Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
neo
Geregistreerd op: 18-4-2005 Berichten: 207 Woonplaats: Midlaren, Drenthe
|
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Do, 11 Dec. 2008, 22:06 Onderwerp: |
|
|
past alleen niet echt goed en is maar 8Ah tegen 12 voor de originele.
heb jij die erin zitten Neo? _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
neo
|
Geplaatst: Do, 11 Dec. 2008, 23:22 Onderwerp: |
|
|
Nee ,
nog niet althans.
Maar ik moet hem niet kopen? 8 ah is dus te weinig |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Vr, 12 Dec. 2008, 22:45 Onderwerp: |
|
|
Ik heb het zelf niet geprobeerd, maar wel overwogen, en toen hebben anderen mij het afgeraden (voorstanders van HAWKER accus notabene):
De startstroom is genoeg, maar als je een keer effe wat langer moet starten omdat ie verzopen is, of juist leeg (benzine helemaal opgereden), dan kom je snel te staan zegt men.
Die ervaring had ik zelf al wel met een originele accu, die niet zo best meer was: hij startte prima.. maar inet nadat ie een keer omgevallen was in de zandduinen. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
neo
|
|
Naar boven |
|
 |
Rolf
|
Geplaatst: Za, 13 Dec. 2008, 10:58 Onderwerp: |
|
|
The Specs:
Voltage: 12
AH: 15
PCA: 700 Pulse Cranking Amps
Length: 5.8”
Width: 3.3”
Height: 5.9
Weight: 11.5 lb or 5.2kg
Die is met 5kg veel te zwaar en past vast niet.
Er is ook een klein broertje 10AH, 3 kg en 400-800 CCA (dat is het leverbare Amperage en is gestoord veel).
Ook daar moet je nar de maatvoering kijken en de op auto's gerichte aansluitklemmen.
[edit] je had de kleine ook al gevonden. |
|
Naar boven |
|
 |
dee dee dirk

Geregistreerd op: 26-10-2006 Berichten: 172 Woonplaats: heerhugowaard
|
Geplaatst: Ma, 15 Dec. 2008, 11:57 Onderwerp: Re: hij doet het niet meer. |
|
|
gijssie2 schreef: | Nou,ik ben bij de dealer geweest en mijn accu loopt langzaam leeg.Hij is dus naar de Filistijnen! Geweldig,mijn dealer zegt dat er geen garantie opzit en mijn boekje dus ook. Toch maar naar KTM gebeld,en tot mijn verbazing is een accu een slijtdeel!! Waar slijt hij van? Van de stroom die heen en weer gaat?? Wat een LULverhaal! Ik vind het belachelijk,10000 km met een accu,dat word een dure motor op deze manier.Ik rijd al jaaaaaaaaaaaaaren Honda en heb nog nooit zoiets meegemaakt.En daar kennen ze het woord coulance wel gewoon als er echt iets is.Eerst al een slechte start met een waardeloze dealer en een frame zonder nummer en vervolgens een hoop gezeik,en nu dit weer.De lol gaat er aardig af zo.Het is dat tie zo lekker rijd,anders was ik denk ik maar weer eens gaan kijken naar iets anders. |
Heb ook jaaaaren honda gehad en ook kapotte accu's...... gewoon zelf dokken
; ook bij HONDA NEDERLAND (ook nieuwe motoren na een jaar!!!)
ACCU'S zitten NOOIT in garantie, alleen coulance. _________________ lc 4, lc 8, lc 16?????? |
|
Naar boven |
|
 |
KTM_FAN

|
Geplaatst: Ma, 15 Dec. 2008, 22:19 Onderwerp: Accu |
|
|
ACCU YTZ14S,
Bij www.mototravel.nl (goeie webshop) 106 euro !! toch maar een nieuwe dan ?
Onno _________________ KTM-FAN |
|
Naar boven |
|
 |
gijssie2

