Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
koen warnar

|
Geplaatst: Zo, 13 Mrt. 2011, 6:17 Onderwerp: |
|
|
edwin schreef: | Nou, weer maar eens even een update...
Nieuwe bougiekap en bougies geplaatst.
De kosten van de kap vielen mee 58.99 Euro.
Helaas, nog steeds het zelfde!
Wat opvalt is dat als ik het toerental met de gashandel op ongeveer 2000 rpm houd hij netjes loopt.
Verhoog ik het toerental met de stationair afstelling (via kabel aan linker zijde) tot 2000 rpm blijft hij knallen.
Zou het dan misschien aan de stationair afstelling kunnen liggen?
En zo ja kan iemand mij dan uitleggen hoe ik dit kan afstellen/controleren.
Alvast bedankt voor de reactie!
mvg
Edwin. |
Ik ben blij dat ik geen geld heb gespendeerd aan 2 nieuwe bobines. Dit verhaal bevestigd mijn vermoeden, nl; Die van mij slaat ook af en toe een vonkje over, alleen na het starten stationair. Heb ik daarna lekker door gereden is het voorbij, het valt iig niet meer op.
Ik denk dat het aan de accu ligt .... spanning .... _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
edwin
|
Geplaatst: Ma, 14 Mrt. 2011, 20:38 Onderwerp: |
|
|
ik heb net nog even de spanning gemeten...
spanning met contact aan = 13V (verlichting ingeschakeld)
spanning tijdens starten = minimaal 9.95V
spanning als hij loopt (2000rpm) = 13.9V
spanning stationair met grootlicht, remlicht en knipperlicht aan = 12.3V
Lijkt mij niet verkeert toch?
Voor alle duidelijkheid, onderstaande al gecontroleerd/vervangen
- bougies
- ignition coil (bougiekap)
- sas + epc verwijderd (hij trekt idd merkbaar beter nu)
- uitlaat systeem gecontroleerd op lekkage
- einddempers vervangen door Leo's
Resultaat is nog steeds; zodra de motor warm wordt (van choke af) komen er (flinke) knallen uit de linker eiddemper als hij stationair draait, of bij gas los tijdens remmen op de motor.
Ook als hij goed warm is blijft hij dit doen.
Wie geeft raad?
mvg
Edwin. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Ma, 14 Mrt. 2011, 20:55 Onderwerp: |
|
|
bij gas los en remmend op de motor is vrij normaal: Dat doet het SAS systeem, maar dat hoort wel in beide uitlaten te zijn.
Bij stationair hoort dat natuurlijk niet: dat betekend dat er 1 cilinder niet goed meeloopt.
Je zegt zelf al dat ie het niet doet als ie koud is: Dus blijkbaar is het brandstofmengsel dan wel goed (of genoeg) om te ontsteken.
Op een of andere manier is dat dus niet het geval als de motor warm is.
ideeen:
- Accuspanning: Is goed (naar je metingen), maar check ook de kabels (bij de accu, op breuk), en vervang voor de zekerheid de hoofdzekering en de zekering voor het injectiedeel (soms zijn ze onzichtbaar stuk, en zorgt een breukje voor korte momenten van slecht contact)
- Injectie zelf: Vuil in de injector van die cilinder. Je kunt het eerst eens proberen met een flesje reiniger in de tank, maar anders injector reinigen.
- Sas-klep die blijft hangen: Gooi de stekker er eens helemaal af: Dan krijg je wel een error, maar loopt ie wel gewoon denk ik.
- Gasklephuis-synchronisatie: Helaas kun je dit niet makkelijk zelf doen. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
edwin
|
Geplaatst: Ma, 14 Mrt. 2011, 22:02 Onderwerp: |
|
|
Hé Dr. Bean,
Bedankt voor je reactie maar ik heb nog een 950, zonder injectie dus.
SAS is er al af, begrijp ik het dan goed als je zegt dat ik het dan in de carb. afstelling moet zoeken?
Heb al gezocht op internet of ik iets kan vinden over hoe je de carbs. moet afstellen, maar kan helaas niets bruikbaars vinden.
Is dit uit het werkplaatsboek te halen? Zo ja kan iemand mij die bezorgen?
Edwin. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Ma, 14 Mrt. 2011, 22:23 Onderwerp: |
|
|
Edwin: handboek: Zie PB
sorry effe niet opgelet: 950 dus.. maar dat maakt het alleen maar makkelijker!
Carb-Synchronisatie kan je zelf als je handig bent. iig het controleren!
Je zou bij de 950 ook nog kunnen denken aan een klein lek in het spruitstuk: in het spruitstuk zitten 2 gaatjes voor vacuummeten (en sychroon stellen). In de ene zit een schroefje, op de ander zit standaard een afstelslangtje meen ik: Als die lekt krijg je ook jou probleem.
vervuilde Carb kan natuurlijk ook altijd. stap 1: reiniger, stap2: vlotetrbakken aftappen en doorspoele, stap3: carb uit elkaar.
Oja.. en een 950 heeft ook nog een EPC: als die inlekt gaat het ook fout (ook als ie dus verwijderd is, maar niet goed afgedicht) _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
edwin
|
Geplaatst: Za, 11 Jun. 2011, 15:18 Onderwerp: |
|
|
Het is alweer even geleden, maar ik zou nog even laten weten wat uiteindelijk het probleem was.
Uiteindelijk bleek het probleem veroorzaakt te worden doordat de Carb-Synchronisatie niet goed stond!
Balen, want dat was iets wat ik zelf niet kon controleren en heb dat dus als laatste optie overgelaten...
In elk geval iedereen bedankt voor het meedenken, hij loopt nu weer als nieuw!
mvg
Edwin. |
|
Naar boven |
|
 |
pindkaas

Geregistreerd op: 23-2-2011 Berichten: 121 Woonplaats: 's-Hertogenbosch
|
Geplaatst: Di, 14 Jun. 2011, 8:23 Onderwerp: |
|
|
Ik had hetzelfde een tijdje terug toen ik mijn scott-oiler er af had gehaald. vacuumslangetje niet goed afgesloten en plofte er toen goed op los. _________________ KTM 950 Adventure S '03 - Te Koop! |
|
Naar boven |
|
 |
|