lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

neutral schakelaar bypass 990R

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ivanbase

BerichtGeplaatst: Di, 15 Mrt. 2011, 23:50    Onderwerp: neutral schakelaar bypass 990R Reageer met quote

vorige zaterdagavond, bijna thuis en motor viel uit, na een paar keer die rit gestotterd te hebben... in neutraal startte hij gewoon maar bij in 1,2,3,4,... schakelen viel hij met koppeling volledig in uit. starten in een andere versnelling lukte ook niet... wtf?? sad3
motor laten takelen, thuis rustig bekeken en op de fora gezocht, verpalen gebeld en de zijstandaardschakelaar is dus wss stuk. ineens een bypass v/d superduke besteld want die schakelaar komt er bij mij niet meer op.
gisteren de stekker v/d gangensensor los gemaakt, en in de bovenste kabel vd 3 (ben de kleur vergeten) maar als je op de vrouwelijke kant kijkt de _-_ stekkertjes horizontaal houden.
in de bovenste dus..., een stroomdraadje in gestoken, de mannelijke stekker er terug in zodat het draadje makkelijk bleef zitten en deze aan een massa bevestigd... veiligheden (koppellingssensor, neutraalschakelaar, zijstandaard) zijn nu dus omzeild en je kan dus gewoon in versnelling starten, met zijstandaard uit of niet, en het neurtaallampje blijft gewoon branden, welke versnelling je ook kiest. geen permanente oplossing natuurlijk maar wel handig om weten als je eens een veldreparatie moet doen.
vandaag de hele dag zo rondgereden en geen probleem met mapping oid.
vanaf nu zit er dus een stukje stroomdraad bij in mijn gereedschapstasje.
weer een motordag gered dankzij de fora thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Vonkenboer

BerichtGeplaatst: Wo, 16 Mrt. 2011, 13:27    Onderwerp: Re: neutral schakelaar bypass 990R Reageer met quote

ivanbase schreef:
vorige zaterdagavond, bijna thuis en motor viel uit, na een paar keer die rit gestotterd te hebben... in neutraal startte hij gewoon maar bij in 1,2,3,4,... schakelen viel hij met koppeling volledig in uit. starten in een andere versnelling lukte ook niet... wtf?? sad3
motor laten takelen, thuis rustig bekeken en op de fora gezocht, verpalen gebeld en de zijstandaardschakelaar is dus wss stuk. ineens een bypass v/d superduke besteld want die schakelaar komt er bij mij niet meer op.
gisteren de stekker v/d gangensensor los gemaakt, en in de bovenste kabel vd 3 (ben de kleur vergeten) maar als je op de vrouwelijke kant kijkt de _-_ stekkertjes horizontaal houden.
in de bovenste dus..., een stroomdraadje in gestoken, de mannelijke stekker er terug in zodat het draadje makkelijk bleef zitten en deze aan een massa bevestigd... veiligheden (koppellingssensor, neutraalschakelaar, zijstandaard) zijn nu dus omzeild en je kan dus gewoon in versnelling starten, met zijstandaard uit of niet, en het neurtaallampje blijft gewoon branden, welke versnelling je ook kiest. geen permanente oplossing natuurlijk maar wel handig om weten als je eens een veldreparatie moet doen.
vandaag de hele dag zo rondgereden en geen probleem met mapping oid.
vanaf nu zit er dus een stukje stroomdraad bij in mijn gereedschapstasje.
weer een motordag gered dankzij de fora thumbsup

Is een goeie tip van dat draadje thumbsup
mocht ik ooit weer stil komen te staan.
Ik ben namelijk vorig jaar in frankrijk gestrand met een kapotte zijstandaard schakelaar

rene+adventure

BerichtGeplaatst: Wo, 16 Mrt. 2011, 14:22    Onderwerp: schakelaar Reageer met quote

Ivan.

Goed bezig. Toch al vaker gelezen dat veel gelouterde sleutelaars het niet lukte wat jou dus wel gelukt is.
Doorschakelen leidde vaak niet tot het gewenste resultaat nu dus wel. thumbsup

StevenD

BerichtGeplaatst: Wo, 16 Mrt. 2011, 20:58    Onderwerp: Reageer met quote

gewoon even je koppelingsschakelaartje overbruggen is nog makkelijker Smile
ivanbase

BerichtGeplaatst: Do, 17 Mrt. 2011, 0:04    Onderwerp: Reageer met quote

thx mannen, blij dat het gelukt is, ook vandaag ruim 200 km met deze veldreparatie Smile

StevenD schreef:

steven, daar heb ik het met verpalen ook over gehad, maar hij heeft getest met een 990 uit de garage en als de zijstandaard is uitgeklapt kan je nog niet vertrekken met ingetrokken koppeling... ik weet niet of een bypas aan de koppelingschakelaar werkt met een defecte zijstandaardschakelaar... zou kunnen maar heb ik niet getest...
Naar boven
Vonkenboer

BerichtGeplaatst: Do, 17 Mrt. 2011, 18:16    Onderwerp: Reageer met quote

StevenD schreef:

Werkt niet .
want toen bij mij de sensor kapot was, zodra ik de motor in de versnelling zette was het afgelopen.
en ik moest hem weer in neutraal zetten om hem te starten.

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: