Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
wtr500

|
Geplaatst: Ma, 11 Apr. 2011, 21:50 Onderwerp: Aanpassing KTM 950 Adventure ivm Afrika "driemaandse&qu |
|
|
Mannen,
Zoals wellicht bekend gaan Rene en ik (met nog twee man op een Beemer) vanaf 1 november in drie maanden naar Zuid-Afrika rijden. Aangezien Rene zijn motor -behalve een "klein" probleempje met de voetpakking- qua set-up al volledig heeft aangepast, ben ik voor mijzelf een afweging aan het maken wat er wel en niet nog aangepast moet worden aan mijn 2004 950 (adventure).
Reeds/z.g.a. aangepast sinds deze winter:
- SAS verwijderd
- Prefilter (KTM twins)
- Hoog spatbord (KTM twins)
- sidetand relocator (blackdog)
- WINGS NOS uitlaten gemonteerd
- waterpomp-as vernieuwd
- koppelingspomp vervangen voor EVO exempl.
- EXCEL velgen gemonteerd
- SW motech carterbescherming (gesponsord gekregen)
- SW motech radiator bescherming (idem)
- SW motech handbeschermers (idem)
Verder zitten er de originele GOBI koffers op mijn KTM en zijn de beschermbeugels natuurlijk aanwezig.
Aangezien we alle kampeerspullen zelf gaan meenemen denk ik dat mijn vering ook wel aangepast zal moeten worden (met name de lichte voorvork), alleen eerlijk is eerlijk...ik heb weinig zin om daar veel geld aan te gaan spenderen. Vooral omdat de voorvering bij aankoop (aug.2010) is gereviseerd en de achtervering nog prima is.
De vragen: Wat zouden jullie wel en niet aanpassen aan de vering? En zijn er nog dingen die ik over het hoofd heb gezien qua aanpassingen? Just shoot!
btw voor geinteresseerden: we hebben een blog: http://africa-bikeadventure.blogspot.com _________________ www.rally-motor.nl / Husaberg FE 450 2012 |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 757 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Di, 12 Apr. 2011, 0:02 Onderwerp: |
|
|
De Dr. Bean benzinepomp aanpassing? |
|
Naar boven |
|
 |
Rob Motard

Geregistreerd op: 16-12-2009 Berichten: 839 Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)
|
Geplaatst: Di, 12 Apr. 2011, 9:01 Onderwerp: |
|
|
De veren aanpassen ligt aan je eigen gewicht en je bagage. de motor is voorzien voor een rijden van 75 kg dacht ik. zit je daar onder kan je best nog bagage mee.
Ik zelf heb nog niets aangepast en rij met bagage best behoorlijk offroad.
Wat veel doet en niet veel kost is iets meer olie in je voorvork doen en dan gaas geven. hehe _________________ Waar een wil is, is een weg... En waar geen weg meer is, is een KTM Adventure |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Di, 12 Apr. 2011, 12:46 Onderwerp: |
|
|
tassen der op en gaan. ding heeft helemaal geen aanpassingen nodig. gewoon goed onderhoud, meer niet.
zo heb ik een goed jaar door oa afrika getoerd.
Of ben je van plan een 3 maandse rally te gaan rijden?? _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
wtr500

|
Geplaatst: Di, 12 Apr. 2011, 14:21 Onderwerp: |
|
|
Alvast bedankt voor de berichten. Ik heb de benzinepomp aanpassing er al bijgezet op mijn lijstje. Ik las dat Rene er sowieso al eentje reserve meenam.
Verder denk ik dat ik aan de voorzijde wel wat zwaardere veren laat monteren, aangezien ik zelf 90kg weeg en een zwik bagage meeneem.
En een rally? Nee....toch maar niet;-) _________________ www.rally-motor.nl / Husaberg FE 450 2012 |
|
Naar boven |
|
 |
rene+adventure

|
Geplaatst: Di, 12 Apr. 2011, 20:36 Onderwerp: afrika |
|
|
StevenD schreef: |
zo heb ik een goed jaar door oa afrika getoerd.
Of ben je van plan een 3 maandse rally te gaan rijden?? |
Nou heeft Steven dar een jaar over gedaan
Ik was anders van plan om non-stop naar Kaapstad te knallen om dan ff langs de Zambezi river te pissen en dan snel terug. En als ik terug ben nog ff als toetje 40 keer de aflsuitdijk op en neer (op en neer, op en neer)  _________________ You once life forever, ride the KTM adventure |
|
Naar boven |
|
 |
wtr500

|
Geplaatst: Di, 12 Apr. 2011, 21:22 Onderwerp: |
|
|
En vergeet niet dat je onderweg nog een keer moet stoppen ivm het zandhappen dat je dan hebt gedaan Ik wacht wel op je hoor.....  _________________ www.rally-motor.nl / Husaberg FE 450 2012 |
|
Naar boven |
|
 |
Rob Motard

Geregistreerd op: 16-12-2009 Berichten: 839 Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)
|
Geplaatst: Di, 12 Apr. 2011, 21:51 Onderwerp: |
|
|
wtr500 schreef: | Alvast bedankt voor de berichten. Ik heb de benzinepomp aanpassing er al bijgezet op mijn lijstje. Ik las dat Rene er sowieso al eentje reserve meenam.
Verder denk ik dat ik aan de voorzijde wel wat zwaardere veren laat monteren, aangezien ik zelf 90kg weeg en een zwik bagage meeneem.
En een rally? Nee....toch maar niet;-) |
denk er aan dat het gewicht vooral achteraan zit met je bagage. _________________ Waar een wil is, is een weg... En waar geen weg meer is, is een KTM Adventure |
|
Naar boven |
|
 |
wtr500

|
Geplaatst: Di, 12 Apr. 2011, 22:11 Onderwerp: |
|
|
Jupz. Schijnt dat die achtervering sowieso redelijk grof is, dus ik denk dat ik het ga gokken. Ik rij overigens wel licht...niet teveel zooi mee.... _________________ www.rally-motor.nl / Husaberg FE 450 2012 |
|
Naar boven |
|
 |
Rob Motard

|
Geplaatst: Wo, 13 Apr. 2011, 10:28 Onderwerp: |
|
|
wtr500 schreef: | Jupz. Schijnt dat die achtervering sowieso redelijk grof is, dus ik denk dat ik het ga gokken. Ik rij overigens wel licht...niet teveel zooi mee.... |
ik zelf heb is ooit gewoon de bagage ze opgehangen en stuk flink offroad gereden om een test te doen. en voor mij was het geen probleem. heb wel meer olie in de voorvork da doet al wonderen. slaat bijna nooit dicht en ik haal er toch best al wat stunten mee uit. ( vraag maar is aan rene )
Het is wat je er aan wil uitgeven natuurlijk maar als je geen grotere tank hebt zo als rene en je let op je bagage dat die niet te zwaar is moet het zo lukken denk ik. _________________ Waar een wil is, is een weg... En waar geen weg meer is, is een KTM Adventure |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Wo, 13 Apr. 2011, 20:21 Onderwerp: |
|
|
je kan altijd je veer voorspanning wat opdraaien als hij te veel zakt.
voor gaat hij lichter worden door de bagage dus geen aanpassing nodig. |
|
Naar boven |
|
 |
wtr500

|
Geplaatst: Do, 14 Apr. 2011, 10:19 Onderwerp: |
|
|
Ja, dat is natuurlijk zo, alleen staat er wel meer druk op je voorpoten. Ws dat hyperpro mn voorpoten onder handen gaat nemen, en dan is dat probleen in ieder geval zeker getackeld. Gezien de vedere reactie ga ik er -behalve de beanmachine- maar even vanuit dat ik alles zo'n beetje heb? Thank voor het meedenken alvast! _________________ www.rally-motor.nl / Husaberg FE 450 2012 |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Do, 14 Apr. 2011, 13:43 Onderwerp: |
|
|
dus je pas je motor geheel aan voor dat stukje van 10.000km en als je thuis ben zit je met een motor die niet rijd, tenzij je er 50 kilo achter op knoopt? _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
wtr500

|
Geplaatst: Do, 14 Apr. 2011, 19:52 Onderwerp: |
|
|
Wist niet dat je motor van progressieve veren slechter gaat rijden...en tis 20.000km en drie maanden....maargoed. _________________ www.rally-motor.nl / Husaberg FE 450 2012 |
|
Naar boven |
|
 |
|