|
Geplaatst: Ma, 15 Dec. 2008, 22:39 Onderwerp: |
|
|
TJA,HET WORD IIG EEN NIEUWE,MAAR WELKE??
IK VIND RUIM 200 EURO VOOR ZO'N ACCU TOCH WEL VEEL,MAAR DIE GOEDKOPE GAAT MISSCHIEN TOCH EERDER KAPOT?????? DILEMMA!! |
|
Naar boven |
|
 |
KTM_FAN

|
Geplaatst: Ma, 15 Dec. 2008, 22:46 Onderwerp: accu |
|
|
Ik dacht dat die Yuasa er origineel in zat.... of zit ik mis ?
Onno _________________ KTM-FAN |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Di, 16 Dec. 2008, 0:25 Onderwerp: |
|
|
Jep YTZ14S is de originele accu.
Gijssie, niet blijven zeuren!:
- de dealer heeft hier zelf al gezegd dat ook bij ktm die accu niet meer dan 156 euro is
- voor minder koop je hem ook elders (zie diverse tips), wel zelf monteren dan, en bij garantiegeval teruggaan naar de verkoper.
NIET BLIJVEN ZEUREN over een accu van 200 euro.. das gewoonweg NIET WAAR. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
gijssie2

|
Geplaatst: Di, 16 Dec. 2008, 0:41 Onderwerp: |
|
|
Nee,ik heb het gelezen.Ik ga denk ik voor die Yuasa,daar heb ik zelf de beste ervaring mee.En met die accu van 200+ euro doelde ik op die gelaccu die iemand me heeft aanbevolen,maar dan via allroadforum.Ik blijf niet zeuren,maar wilde ff mijn ongenoegen uitten,that's it.......Bedankt voor alle tips!  |
|
Naar boven |
|
 |
Guus

|
Geplaatst: Wo, 30 Mrt. 2011, 9:10 Onderwerp: |
|
|
Oud draadje weer eens oprakelen.
Tijdje niet kunnen rijden vanwege een gebroken onderarm (11 weken gips en 2 weken rustig aan doen). Gisteren na werk snel nog rondje rijden... not
Xenon vond ik al wat matjes branden, en na een druk op de startknop was alles uit. Leek een zekering te springen. Alles nagelopen en na een tweede poging hoorde ik een relais trillen. Accu eruit en nagemeten, 12,8 volt (lijkt normaal toch?). Accuklemmen erop en dashboard licht weer op, maar een druk op de startknop zorgt voor een halve slag en begint weer een kerstshow met lichtjes. Startknop los is alles weer normaal. Tijdje laten staan en weer starten. Paar keer rond en en weer dood. Accu trekt het niet.
Accu vervangen ergens in 2008: 2,5 jaar later weer naar de klote? En dat terwijl hij altijd aan een optimate 3 hangt.
Iemand goede ideeen? _________________ Het hebben van de zaak (oranje Adv. 990, 2006) is niet altijd het einde van het vermaak! |
|
Naar boven |
|
 |
André XT-LC

|
Geplaatst: Wo, 30 Mrt. 2011, 11:13 Onderwerp: |
|
|
Check even je aansluiting op de accu.
Heb zelf dit probleem gehad en de hele bedrading nagelopen. _________________ Niet vies van een beetje vies... |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

|
Geplaatst: Wo, 30 Mrt. 2011, 12:37 Onderwerp: |
|
|
Guus schreef: | Accu vervangen ergens in 2008: 2,5 jaar later weer naar de klote? En dat terwijl hij altijd aan een optimate 3 hangt.
Iemand goede ideeen? |
Gewoon accu kapot. Die 12,8V in rust zegt niet zoveel, kijk eens tot waar de spanning zakt als je op de startknop duwt. Als hij dan onder de 10V gaat is't finito accu.
2,5 jaar is trouwens nog behoorlijk goed hoor. Ik heb nog nooit een accu gehad in de LC8 die het zo lang uithoudt (3de accu op 4 jaar nu) en die hangt in de zeldzame momenten dat hij niet rijdt ook aan de Optimate... _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
|