Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
petervdc
Geregistreerd op: 13-9-2010 Berichten: 1033 Woonplaats: west-vl
|
Geplaatst: Do, 23 Jun. 2011, 12:54 Onderwerp: |
|
|
Even nagevraagd wie wat verbruikt :
- Zumo 5w
- Mistlampen 2 x 55w = 110w
- Handvatverwarming 22w
- Aansluiting gerbing vest 78w
- Aansluiting gerbing handschoenen 22w
Idealiter, waar sluit ik wat aan ?
Ik heb wél een aan/uit knop voor mistlampen, handschoenen, handvatverwarming.
VOor de vest heb ik zo'n draaiknop die ik op het kabeltje kan aansluiten (regeling verwarming). _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 759 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Do, 23 Jun. 2011, 14:13 Onderwerp: |
|
|
Je hebt 2 acc aansluitingen, elk maximaal 10 Amp.
P = I * U ofwel Vermogen = Stroom * Spanning ofwel Watt = Ampère * Volt
12V*10A=120W elk.
Om alles tegelijk te gebruiken ga je er niet komen.
Ik zou de mistlampen, gezekerd, rechtstreeks van de batterij voeden, sturing via een relais dat zijn signaal van een acc krijgt (met schakelaartje tussen).
Krijg je ineens ruimte genoeg om al de rest via acc 1 en 2 aan te sluiten.
Je kan ook de handvatten dumpen, probleem ook opgelost. (of zijn de Gerbings niet warm genoeg?) |
|
Naar boven |
|
 |
petervdc
Geregistreerd op: 13-9-2010 Berichten: 1033 Woonplaats: west-vl
|
Geplaatst: Do, 23 Jun. 2011, 14:23 Onderwerp: |
|
|
Blackbert schreef: | Je kan ook de handvatten dumpen, probleem ook opgelost. (of zijn de Gerbings niet warm genoeg?) |
De handvatten verwarmen de binnenkant, de handschoenen (enkel) de buitenkant.
"Normaal" voldoen de handschoenen alleen hoor. _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
petervdc
Geregistreerd op: 13-9-2010 Berichten: 1033 Woonplaats: west-vl
|
Geplaatst: Do, 23 Jun. 2011, 14:25 Onderwerp: |
|
|
Blackbert schreef: | Ik zou de mistlampen, gezekerd, rechtstreeks van de batterij voeden, sturing via een relais dat zijn signaal van een acc krijgt (met schakelaartje tussen). |
Snel gezegd.
Kzal es een electricien zoeken :-s _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 759 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Do, 23 Jun. 2011, 18:14 Onderwerp: |
|
|
Ik ken ene in de westfluten. werkt aan benzinepompen. circuitrijder.
 |
|
Naar boven |
|
 |
petervdc
Geregistreerd op: 13-9-2010 Berichten: 1033 Woonplaats: west-vl
|
Geplaatst: Do, 23 Jun. 2011, 18:18 Onderwerp: |
|
|
Blackbert schreef: | Ik ken ene in de westfluten. werkt aan benzinepompen. circuitrijder.
 |
Kzal het hem es vragen.
Als ie tussendoor een uurtje tijd heeft... _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
TRX
Geregistreerd op: 30-5-2009 Berichten: 234 Woonplaats: de westhoek
|
Geplaatst: Do, 23 Jun. 2011, 20:39 Onderwerp: |
|
|
Das zowiezo al meer dan een uurke werk é .
Beke demonteren en doen om aan de aansluitingen te geraken achter uw koplamp, kabeltje leggen naar batterij (voor de mislampen), alles schoon aansluiten en netjes wegwerken.
Voor iemand die dat niet gewoon is (ik dus ) zeker 2h werk....
Eerst komende tijd heb ik die niet en wel daarom :
- morgen R6 testen op Croix, zien of em nu wel genoeg koelt
- morgenavond VIPS rondvoeren voor mijn kameraad die meerijdt in de rally van Ieper
- zaterdag idem
- zondag wielen wisselen op R6 voor 2/3juli en qualitytime met mijn madam, ze heeft me exact 1 dag gezien in de laatste 3 weken
- volgend weekend : vrijdagavond naar Carole rijden (tegen Parijs) om de zondagavond naar huis te rijden.
- weekend er op van dienst + ganse week van dienst (tot donderdagmorgen)
- donderdagmorgen camionette inladen en vertrekken naar Dijon
- 3 dagen Dijon (vrij rijden, qualif + race van 3h)
- zondagavond naar huis rijden
- maandagmiddag vertrekket met KTM tot woensdagmiddag
- woensdagmiddag wielen wisselen R6 en vertrekken naar Ecuyers
- donderdag en vrijdag rijden op Ecuyers, 's avonds naar huis
- Tiens, dat weekend ben ik vrij (maar mijn madam vertrekt da maandag op verlof naar Frankrijk, die zal mij wel volledig opeisen).
Dus Peter, als het niet echt dringend is wil ik daar wel eens tijd voor maken, heb op mijne KTM ook wat aansluitingen gedaan (miestlichten, GPS, intercom en druppellader) maar zal na het weekend van 23 en 24juli zijn (en op 1 augustus heb ik nog een 3h-wedstrijd op Zolder). _________________ Voor al uw foto's : www.im-design.be  |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6798 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Do, 23 Jun. 2011, 21:24 Onderwerp: |
|
|
Al je verwarmingsdingen kun je op de ACC2 zetten.
theoretisch heb je dan 78+22+22 = 122 watt (of moet ik die handschoenen per kant rekenen??
Ik neem aan dat je het nooit allemaal echt tegelijk vol aan hebt. evt maak je een 3 standen schakelaar: handschoen OF handvat verwarming. dan heb je die nooit tegelijk.
de Zumo zet je op ACC1: dan heb je ook spaning daarop als de motor uit is.
Je mistlampen kan je aan je dimlicht van je koplamp hangen. maar als je wil dat die ook bij grootlicht werken dan zul je idd extra bedrading moeten trekken. Als je dat doet, zorg iig altijd dat er een passende zekering in die lijn zit, en werk vanaf de 30A hoofdzekering en niet vanaf de accupool (anders is dat niet afgezekerd!)
grts _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
TRX
Geregistreerd op: 30-5-2009 Berichten: 234 Woonplaats: de westhoek
|
Geplaatst: Do, 23 Jun. 2011, 21:57 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | A Als je dat doet, zorg iig altijd dat er een passende zekering in die lijn zit, en werk vanaf de 30A hoofdzekering en niet vanaf de accupool (anders is dat niet afgezekerd!)
grts |
Hangt er vanaf é, in mijn bekabeling voor extra verstralers zat er een zekeringshouder, dus wel rechtstreeks van accupool en na paar centimeter een zekeringshouder met juste zekering en dan zo naar boven het relais.... _________________ Voor al uw foto's : www.im-design.be  |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6798 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Do, 23 Jun. 2011, 22:50 Onderwerp: |
|
|
maar dan moet je (zoals je dat al aangeeft) vlak bij de accu een zekering zetten.
en waarom zou je daar dan niet de hoofdzekering voor nemen, die er toch al in zit... _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
petervdc
Geregistreerd op: 13-9-2010 Berichten: 1033 Woonplaats: west-vl
|
Geplaatst: Do, 23 Jun. 2011, 23:02 Onderwerp: |
|
|
TRX schreef: | Dus Peter, als het niet echt dringend is wil ik daar wel eens tijd voor maken, heb op mijne KTM ook wat aansluitingen gedaan (mistlichten, GPS, intercom en druppellader) maar zal na het weekend van 23 en 24juli zijn. |
Serieuzen agenda...
Genoteerd !  _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
TRX
Geregistreerd op: 30-5-2009 Berichten: 234 Woonplaats: de westhoek
|
Geplaatst: Vr, 24 Jun. 2011, 0:50 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | maar dan moet je (zoals je dat al aangeeft) vlak bij de accu een zekering zetten.
en waarom zou je daar dan niet de hoofdzekering voor nemen, die er toch al in zit... |
Omdat een probleem met mijn verstralers dan ook enkel mijn verstralers uitschakelt en niet gans mijn moto .
Op reis had ik opeens niets meer van verlichting, niet voor, niet achter, niks meer. Oorzaak was lamp die kortstluiting veroorzaakte.... zekering sprong iedere keer (maar 2 keer geprobeerd hoor ). _________________ Voor al uw foto's : www.im-design.be  |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Vr, 24 Jun. 2011, 19:03 Onderwerp: |
|
|
Bij mij zit de accessoire rommel als volgt :
ACC1 (permanente spanning) : stroomkring van de extra lampen met een relais, dat zijn stuurspanning aftakt van het parkeerlichtje vooraan. In die stuurkring zit een subtiele wipschakelaar. Zo kunnen de lampen ook nooit aangezet worden wanneer het contact (lichten) niet aan staat.
ACC2 (spanning gaat mee aan/uit met het contact) :
- handvatverwarming
- Zumo : ik kan de keren niet meer tellen dat ik geoxideerde contacten gezien heb van een houder waar permanente spanning opstaat, dus die zet ik zeker nooit op de ACC1.
- roadbookroller
Waar je nog mee moet opletten, is aannemen dat je 10A x 12V = 120W per ACC ter beschikking hebt. Dat zou willen zeggen dat je voor 240W aan accessoires zou kunnen aansluiten. De alternator van een LC8 zit ergens rond de 450W en een draaiende motor met lichten/injectie/ECU/bijladen batterij/...verbruikt rond de 200-220W. Die ACC's gaan volbelasten lijkt mij dus geen al te best idee. _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
petervdc
Geregistreerd op: 13-9-2010 Berichten: 1033 Woonplaats: west-vl
|
Geplaatst: Vr, 24 Jun. 2011, 19:15 Onderwerp: |
|
|
Raketman schreef: | Die ACC's gaan volbelasten lijkt mij dus geen al te best idee. |
Tjah, wat gebeurt er in de winter (of op vrieskoude donkere dagen) : extra lichtjes aan, alle extra verwarming aan, en de boel zit vol hé.
Als ik dan iedere nacht de batterijlader erop zet, heb ik geen probleem ?
Of wel ? _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Za, 25 Jun. 2011, 0:56 Onderwerp: |
|
|
petervdc schreef: | Raketman schreef: | Die ACC's gaan volbelasten lijkt mij dus geen al te best idee. |
Tjah, wat gebeurt er in de winter (of op vrieskoude donkere dagen) : extra lichtjes aan, alle extra verwarming aan, en de boel zit vol hé.
Als ik dan iedere nacht de batterijlader erop zet, heb ik geen probleem ?
Of wel ? |
WTF, alles elektrisch zou je geen goldwing kopen die brol moet ik allemaal niet op de motor navi zou voor mij meer dan genoeg zijn  |
|
Naar boven |
|
 |
|