lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Voorvorkkering lek

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
René



Geregistreerd op: 13-4-2005
Berichten: 203
Woonplaats: Hengelo O

BerichtGeplaatst: Za, 10 Mei. 2008, 17:48    Onderwerp: Voorvorkkering lek Reageer met quote

Mijn rechter voorvorkpoot verliest olie, heb inmiddels 2 nieuwe keeringen ga ze beide maar vervangen. Wie kan mij vertellen hoeveel lucht de kamer moet bevatten en hoe meet ik dat??

Groet,
René

_________________
Alles wordt, niets is...........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6794
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 10 Mei. 2008, 20:48    Onderwerp: Reageer met quote

standaard 10cm , als je voor offroad het doorslaan wil verminderen, dan kan je naar 8cm gaan: niet minder, dan blijft er niks over en gaan je keerringen stuk...


hoe te meten: nieuwe olie in de vork ZONDER veer. paar keer soppen zodat de lucht eruit is en overal in de demper olie zit!
=> nu vorkpoot helemaal indrukken, en dan moet de olie vanaf de bovenrand van de buitenpoot gemeten 8 - 10 cm onder de rand staan.

Makkelijkst is als je een slangetje met een knijper erop ofzo neemt, en die op 8 -10 cm stelt: eerst te veel olie in de vork, lucht eruit etc, en dan het overschot eruit zuigen (bijv met een grote injectiespuit) met behulp van dat slangetje/knijper voor de juiste afstand.

wat betrefd de vork: zie handboek..

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
john68



Geregistreerd op: 22-5-2008
Berichten: 376

BerichtGeplaatst: Vr, 1 Apr. 2011, 22:31    Onderwerp: Reageer met quote

Heb nu ook een lekkende voorpoot,worden ze dan beide vervangen of alleen degene die lekt,wat is gebruikelijk ? Is dit zelf te doen of heb je hier nog speciaal gereedschap voor nodig.wat mag zoiets kosten bij een dealer, dit omdat er nogal wat in de buurt zitten,en hoelang kan ik hiermee blijven rijden zonder verdere schade aan te richten????????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Vr, 1 Apr. 2011, 22:39    Onderwerp: Reageer met quote

john68 schreef:
Heb nu ook een lekkende voorpoot,worden ze dan beide vervangen of alleen degene die lekt,wat is gebruikelijk ? Is dit zelf te doen of heb je hier nog speciaal gereedschap voor nodig.wat mag zoiets kosten bij een dealer, dit omdat er nogal wat in de buurt zitten,en hoelang kan ik hiermee blijven rijden zonder verdere schade aan te richten????????


gewoon een goede wp dealer laten doen en allebij natuurlijk, anders heb je het later aan de andere en aan 1 kant nieuwe olie en de andere niet, lijkt me ook niet echt goed.
je kunt ze zelf demonteren afgeven en later weer zelf monteren, dat is het goedkoopst.
je kunt het zelf doen, maar is niet makkelijk lees hier http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/12318//
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
john68



Geregistreerd op: 22-5-2008
Berichten: 376

BerichtGeplaatst: Za, 2 Apr. 2011, 20:58    Onderwerp: Reageer met quote

dank u mr.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
john68



Geregistreerd op: 22-5-2008
Berichten: 376

BerichtGeplaatst: Wo, 6 Apr. 2011, 23:50    Onderwerp: Reageer met quote

Nu staat ie alweer een enkele droog te zijn ,zou de lekage van tijdelijke aard zijn door wat stof/ zand oid???????? Of is dit niet mogelijk.Wie het weet mag het zeggen.btw hij heeft maar een paar drupjes gelekt (rode olie).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Do, 7 Apr. 2011, 7:59    Onderwerp: Reageer met quote

er kan een zandkorrel tussen zitten die de lekkage veroorzaakt,
er is een truuk, nl de evt vuiligheid mbv een heel dun stukje stijf buigzaam plastic.
vroeger gebruikte je daar een ouwe foto negatief voor wink3
langs de binnenpoot tussen de keerring en de poot insteken en
dan rondom de poot draaien, je hebt kans dat dan de evt zandkorrel er tussenuitkomt.
helpt dit niet, dan de poot(en) zelf demonteren en wegbrengen (als je enigzins handig bent).
ik was dan meestal iets van 75 euro kwijt voor 2 poten
(nieuwe keerringen en olie en wat arbeidsloon)




.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
john68



Geregistreerd op: 22-5-2008
Berichten: 376

BerichtGeplaatst: Do, 7 Apr. 2011, 20:30    Onderwerp: Reageer met quote

Dat ga ik proberen als hij wederom zou gaan lekken,bedankt Daan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif