Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Rico
Geregistreerd op: 1-12-2009 Berichten: 42 Woonplaats: Apeldoorn
|
Geplaatst: Ma, 14 Mrt. 2011, 22:23 Onderwerp: Fuzeblock (zekeringkastje met extra aansluitingen) |
|
|
Is iemand op het forum bekend met de Fuzeblock?
Op mijn vorige motor (Honda VFR) heb ik zelf extra aansluitingen gemaakt voor continu en geschakelde stroom. Als je ziet wat voor extra elektronica je onder de buddy krijgt ...... zekeringhouders, relais, bedrading e.d.
Na een beetje zoeken op internet kwam ik op de site http://www.fuzeblocks.com/index.php terecht. Zij hebben een mooi kastje in elkaar gezet, alleen wel tegen een stevige prijs.
Alleen een 12V stroomdraad vanaf de accu, een geschakelde draad en een - aansluiten en je hebt 6 aansluitmogelijkheden extra die ook nog eens kinderlijk eenvoudig van geschakeld naar continu stroom (en terug) omgezet kunnen worden door de zekering te verplaatsen.
Zijn er medeforummers die hier ervaringen mee hebben?
PS: Ik heb geen aandelen is dit bedrijf
_________________ Oranje Adventure 'S' uit 2004 (eindelijk!!!) |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 14 Mrt. 2011, 22:35 Onderwerp: |
|
|
Geen ervaring mee.. maar het is wel iets wat ik al langer ook zoek.
veel gezocht item bij rallymotoren, waarbij je veel randapparaten hebt.
Er zijn wel zekeringkastjes (zoals het originel) te koop, maar die hebben dan vaak geen GND bus.
Alleen voldoet dit ding niet aan mijn wensen:
- veel te groot
- grote lompe zekeringen (standaard blade-zekering)
- in-schroef terminals:ipv stekkers
Ik zoek datzelfde maar dan:
- miniblade zekeringen
- klein
- evt kleine stekkerconnecties
Dat heb ik dus maar zelf gemaakt op een printje...
Volgens mij maak je dit ook voor 3 tientjes zelf, maar dat is wel werk idd.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Rico
Geregistreerd op: 1-12-2009 Berichten: 42 Woonplaats: Apeldoorn
|
Geplaatst: Ma, 14 Mrt. 2011, 23:04 Onderwerp: |
|
|
Het kastje is voorzien van mini (ATM) zekeringen. Zijn dat ander dan jij bedoeld?
Met de schroefterminals zit e.e.a. wel goed vast, maar stekkerverbindingen is misschien wel handiger.
Helaas ben ik niet zo handig met dat kleine spul en printplaatjes (te grote klauwen ).
_________________ Oranje Adventure 'S' uit 2004 (eindelijk!!!) |
|
Naar boven |
|
 |
Vonkenboer

Geregistreerd op: 4-12-2009 Berichten: 473 Woonplaats: omgeving Eindhoven
|
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 756 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Wo, 16 Mrt. 2011, 0:07 Onderwerp: |
|
|
Klopt, maar na het 3de bijkomende circuit wordt het een beetje een knoeiboel. En je hebt bijna een plannetje nodig om al die zekeringen terug te vinden.
Misschien kan dit je op weg helpen (post 297)? Of dit.
|
|
Naar boven |
|
 |
Rico
Geregistreerd op: 1-12-2009 Berichten: 42 Woonplaats: Apeldoorn
|
Geplaatst: Vr, 18 Mrt. 2011, 22:02 Onderwerp: |
|
|
Het voordeel van de KTM t.o.v. de VFR is dat de KTM al standaard voorzien is van ACC1 en ACC2. De zijn nu in gebruik door de Zumo-houder en de 12V aansluiting op het dashboard.
Maar met de montage van een Pro-oiler en Autocom intercomsysteem in de nabije toekomst en (wie weet) handvatverwarming en verstralers/mistlampen in de verre toekomst vind ik een oplossing als de Fuzeblock wel erg netjes en multifunctioneel.
[b]Blackbert[/b]: Bedankt voor de linkjes , erg interessant. Toch lijkt mij de FuzeBlock multifunctioneler. Wel leuk om andere oplossingen te lezen.
_________________ Oranje Adventure 'S' uit 2004 (eindelijk!!!) |
|
Naar boven |
|
 |
Wietse
Geregistreerd op: 8-7-2006 Berichten: 65 Woonplaats: Hoogeveen
|
|
Naar boven |
|
 |
|