Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Harry
Geregistreerd op: 12-5-2009 Berichten: 406 Woonplaats: Wemeldinge
|
Geplaatst: Za, 8 Jan. 2011, 17:30 Onderwerp: |
|
|
mr wheely schreef: | EN is tie klaar nu we het er toch over hadden in 1 ander topic de ouwe dakar machine's fotooke ???? |
Leuk dat hier nog even op terug gegrepen wordt. Hij is inderdaad wel klaar, maar de onderbak moet nog een keer terug. Scheurde bij de eerste offroad-proefrit alweer meteen open langs een oude scheur, dat moet dus nog even anders gerepareerd worden.
Verder krijgt as we speak het vervangende 620 motorblok nog een opknapbeurtje: het olieverbruik was me toch nog te hoog en laten we dan maar meteen iets meer eruit gaan halen. De cilinder krijgt momenteel een nieuwe Nicasil voor een 102 mm Woessner zuiger. En de kop wordt komende week naar ABP gestuurd voor een complete tuning inclusief de grotere 32 mm uitlaatkleppen. Misschien in de toekomst dan nog eens een Stage 1 nokkenas maar dat is nu nog niet aan de orde.
Fotootjes komen zodra hij weer terug in elkaar staat! _________________ 950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000. |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Zo, 9 Jan. 2011, 4:19 Onderwerp: |
|
|
Harry schreef: | mr wheely schreef: | EN is tie klaar nu we het er toch over hadden in 1 ander topic de ouwe dakar machine's fotooke ???? |
Leuk dat hier nog even op terug gegrepen wordt. Hij is inderdaad wel klaar, maar de onderbak moet nog een keer terug. Scheurde bij de eerste offroad-proefrit alweer meteen open langs een oude scheur, dat moet dus nog even anders gerepareerd worden.
Verder krijgt as we speak het vervangende 620 motorblok nog een opknapbeurtje: het olieverbruik was me toch nog te hoog en laten we dan maar meteen iets meer eruit gaan halen. De cilinder krijgt momenteel een nieuwe Nicasil voor een 102 mm Woessner zuiger. En de kop wordt komende week naar ABP gestuurd voor een complete tuning inclusief de grotere 32 mm uitlaatkleppen. Misschien in de toekomst dan nog eens een Stage 1 nokkenas maar dat is nu nog niet aan de orde.
Fotootjes komen zodra hij weer terug in elkaar staat! |
ik ken nie wachte |
|
Naar boven |
|
|
Harry
Geregistreerd op: 12-5-2009 Berichten: 406 Woonplaats: Wemeldinge
|
Geplaatst: Za, 15 Jan. 2011, 21:24 Onderwerp: |
|
|
Toch nog een probleempje opgetreden. De cilinder is terug en is als nieuw, met een grotere boring dus. Alleen is nu het koelwater-inlaatpijpje lek. Oei, extra werk.
Weet iemand hier of die pijpjes los te krijgen zijn? Zo te zien zit dat gewoon in de cilinderkoelmantel geschroefd. Maar ik kan ze niet als los onderdeel vinden.
Als het niet los verkrijgbaar is, zal ik dus zelf weer even aan de draaibank moeten. _________________ 950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000. |
|
Naar boven |
|
|
Harry
Geregistreerd op: 12-5-2009 Berichten: 406 Woonplaats: Wemeldinge
|
Geplaatst: Wo, 19 Jan. 2011, 18:47 Onderwerp: |
|
|
Okee, kleine update weer... Ik kom net achter mijn draaibank vandaan, zojuist een nieuw koelwater inlaatpijpje gedraaid, al weet ik nu ook net dat het pijpje gewoon te krijgen is voor ongeveer 18 euro. Helaas, ik had hem inmiddels zelf al gemaakt...
Vrijdagmorgen even bij Eddy Lemmens langs om daar een cilindervoetpakking en een 660 LC4 koppakking (vanwege de boring naar 102 mm) mee te pakken. De cilinderkop gaat morgen op de post naar Duitsland. _________________ 950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000. |
|
Naar boven |
|
|
Harry
Geregistreerd op: 12-5-2009 Berichten: 406 Woonplaats: Wemeldinge
|
Geplaatst: Wo, 23 Mrt. 2011, 16:07 Onderwerp: |
|
|
Fotoos...
Ben nog op zoek naar KTM-stickers voor op de voortank, ongeveer 30-35 cm lang... Zijn ze blijkbaar vanaf gestapt omdat die zachte plastic tanks benzine doordampen.
_________________ 950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000. |
|
Naar boven |
|
|
neo
Geregistreerd op: 18-4-2005 Berichten: 207 Woonplaats: Midlaren, Drenthe
|
Geplaatst: Wo, 23 Mrt. 2011, 18:03 Onderwerp: |
|
|
Prachtig zeg !!
Ik zou hem wit laten,een echte rally kleur.
Of moet het weer zo origineel mogelijk worden? |
|
Naar boven |
|
|
Harry
Geregistreerd op: 12-5-2009 Berichten: 406 Woonplaats: Wemeldinge
|
Geplaatst: Wo, 23 Mrt. 2011, 18:21 Onderwerp: |
|
|
Wit was de originele kleur en deze foto's zijn vandaag geschoten, na de restauratie... Hij is dus weer terug in de originele kleur... Blijft wit!
