lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

uitlaatlek
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Benny



Geregistreerd op: 8-10-2009
Berichten: 462
Woonplaats: Vlaanderen

BerichtGeplaatst: Ma, 18 Apr. 2011, 21:17    Onderwerp: uitlaatlek Reageer met quote

Na verwijdering van sas en epc bleef ik maar knallen in de uitlaat horen, geen lekken te bespeuren aan de aansluitingen.
Dit weekend zag ik tijdens de poetsbeurt ineens een zwarte aanslag rond de las van de collector naar de dempers,boeltje gedemonteerd en ja hoor 3/4 van de las zat gescheurd.
Vandaag dus op m'n werk een dun lasje naast de originele gelegd en morgen weer boeltje monteren.
Deze collectoren worden nog steeds gebruikt op de smt, dus indien je een lek hebt en niet onmiddelijk vind check daar even.



collector 002.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  64.51 KB
 Weergegeven:  7828 keer

collector 002.jpg



collector 003.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  59.17 KB
 Weergegeven:  7828 keer

collector 003.jpg



collector 001.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  54.8 KB
 Weergegeven:  7828 keer

collector 001.jpg



_________________
mvg Benny

SM 950
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
highrider



Geregistreerd op: 20-6-2006
Berichten: 224
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Ma, 18 Apr. 2011, 22:57    Onderwerp: Reageer met quote

Bij mij zijn beide bevestigingspunten weggerot , beide meetpunten eruit gerot en in de achterste pijp een lengte scheur. Cyclus van ± 2jaar

Het is geen kwaliteit die pijp. Gelukkig hebben wij een lasser die eigenlijk de kwalificatie kunstenaar verdient. Wat formeergas en wat argon en hij bouwt eigenlijk een pijp om de pijp

grin

_________________
Nog steeds 750 ST zal het ooit een KTM worden. Ja per 16-06-2008 een mooie oranje erbij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Hydrazine



Geregistreerd op: 9-9-2006
Berichten: 294
Woonplaats: Almere-Binnen

BerichtGeplaatst: Di, 19 Apr. 2011, 7:14    Onderwerp: TIG lassen Reageer met quote

jan@ilbrinkenvangroesen.nl

Stuur je email/foto even naar Jan.

Hij kan je wellicht zo en prijs geven voor het lassen of repareren van de uitlaat.

Zit in het centrum van NL, IJsselmuiden
book2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Benny



Geregistreerd op: 8-10-2009
Berichten: 462
Woonplaats: Vlaanderen

BerichtGeplaatst: Di, 19 Apr. 2011, 20:58    Onderwerp: Reageer met quote

weggerot ?.......deze pijpen zijn toch van rvs .
_________________
mvg Benny

SM 950
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
PHS



Geregistreerd op: 11-5-2010
Berichten: 257
Woonplaats: Apeldoorn

BerichtGeplaatst: Di, 19 Apr. 2011, 21:14    Onderwerp: Reageer met quote

Benny schreef:
weggerot ?.......deze pijpen zijn toch van rvs .


RVS betkent niet dat het niet kan oxideren (=roesten).
Onder normale omstandigheden gaat 't langzamer dan staal of ijzer (want Nikkel en Chroom).
Maar....uitlaatgassen met dez temperaturen zij niet echt normale omstandigheden.

RVS kan ook "gewoon" rotten hoor!

_________________
ex. KTM 950 Adventure 2005
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Benny



Geregistreerd op: 8-10-2009
Berichten: 462
Woonplaats: Vlaanderen

BerichtGeplaatst: Di, 19 Apr. 2011, 21:28    Onderwerp: Reageer met quote

r v s is roest vrij staal. de kwaliteit maakt hier inderdaad nog veel verschil uit. 316 roest niet,nu niet en nooit niet . In feite moet men voor uitlaatpijpen vuurvaste rvs gebruiken maar dit is natuurlijk de vraag of dit gedaan word0
In ieder geval is het wel rvs want anders was mijn collector verdwenen na 5 uur in de beitsbak te hebben gezeten laugh

_________________
mvg Benny

SM 950
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6794
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 19 Apr. 2011, 22:52    Onderwerp: Reageer met quote

Nee, sorry , helaas Ben,

rvs is roest vast staal (overigens helemaal geen officiele benaming)

en ook 316 'roest', als de omstandigheden maar erg genoeg zijn. (spleetcorrosie, sterk zure, oxiderende omstandigheden)

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
highrider



Geregistreerd op: 20-6-2006
Berichten: 224
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Wo, 20 Apr. 2011, 0:07    Onderwerp: Reageer met quote

Benny schreef:
weggerot ?.......deze pijpen zijn toch van rvs .


mijne zeker niet , BJ 2005 , is gewoon pisbakken ijzer

Overigens net weer een spleet dicht gesmolten want het ploffen stak de kop weer op. Nu de voorste pijp waar net na de meetnippel een verbindingslas zit. Voordeel was dat de boel niet helemaal gedemonteerd moest worden

Wel een goede indicator van een lekke uitlaat die ploffen. De KTM is er erg gevoelig op.

