Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
roefi

|
Geplaatst: Do, 31 Mrt. 2011, 21:57 Onderwerp: lakbeschadiging |
|
|
Ik heb men smt nog maar twee weken, en heb em vandaag gekuist.
Ben op men tank al krassen tegengekomen .
Nu weet ik niet dat het komt van de tanktas(is er vorige week af gehaald) of dat er iemand op 't werk eens is gaan opzitten als ik er niet was.
heben jullie voorstellen hoe ik dit terug kan wegwerken? Het zijn oppervlakkige krassen, dus geen ijzer zichtbaar.
Alvast bedankt voor de respons _________________ keep on smiling |
|
Naar boven |
|
 |
michelbijl
|
Geplaatst: Do, 31 Mrt. 2011, 23:44 Onderwerp: |
|
|
Er is gekleurde was voor auto's op de markt. Kan dat je helpen?
Geeft natuurlijk alleen een optische oplossing, de kras wordt gevuld met was. |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Do, 31 Mrt. 2011, 23:50 Onderwerp: Re: lakbeschadiging |
|
|
roefi schreef: | Ik heb men smt nog maar twee weken, en heb em vandaag gekuist.
Ben op men tank al krassen tegengekomen .
Nu weet ik niet dat het komt van de tanktas(is er vorige week af gehaald) of dat er iemand op 't werk eens is gaan opzitten als ik er niet was.
heben jullie voorstellen hoe ik dit terug kan wegwerken? Het zijn oppervlakkige krassen, dus geen ijzer zichtbaar.
Alvast bedankt voor de respons |
geen ijzer zichtbaar
heeft een smt een stalen tank dan
even laten polijsten bij een poets bedrijfje. |
|
Naar boven |
|
 |
Benny

|
Geplaatst: Vr, 1 Apr. 2011, 22:20 Onderwerp: |
|
|
komt waarschijnlijk van je tanktas, bij mijn sm zijn er ook krassen na een dag offroad met tanktas.Indien je veel met tanktas rijd kan je een transparante beschermfolie kleven op de plaatsen waar de riemen komen. _________________ mvg Benny
SM 950 |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Vr, 1 Apr. 2011, 22:26 Onderwerp: |
|
|
Benny schreef: | komt waarschijnlijk van je tanktas, bij mijn sm zijn er ook krassen na een dag offroad met tanktas.Indien je veel met tanktas rijd kan je een transparante beschermfolie kleven op de plaatsen waar de riemen komen. |
ook tot op het ijzer  |
|
Naar boven |
|
 |
dirk pauwels
|
Geplaatst: Vr, 1 Apr. 2011, 22:33 Onderwerp: |
|
|
Is een plastic tank, polijsten zou ik nie doen, tmoet mat blijven hé.
Hoe je die krassen eruit krijgt geen idee, wat je kan doen om te vermijden is bv een microvezel doek onder je tanktas, deed ik ook op de SMT. De plaatsen waar de riem raakt, had ik transparante plastic geplakt. kant vh zadel een tankpad plakken helpt ook. _________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
 |
Benny

|
Geplaatst: Za, 2 Apr. 2011, 22:14 Onderwerp: |
|
|
mr wheely schreef: | Benny schreef: | komt waarschijnlijk van je tanktas, bij mijn sm zijn er ook krassen na een dag offroad met tanktas.Indien je veel met tanktas rijd kan je een transparante beschermfolie kleven op de plaatsen waar de riemen komen. |
ook tot op het ijzer  |
ja, is zelfs al roest  _________________ mvg Benny
SM 950 |
|
Naar boven |
|
 |
Benny

|
Geplaatst: Za, 2 Apr. 2011, 22:18 Onderwerp: |
|
|
dirk pauwels schreef: | Is een plastic tank, polijsten zou ik nie doen, tmoet mat blijven hé.
Hoe je die krassen eruit krijgt geen idee, wat je kan doen om te vermijden is bv een microvezel doek onder je tanktas, deed ik ook op de SMT. De plaatsen waar de riem raakt, had ik transparante plastic geplakt. kant vh zadel een tankpad plakken helpt ook. |
is een 2011 model dacht ik ? de tanks zijn toch blinkend op het onderstuk na, zitten de krassen in de blinkende lak of in het matte stuk ? _________________ mvg Benny
SM 950 |
|
Naar boven |
|
 |
roefi

|
Geplaatst: Zo, 3 Apr. 2011, 18:41 Onderwerp: |
|
|
't is idd model 2011 en de krassen zitten in het blinkende gedeelte.
Foto's zijn mss niet duidelijk, maar probeer maar eens iets wit van dichtbij te trekken
groeten
roefi _________________ keep on smiling |
|
Naar boven |
|
 |
ivanbase

|
Geplaatst: Zo, 3 Apr. 2011, 19:24 Onderwerp: |
|
|
turle wax werkt voor mij meestal wel.
op blinkende delen welteverstaan...
ik heb de scratch remover om diepe krassen te polishen, en de wax om op te vullen en te beschermen... werkt ook bij de plastic laag op onze tafel vd eetkamer dus....
succes! |
|
Naar boven |
|
 |
Benny

|
Geplaatst: Zo, 3 Apr. 2011, 21:01 Onderwerp: |
|
|
deze kunnen weggepolijst worden indien ze niet door de vernislaag zijn.Produkt van 3M finisch it. is daarvoor goed geschikt samen met een lamswollen polijstpad. Wel opletten, niet te lang op dezelfde plaats blijven met de machine of er komt een mooie blaas op te staan  _________________ mvg Benny
SM 950 |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Ma, 4 Apr. 2011, 5:10 Onderwerp: |
|
|
Benny schreef: | deze kunnen weggepolijst worden indien ze niet door de vernislaag zijn.Produkt van 3M finisch it. is daarvoor goed geschikt samen met een lamswollen polijstpad. Wel opletten, niet te lang op dezelfde plaats blijven met de machine of er komt een mooie blaas op te staan  |
Benny lees mijn 3de post volgens mij kun je dit beter door iemand laten doen die er verstand van heeft.
volgens mij kun je de tank beter laten beplakken zoals wrappen ook een 3M product |
|
Naar boven |
|
 |
Benny

|
Geplaatst: Ma, 4 Apr. 2011, 21:16 Onderwerp: |
|
|
mr wheely schreef: | Benny schreef: | deze kunnen weggepolijst worden indien ze niet door de vernislaag zijn.Produkt van 3M finisch it. is daarvoor goed geschikt samen met een lamswollen polijstpad. Wel opletten, niet te lang op dezelfde plaats blijven met de machine of er komt een mooie blaas op te staan  |
Benny lees mijn 3de post volgens mij kun je dit beter door iemand laten doen die er verstand van heeft.
volgens mij kun je de tank beter laten beplakken zoals wrappen ook een 3M product |
Yep, ik heb er verstand van,heb een aantal jaren in het vak gezeten, specifiek in de moto's .Wrappen is wel goed maar ik weet niet hoe het eruit ziet na een tijdje in combinatie met gebruik van tanktas of andere dingen die er tegen schuren. _________________ mvg Benny
SM 950 |
|
Naar boven |
|
 |
roefi

|
Geplaatst: Do, 7 Apr. 2011, 21:28 Onderwerp: |
|
|
als je er dan een folie over doet voor je de krassen hebt weggehaald, blijf je scharen dan niet zien? _________________ keep on smiling |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

|
Geplaatst: Do, 7 Apr. 2011, 22:12 Onderwerp: |
|
|
die foto's zeggen idd niets...ik zie zelfs geen krassen
Als je iets zoals Deck-folie gebruikt dan zal je er hoogstwaarschijnlijk niks meer van zien. Lig er verder ook niet te hard van wakker, als je ze gebruikt is krasvrij een illusie... _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
|