Dat groen/geel was destijds de kleur waarmee Jaap vd Kooij hem reed, in 1994. Niet origineel.
Deze motor betekende voor KTM de instap in de Dakar-rally als fabrieksteam. Handgemaakt, slechts 1 van gemaakt en de rijder was Jacky Martens, die met deze fiets de 23ste plaats algemeen behaalde.
Hoe rijdt hij nu? Nou, prima! Voelt niet echt snel aan maar hee... Ik rij natuurlijk wel een LC8 he... Maar de snelheid op dit ding vertekent nogal, je rijdt snel veel harder dan je denkt... _________________ 950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000. |
|
Naar boven |
|
|
ivanbase
Geregistreerd op: 6-6-2009 Berichten: 631
|
Geplaatst: Wo, 23 Mrt. 2011, 19:41 Onderwerp: |
|
|
een echt museumstuk in ere hersteld
mooooooi machien!!! |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Wo, 23 Mrt. 2011, 21:11 Onderwerp: |
|
|
Harry ziet er goed uit
petje af voor je restauratie ziet er weer gelikt uit,
mooie voorvork white power extreme toen mocht die naam nog gebruikt worden
als je geen stickers kunt laten maken door een plaatselijke stickerboer,
dan zit er in Oostburg 1 www.signtex.nl
doet ook boten en auto's
ps je moet er een foto bij zetten van voor dat je er aan begon |
|
Naar boven |
|
|
Harry
Geregistreerd op: 12-5-2009 Berichten: 406 Woonplaats: Wemeldinge
|
Geplaatst: Wo, 23 Mrt. 2011, 22:27 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor de complimenten, was een leuk project om te doen, ook al heeft het schandalig lang geduurd... De reparatie van het carbon/kevlar is gedaan zonder gebruik van plamuur en daardoor niet superstrak en zitten er ook wel wat onvolkomenheden in het spuitwerk. Zoals hij origineel ook was.
Voorvork is trouwens geen Extreme... Die bestond toen nog lang niet, Als basis is een 600LC4 van 1988 (op kenteken 1989) gebruikt... Hier zit nog een echte ouderwetse WP 4054 in, zonder verstelmogelijkheden van buitenaf. _________________ 950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000. |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Vr, 25 Mrt. 2011, 0:28 Onderwerp: |
|
|
Harry schreef: | Bedankt voor de complimenten, was een leuk project om te doen, ook al heeft het schandalig lang geduurd... De reparatie van het carbon/kevlar is gedaan zonder gebruik van plamuur en daardoor niet superstrak en zitten er ook wel wat onvolkomenheden in het spuitwerk. Zoals hij origineel ook was.
Voorvork is trouwens geen Extreme... Die bestond toen nog lang niet, Als basis is een 600LC4 van 1988 (op kenteken 1989) gebruikt... Hier zit nog een echte ouderwetse WP 4054 in, zonder verstelmogelijkheden van buitenaf. |
nu ik er beter op let zie ik dat het geen extreme is, en wat geeft het dat het dat het lang geduurd heeft, je hebt immers nog een lc8 |
|
Naar boven |
|
|
Benny
Geregistreerd op: 8-10-2009 Berichten: 462 Woonplaats: Vlaanderen
|
Geplaatst: Za, 9 Apr. 2011, 20:55 Onderwerp: |
|
|
Harry schreef: | Bedankt voor de complimenten, was een leuk project om te doen, ook al heeft het schandalig lang geduurd... De reparatie van het carbon/kevlar is gedaan zonder gebruik van plamuur en daardoor niet superstrak en zitten er ook wel wat onvolkomenheden in het spuitwerk. Zoals hij origineel ook was.
Voorvork is trouwens geen Extreme... Die bestond toen nog lang niet, Als basis is een 600LC4 van 1988 (op kenteken 1989) gebruikt... Hier zit nog een echte ouderwetse WP 4054 in, zonder verstelmogelijkheden van buitenaf. |
mooie restauratie als je de carbon kuipen ziet van de fabrieks superbikes dan zal je zien dat deze ook verre van glad zijn, de naden uit de mallen blijven allemaal zichtbaar na het spuitwerk.
Als het maar licht is en er mooi uitziet op de foto's, dat is nu net het verschil met de gelikte straatreplica's...... _________________ mvg Benny
SM 950 |
|
Naar boven |
|
|
Harry
Geregistreerd op: 12-5-2009 Berichten: 406 Woonplaats: Wemeldinge
|
Geplaatst: Zo, 15 Jan. 2012, 20:58 Onderwerp: |
|
|
Lang getwijfeld, toch besloten: Hij komt te koop... Vind hem nu zo exclusief dat ik eigenlijk liever een "gewone" 660 rallye aan wil schaffen in plaats van deze terug rally's in te sturen... Heb hem op Noppenforum geplaatst. _________________ 950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000. |
|
Naar boven |
|
|
|