_________________
Nog steeds 750 ST zal het ooit een KTM worden. Ja per 16-06-2008 een mooie oranje erbij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Benny



Geregistreerd op: 8-10-2009
Berichten: 462
Woonplaats: Vlaanderen

BerichtGeplaatst: Wo, 20 Apr. 2011, 20:51    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
Nee, sorry , helaas Ben,

rvs is roest vast staal (overigens helemaal geen officiele benaming)

en ook 316 'roest', als de omstandigheden maar erg genoeg zijn. (spleetcorrosie, sterk zure, oxiderende omstandigheden)


Dat zijn inderdaad al zware omstandigheden die je hier opnoemt, kan dan inderdaad wel.
Denk je dat een uitlaat van ktm zomaar zal wegrotten dan ?
De scheur die ik had was vlak naast de lasnaad,overigens de plaats waar het altijd breekt. Komt volgens mij van de trillingen. Een las zelf breekt zelden(indien goed gelast) Van corrosie is er nog niks te zien na 37000 km.

_________________
mvg Benny

SM 950
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6794
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 20 Apr. 2011, 21:50    Onderwerp: Reageer met quote

ik weet niet hoe de SM(T) uitlaten zijn, maar de adventure uitlaat roest wel iets, maar zeker geen bladder-roest.

Hij roest dus ook niet door. Maar de uitlaat is wel dunwandig (das goed voor de motor) en gaat idd op den duur droo trillingen en spanning stuk.

Let daarom goed op dat de uitlaatstukken goed ZONDER spanning gemonteerd zitten (alles in elkaar steken zonder vast te zetten, en dan pas alles vast zetten).

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Wo, 20 Apr. 2011, 23:28    Onderwerp: Reageer met quote

Benny schreef:
Dr_Bean schreef:
Nee, sorry , helaas Ben,

rvs is roest vast staal (overigens helemaal geen officiele benaming)

en ook 316 'roest', als de omstandigheden maar erg genoeg zijn. (spleetcorrosie, sterk zure, oxiderende omstandigheden)


Dat zijn inderdaad al zware omstandigheden die je hier opnoemt, kan dan inderdaad wel.
Denk je dat een uitlaat van ktm zomaar zal wegrotten dan ?
De scheur die ik had was vlak naast de lasnaad,overigens de plaats waar het altijd breekt. Komt volgens mij van de trillingen. Een las zelf breekt zelden(indien goed gelast) Van corrosie is er nog niks te zien na 37000 km.


een las breekt idd zelden daarom breekt hij ernaast door verhitting van het lassen zoals bij jouw het geval is.
daarom is het beter om zigzag te tig lassen dan krijg je een onderbroken warmte brug in je las. trukje van een oude pijp fitter cq lasser.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
highrider



Geregistreerd op: 20-6-2006
Berichten: 224
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Do, 21 Apr. 2011, 9:02    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
ik weet niet hoe de SM(T) uitlaten zijn, maar de adventure uitlaat roest wel iets, maar zeker geen bladder-roest.

Hij roest dus ook niet door.


PARDON , de gaten vallen erin. Geen enkel probleem.

Ben trouwens niet de enige getuige berichten op de overige fora lezende. En nogmaals het is GEEN RVS . Het heeft er niet eens naast gelegen

_________________
Nog steeds 750 ST zal het ooit een KTM worden. Ja per 16-06-2008 een mooie oranje erbij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
highrider



Geregistreerd op: 20-6-2006
Berichten: 224
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Do, 21 Apr. 2011, 9:09    Onderwerp: Reageer met quote

scottmctag heeft een mooie foto geplaats hoe ze doorrotten.

http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=3717&highlight=

Op het Duitse forum staan er ook erg fraaie plaatjes van. De meetnippels rotten er ook zo uit

_________________
Nog steeds 750 ST zal het ooit een KTM worden. Ja per 16-06-2008 een mooie oranje erbij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Benny



Geregistreerd op: 8-10-2009
Berichten: 462
Woonplaats: Vlaanderen

BerichtGeplaatst: Do, 21 Apr. 2011, 20:59    Onderwerp: Reageer met quote

highrider schreef:
scottmctag heeft een mooie foto geplaats hoe ze doorrotten.

http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=3717&highlight=

Op het Duitse forum staan er ook erg fraaie plaatjes van. De meetnippels rotten er ook zo uit


dat is inderdaad doorgerot , nog geen klein beetje zelfs. De sm buizen zijn duidelijk van andere kwaliteit gemaakt.in rvs smiley2

_________________
mvg Benny

SM 950
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
highrider



Geregistreerd op: 20-6-2006
Berichten: 224
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Do, 21 Apr. 2011, 23:02    Onderwerp: Reageer met quote

Benny schreef:
highrider schreef:
scottmctag heeft een mooie foto geplaats hoe ze doorrotten.

http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=3717&highlight=

Op het Duitse forum staan er ook erg fraaie plaatjes van. De meetnippels rotten er ook zo uit


dat is inderdaad doorgerot , nog geen klein beetje zelfs. De sm buizen zijn duidelijk van andere kwaliteit gemaakt.in rvs smiley2


Dat zal het verschil zijn Benny. De pijpen van de Adventure zijn pisbakken staal wat ik bij de eerste reparatie ook uitermate teleurstellend vond voor zo een dure fiets. Zelfs het lassen is zeer moeilijk. Onze oosterburen hebben dezelfde ervaring.

http://forum.lc8.info/viewtopic.php?t=20576&highlight

http://forum.lc8.info/viewtopic.php?t=17134&highlight

http://forum.lc8.info/viewtopic.php?t=3621&highlight

en zo zijn er nog tientallen plaatjes te vinden. Valt me zwaar tegen van KTM

_________________
Nog steeds 750 ST zal het ooit een KTM worden. Ja per 16-06-2008 een mooie oranje erbij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif