Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Vr, 22 Apr. 2011, 8:27 Onderwerp: |
|
|
ALs je die 3 berichten bekijkt, dan zie je (hoop ik) dat dit allemaal over scheuren gaat, niet over doorroesten.
Bij de adventure eigenlijk bijna altijd in de kromming van de achterste cilinder-pijp of een enkele keer in het tussenstuk.
Ik ben het er mee eens dat die pijpen makkelijk scheuren en de kwaliteit blijkbaar niet al te best is, maar dat soort scheuren komen door spanning in het materiaal of de montage, en hebben niet veel met doorroesten te maken.
Schradt rijdt in de Eiffel, het hele jaar, volop pekel en zooi (en eigenlijk zie je dus alleen maar oppervlakteroest): dat plaatje is uit 2005 en bij 45dkm. onder garantie vervangen trouwens.
De adventure pijpen zijn geen RVS (in de zin van 316 of 304), maar het is waarschijnlijk wel een hoog-nikkelgehalte staalsoort. Als de pijp heet genoeg wordt, reduceert de roest ook weer: dus gewoon meer gasgeven  _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Benny

|
Geplaatst: Vr, 22 Apr. 2011, 21:27 Onderwerp: |
|
|
ik zie inderdaad ook alleen scheuren, op de laatste foto's zie ik dat de rest van de motor ook al mooi toegetakeld is.
Blijkbaar is er dan toch een verschil in materiaal , terwijl een sm meestal op de weg gebruikt word zo een adventure toch wel rvs kunnen gebruiken met meerdere offroad toestanden _________________ mvg Benny
SM 950 |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Za, 23 Apr. 2011, 12:30 Onderwerp: |
|
|
pisbakken staal?..
Ik heb eens mijn toen 60.000km oude pijpjes met alleen staalwol ontdaan van alles wat er op zat (voornamelijk gebakken rode klei) en die waren vlot weer glanzend als nieuw hoor!
Wel denk ik dat de nieuwere modellen iets minder zijn dan de eerste bouwjaren. (op materialen dan, technisch is er weer een hoop verbeterd.) _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
highrider

|
Geplaatst: Za, 23 Apr. 2011, 21:21 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | ALs je die 3 berichten bekijkt, dan zie je (hoop ik) dat dit allemaal over scheuren gaat, niet over doorroesten.
|
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=3717&highlight=
Tja duidelijker kan toch niet DOORROESTEN of DOORROTTEN.
Scheuren doen ze in de tussentijd van het doorroesten veelvuldig.
Mijne zijn voor de vijfde keer gerepareerd. In het andere draadje is ook te lezen dat iemand andere pijpen monteerde. Das dus nr 3 met doorgerotte pijpen in 1 draadje. _________________ Nog steeds 750 ST zal het ooit een KTM worden. Ja per 16-06-2008 een mooie oranje erbij. |
|
Naar boven |
|
 |
|