nov. 2005, 13:08    Onderwerp: Reageer met quote

Ben je niet stiekem doof aan 1 oor? tongue2

kijk even of hij het doet bij stationair of ook bij +/2000 toeren,
als hij aleen bij stationair doet kan het ook een mengselafstelling zijn, of een verschil in het dempingsmateriaal( de 1 meer vulling als de ander..)

suxs

StevenD

BerichtGeplaatst: Zo, 27 Nov. 2005, 14:40    Onderwerp: Reageer met quote

ik kan het alleen duidelijk bij stationair horen, daarboven piepen me oren alleen maar grin3

Ik denk idd. wel aan een mengsel afstelling, de linker uilaat rookt namelijk met de koude start terwijl de rechter niets rookt. Ik ben bang dat er iets mis is gegaan met de carburateurs de laatste beurt in zwartebroek. Maar dat gevoel had ik al door het afslaan bij stationair lopen, wat erger was geworden.

Ik wil hem nog wel op de bank hebben, maar met noppen op de rollen lijkt me geen goed plan.
Kan hij ook alleen voor afstelling worden bekeken, vast niet want zonder belasting krijg je geen goed beeld en zou ik alleen de stationair afstelling kunnen controleren.

Flatslide

BerichtGeplaatst: Zo, 27 Nov. 2005, 15:15    Onderwerp: Reageer met quote

Noppies op de bank is geen goed plan denk ik....

als hij verder gewoon goed loopt is het voldoende om het CO% te meten(per pijp) als je geen zin hebt om daar op te wachten kun je ook even de bassis afstelling van de mixturescrews nakijken (of ze allebei ongv gelijk staan)

eigenlijk kun je dit al checken of het ongeveer goed staat door als de motor koud is m te starten aan aan de uitlaatbochten te voelen of ze gelijktijdig opwarmen(heb je aleen t probleem van de choke nog, dus eerst ff opwarmen,dan ongv 5 min uit en starten zonder choke)
de uitlaatpijp het liefst zo dichtmogelijk bij de kop controleren, het mooiste is met een infrarood/digithermometer, maar met de hand kan ook,wel opletten dat je je jatten niet verbrandt!

StevenD

BerichtGeplaatst: Zo, 27 Nov. 2005, 16:04    Onderwerp: Reageer met quote

Weet je hoe snel die pijpen boven de 100 graden zijn?
Ik kan dat verschil niet voelen hoor...
Misschien ff naar de autoboer rijden voor de CO meting?

dukerider

BerichtGeplaatst: Zo, 27 Nov. 2005, 16:14    Onderwerp: Reageer met quote

speedyves schreef:

Misschien ff naar de autoboer rijden voor de CO meting?

Dat zal geen slecht idee zijn.
Misschien dat er één van de chokekleppen blijft hangen.Dat zou ook kunnen verklaren dat hij verder goed rijdt maar enkel op stationair raar doet of klinkt undecided

'23 890 SMT

Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R
Naar boven
StevenD

BerichtGeplaatst: Zo, 27 Nov. 2005, 16:40    Onderwerp: Reageer met quote

Ik denk dat de vlotter van de achterste cylinder niet goed sluit, dat verklaart ook waarom hij start met veel rook uit de linker uitlaat na een week stil staan, of na een nacht stil staan als ik de benzine kraan open laat. Daar zou het wel mee te maken hebben.
Hoeveel kilometer heb jij er mee gereden Dukerider? anders kan ik de vulling ook nog wel eens gaan vervangen als het erger word. Nu heb ik er nog geen last van, het geluid valt me nog wel mee zelfs! Vind het in ieder geval niet zo hard dat ik me er voor schaam Smile

dukerider

BerichtGeplaatst: Zo, 27 Nov. 2005, 16:51    Onderwerp: Reageer met quote

speedyves schreef:
Ik denk dat de vlotter van de achterste cylinder niet goed sluit, dat verklaart ook waarom hij start met veel rook uit de linker uitlaat na een week stil staan, of na een nacht stil staan als ik de benzine kraan open laat. Daar zou het wel mee te maken hebben.
Hoeveel kilometer heb jij er mee gereden Dukerider? anders kan ik de vulling ook nog wel eens gaan vervangen als het erger word. Nu heb ik er nog geen last van, het geluid valt me nog wel mee zelfs! Vind het in ieder geval niet zo hard dat ik me er voor schaam Smile

Dat moet ongeveer 3 a 4000km zijn .
Bij DAM zeiden ze dat de vulling moet vervangen worden om de 5 a 15000km rolleyes4
Dan heb je altijd gelijk natuurlijk confused
Als hij op één cylinder heel rijk loopt klinkt die natuurlijk veel doffer en dus stiller.

'23 890 SMT

Voorheen
Naar boven
alexopreis

BerichtGeplaatst: Wo, 7 Dec. 2005, 22:23    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb dat soort vage problemen gehad met mijn Suzuki TL1000RR. Dat lag toen aan een verlopen synchronisatie van de gasklephuizen in combinatie met slecht afgestelde gasklepsensor. Nou heb ik begrepen, dat die gasklepsensor van een LC8 alleen gebruikt wordt voor het verlagen van het vacuum boven de gasschuiven. Dat is bij de meesten van ons uitgeschakeld. Maar als de synchronisatie van de carburateurs niet meer goed is, kan dat jouw problemen veroorzaken.

Die tip van die vlotterbak klinkt ook zinnig.

Ik denk niet dat een motor rottig gaat lopen van verschillende hoeveelheden dempingsmateriaal in de dempers.

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: