lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Uitlaatbocht doorgeroest
Ga naar Pagina Vorige  1, 2

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
highrider

BerichtGeplaatst: Za, 28 Mei. 2011, 20:31    Onderwerp: Reageer met quote

snicker schreef:
Wouter,

Algehele staat geeft voor de rest ook geen reden tot wantrouwen.
Ik blijf geloven dat de langdurige stilstand, na gebruik in de pekel, dit veroorzaakt heeft. Gevalletje domme pech.

Dan val ik zeker daar ook in ?

Kocht hem met 27.000 km op de klok. NIEUWSTAAT , geen krassie en geen enkel pekelspoor. Was ook onwaarschijnlijk daar de vorige eigenaar hem slechts gebruikte als reisenduro in de zomer.

Bij 30.000 viel het eerste gat erin ( dus GEEN SCHEUR ) Meetnippel achterpijp compleet doorgerot

Bij 40.000 is tussen de achterste bevestigingsbeugels de pijp totaal doorgerot en de beugels eraf gerot (wederom geen scheur )

Bij 45.000 de voorste nippel compleet doorgerot ( weer geen scheur)

Gelukkig hebben wij een lasser die een waar artiest is met de toorts. Op 30 amp ( argon en formeren) heeft ie een pijp om de pijp gezet met stukjes plaat.

Van de week is de eerste scheur gelast in de achterpijp. Dat is waarschijnlijk het gevolg van trillingen omdat ik geen beugels meer heb op de pijp.

snicker

BerichtGeplaatst: Zo, 29 Mei. 2011, 22:20    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Highrider,

Gedeelde smart is halve smart......
Het feit dat dit dus vaker voorkomt geeft mij eerlijk gezegd een beter gevoel dan wanneer het alleen bij mij zou zijn voorgekomen.

Als ik toch problemen met de motor moet hebben, dan graag de meer voorkomende zaken.

Dit neemt niet weg dat het eigenlijk best schandalig is dat KTM dergelijke zwakke onderdelen gebruikt. Ook voor de boutjes en moertjes zouden ze imho betere kwaliteit kunnen gebruiken.

Voor de rest ben ik nog steeds erg blij met mijn Adventure en ik hoop en verwacht dat straks de ellende weer snel vergeten zal zijn.

Groet'n
Wim aka snicker

snicker

BerichtGeplaatst: Za, 11 Jun. 2011, 20:39    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag de motor weer opgehaald.
Beurt 7500 km, nieuwe achterband en dus nieuwe bocht.
Moest flink wat eurootjes achterlaten maar de motor loopt weer super.
Volgens de monteur verder geen bijzonderheden en de kilometerstand klopt naar alle waarschijnlijkheid.

Tevens 16-tands voor laten monteren, voor mijn gevoel reageert de Adventure nu veel beschaafder op het gas, met name bij lage snelheden.

Kortom, ik ben klaar voor een weekje Alpen grin , vertrek volgende week zondag.

Groet'n
Wim aka snicker

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: