Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
hanske
|
Geplaatst: Di, 12 Apr. 2011, 16:51 Onderwerp: |
|
|
Ik ben ook aan vervanging van mijn accu toe, bij de groothandel met mijn korting kost een Yuasa YTZ14S mij nog iets van 120 euro inkoop.
Nu kom ik tijdens het Googelen iedere keer de Motobat (AGM, oftewel Gel) accu's tegen. De vervanger voor de YTZ14S kost maar 45 euro + 4 euro verzendkosten. Een van de verschillen tussen de Yuasa en de Motobat is het ampèrage, 11,2 voor de Yuasa en 10,5 voor de Motobat. Ga ik die 0,7 ampère verschil merken of gaat dit in de praktijk wel meevallen? Graag jullie mening en als het effe kan ook WickedWilly's praktijk ervaring.
Hieronder een (gekopieerd) verkoop praatje van Motobat.
Algemene Info
MotoBatt is een revolutionaire onderhoudsvrije gesloten accu met geavanceerde QuadFlex technologie: de standaard tweepolige configuratie is bij MotoBatt vervangen door twee positieve en twee negatieve polen. MotoBatt is hiermee ’s werelds eerste accu met vier polen. De accu’s zijn hierdoor makkelijker en sneller te monteren ten opzichte van conventionele accu’s.
Naast de QuadFlex technologie hebben vele MotoBatt accutypen ook een in hoogte verstelbare bodem, dit geeft samen met de vier polen het grote voordeel dat één MotoBatt accu vele verschillende accutypen kan vervangen. Sterker nog, met slechts 31 MotoBatt accu’s heb je het gehele accu assortiment van 165 accu’s te pakken. Bijkomend voordeel van de 4polige configuratue is dat je ook heel makkelijk electronisch apparatuur op de accu kunt aansluiten; zoals bijvoorbeeld navigatie, intercom, verwarmde handvaten, acculader, etc.
MotoBatt maakt gebruik van een extra pure kwaliteit lood en een hoger percentage lood per cel. Dit betekent dat MotoBatt accu’s meer vermogen hebben en veel langer meegaan. Deze onderhoudsvrije gesloten accu’s worden tevens geladen en direct gebruiksklaar geleverd, dus er hoeft ook niet meer met accuzuur geknoeid te worden!
Onafhankelijke testen hebben onlangs aangetoond dat MotoBatt accu’s een beter herstel vermogen, een langere startduur hebben en langer meegaan dan soortgelijke accu’s!
Twee jaar fabrieksgarantie, meer vermogen en montage flexibiliteit zonder er meer voor te hoeven betalen is echt een doorbraak in de accuwereld !
Consumenten die deze accu aanschaffen profiteren niet alleen van de voordelen van deze accu, ze werken ook nog eens mee aan een beter milieu _________________ ~ Het zijn niet de wegen die je gaat, het zijn de sporen die je achterlaat ~ |
|
Naar boven |
|
 |
Guus

|
Geplaatst: Di, 12 Apr. 2011, 17:13 Onderwerp: |
|
|
Wat houdt die 2 jaar fabrieksgarantie in? Als je hem om welke reden dan ook kan omruilen voor een nieuwe, heb je met de genoemde prijs een goeie koop. Reken ik wel met 2,5 jaar voor een Yuasa, en 2 jaar met een Motobat.
Probeer het eens, zou ik zeggen? _________________ Het hebben van de zaak (oranje Adv. 990, 2006) is niet altijd het einde van het vermaak! |
|
Naar boven |
|
 |
hanske
|
Geplaatst: Di, 12 Apr. 2011, 20:10 Onderwerp: |
|
|
Mijn huidige accu is nog de originele Yuasa en zit al sinds 2007 in mijn fiets. Ik gebruik zelf nooit een druppellader en mijn motor word in de winter bijna niet gebruikt. Tijdens de winterstalling staat de motor niet echt vorstvrij (wel overdekt en onder een motorpyama) en daarom laad ik de accu ongeveer 1x in de maand (winter) een nachtje op. Onder deze omstandigheden vind ik een levensduur van 4 jaar helemaal niet slecht en verwacht dit ook absoluut niet van een Motobat accu, dat kan en hoeft ook niet voor dat geld. Het gaat er mij hoofdzakelijk om of ik die 0,7 ampère ga missen. Heb nog nooit lang hoeven starten, motor slaat altijd direct aan. Ook in de winter. Stroom vretende accesoire's zoals handvat verwarming, xenon etc. heb ik ook niet. _________________ ~ Het zijn niet de wegen die je gaat, het zijn de sporen die je achterlaat ~ |
|
Naar boven |
|
 |
pindkaas

Geregistreerd op: 23-2-2011 Berichten: 121 Woonplaats: 's-Hertogenbosch
|
Geplaatst: Wo, 13 Apr. 2011, 7:58 Onderwerp: |
|
|
hanske schreef: | Een van de verschillen tussen de Yuasa en de Motobat is het ampèrage, 11,2 voor de Yuasa en 10,5 voor de Motobat. Ga ik die 0,7 ampère verschil merken of gaat dit in de praktijk wel meevallen? Graag jullie mening en als het effe kan ook WickedWilly's praktijk ervaring.
|
Even voor de duidelijkheid:
Het gaat hier om 10.5Ah en 11,2Ah (spreekuit: Ampere-uur)
Theoretisch betekent dit zoveel als dat hij 1 uur lang 10,5Ampere kan leveren.
Dit zegt niets over het maximale Amperage dat er uit de accu komen kan. De piekstroom van een startmotor is bijvoorbeeld vele honderden Amperes. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Wo, 13 Apr. 2011, 8:25 Onderwerp: |
|
|
en dat laatste is eigenlijk van groter belang bij de adventure: Een dikke startstroom zodat ie makkelijk rondkomt.
meestal wordt die spec aangeduid met CCA: Cold Cranking Amperage (ofzo).
Dat is iig een soort startstroom meting bij koude accu: Ik meen de stroom die de accu kan leveren bij -20C waarbij de accupool spanning niet onder de 8V zakt. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
hanske
|
Geplaatst: Wo, 13 Apr. 2011, 11:32 Onderwerp: |
|
|
Na uitvoerig speurwerk op het net en nergens de specificaties gevonden te hebben voor de Motobat accu's toch maar gewoon weer een Yuasa YTZ14S besteld. Liet me bijna weer verleiden door de goedkope prijs maar eerlijk gezegt heb ik me hiermee in het verleden vaker mee in mijn vingers gesneden.
Kwaliteit moet betaald worden en ik heb geen zin in een motor die op een cruciaal moment niet start en hierdoor mijn dag,weekend, vakantie verpest omdat ik weer eens voor een dubbeltje op de eerste rang wilde zitten. _________________ ~ Het zijn niet de wegen die je gaat, het zijn de sporen die je achterlaat ~ |
|
Naar boven |
|
 |
Buggles
|
Geplaatst: Do, 14 Apr. 2011, 9:43 Onderwerp: |
|
|
CP_Adventure schreef: | Om te voorkomen dat ik de boot mis ( ) heb ik een tweede modificatie aangebracht, er steken 2 dikke bouten uit mijn KTM. Eentje zit aan de valbeugel en doet dienst als min pool, de ander steekt uit de rechter kunststof onderkap en is de pluspool. Bij weigering van het startmechaniek is daar binnen een paar seconden een startkabel op aan te sluiten en kan met behulp van een willekeurige auto met startkabel aan boord de machine op gang geholpen worden.
Groeten, Chris. |
Hoi Chris,
Heb je misschien foto's van de bewuste aanpassing, of wat meer info. Ik heb hetzelfde probleem en met een op handen zijnde verhuizing ga ik waarschijnlijk zonder garage door 't leven moeten voor de komende maanden. Dat betekent dat de 990 niet meer aan de druppellader kan en ik wil zo'n powerstarter kopen om dan de ktm mee te starten als de batterij het af laat weten...
Alle hulp wordt gewaardeerd!
JB _________________ 2014 KTM 1190 ADV
2007 KTM 990 ADV (TE KOOP)
Uit het oog, maar niet uit het hart:
2004 Triumph 955i Tiger
1993 Suzuki DR800
1993 Kawasaki ZZR600 |
|
Naar boven |
|
 |
TRX
|
Geplaatst: Wo, 27 Apr. 2011, 23:46 Onderwerp: |
|
|
Bij mij zit (voor zover ik weet) de originele batterij er nog in. Is een 950 '04 voor het eerst ingeschreven in 2005.
Ik heb de batterij ooit eens volledig plat laten gaan door em een paar weken niet aan de lader te hangen in combinatie met intercom en alarm. Na een paar dagen aan de optimate werkte de batterij terug en sindsdien (1,5 jaar later) geen problemen meer gehad.
MAar, afgelopen weekend was ik wat bekabeling enzo aan het herleggen (van extra verstralers) en bemerkte ik dat er veel witte corrossie aan de + pool zat. De volledig pool en de klemmen van de kabels waren volledig wit . Heb alles netjes afgekuist en opgeschuurd, de testrit een dag later verliep zonder problemen....
Enig idee wat de oorzaak kan zijn? En vooral, zou ik het riskeren om er mee te blijven rijden? Ik vertrek op 4 juni naar de TT van Man met aansluitend een weekje Schotland, dus .....  _________________ Voor al uw foto's : www.im-design.be  |
|
Naar boven |
|
 |
Olaf
|
Geplaatst: Do, 28 Apr. 2011, 13:47 Onderwerp: |
|
|
TRX schreef: | Bij mij zit (voor zover ik weet) de originele batterij er nog in. Is een 950 '04 voor het eerst ingeschreven in 2005.
Ik heb de batterij ooit eens volledig plat laten gaan door em een paar weken niet aan de lader te hangen in combinatie met intercom en alarm. Na een paar dagen aan de optimate werkte de batterij terug en sindsdien (1,5 jaar later) geen problemen meer gehad.
MAar, afgelopen weekend was ik wat bekabeling enzo aan het herleggen (van extra verstralers) en bemerkte ik dat er veel witte corrossie aan de + pool zat. De volledig pool en de klemmen van de kabels waren volledig wit . Heb alles netjes afgekuist en opgeschuurd, de testrit een dag later verliep zonder problemen....
Enig idee wat de oorzaak kan zijn? En vooral, zou ik het riskeren om er mee te blijven rijden? Ik vertrek op 4 juni naar de TT van Man met aansluitend een weekje Schotland, dus .....  |
Gewoon schoonmaken zoals je al gedaan hebt , en daarna met een beetje ZUURVRIJE VASELINE INSMEREN .
Dat zorgt ervoor dat je geen corrosie krijgt zoals nu wel het geval was .
Grt Olaf _________________ AT en KTM 990R/ 690 enduro R |
|
Naar boven |
|
 |
|
|
berichten van de laatste 24 uur
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Je mag niet stemmen in polls Je mag geen attachments plaatsen in dit forum Je mag bestanden downloaden in dir forum
|