Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
ivanbase

Geregistreerd op: 6-6-2009 Berichten: 631
|
Geplaatst: Do, 3 Mrt. 2011, 22:06 Onderwerp: |
|
|
thx, mag een slotje op dr bean. |
|
Naar boven |
|
 |
tafella

Geregistreerd op: 18-2-2008 Berichten: 656 Woonplaats: Rotterdam
|
Geplaatst: Do, 3 Mrt. 2011, 22:18 Onderwerp: |
|
|
en ? geslaagd in je plan? _________________ KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014 |
|
Naar boven |
|
 |
ivanbase

Geregistreerd op: 6-6-2009 Berichten: 631
|
Geplaatst: Vr, 4 Mrt. 2011, 1:52 Onderwerp: |
|
|
nope, maar beter zo, besloten de "r" hoogte te houden, met een aanpassing van de voorvork... iets zwaardere veren ala dr bean. het standaard zadel te gebruiken met duo... ook met de triple clamp 2cm lager op de poten kan ik goed met de tippen aan de grond, met alles afgeregeld op "sport" stuurt iets scherper maar nog steeds stabiel, ook bij hoge snelheden.
het hoge ray'z voor solo blijft fijn en aangezien m'n vriendin haar motorijbewijs nu zelf aan't halen is... the future is bright... the future is orange  |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Vr, 4 Mrt. 2011, 5:29 Onderwerp: |
|
|
the future is orange ??? bij een adventure R volgens mij is jou future
more dark black  |
|
Naar boven |
|
 |
Nocer

Geregistreerd op: 11-6-2009 Berichten: 307
|
Geplaatst: Vr, 4 Mrt. 2011, 11:12 Onderwerp: |
|
|
Als ik aan mag haken in de discussie.
Ik heb vorig jaar een Adventure gekocht. Ik heb hem gekocht met het idee -> ABS is goed.
Stiekem voelde ik al een beetje aan dat de hoogte niet de hoogte was die ik het liefste zou willen. Maar de R versie had geen ABS. En dat was toen iets wat ik wel graag wou. Nu begin ik toch te twijfelen.
Aan de andere kant zat ik ook te denken om een Adventure R te kopen. Dat idee werd gisteren door Andre aangewakkerd. :P Maar dat is toch wel een erg dure optie als je net een jaar geleden een nieuwe motor hebt gekocht. (zou mezelf wel telleurstellen)
Wat ik op Advrider las was dat het ook mogelijk is om de vering op R specs te krijgen. Iemand hier ervaring/ info over? Het ABS zal er wel niet betrouwbaarder op worden gok ik?
Nog een andere optie is om Ray te benaderen voor een zadel. Met als doel het zadel inderdaad harder te maken en te verhogen. _________________ “Not all those who wander are lost.” – J. R. R. Tolkien
KTM Adventure 990 2009 |
|
Naar boven |
|
 |
ivanbase

Geregistreerd op: 6-6-2009 Berichten: 631
|
Geplaatst: Vr, 4 Mrt. 2011, 12:54 Onderwerp: |
|
|
@wheely, klopt ook, maar bedoelde het eig op mijn vriendin... die is ook al aan het dromen van een ktm sm 690... en als die hier dan toch staat...kan ik m stiekum ook af en oe aan de tand voelen
@nocer, toevallig heeft rene in't begin van dit draadje hier nog wat over gezegd... is ook al uitvoerig besproken elders dit forum, wp mol is hier zeer bedreven in. ong 500€ voor een verhoging van een 2009 naar R en de vering kan dan vooraan ineens wat zwaarder dacht ik zo, maar weet niet dat dit een meerprijs meebrengt...(veert ori goed maar veert snel heeeel diep bij hevig remmen)
hoger ray's is ook super qua zithouding en beenhoek. maar neem het zoals je zelf al zegt niet te zacht idd want dan verlies je echt het directe sportieve gevoel met de moto. |
|
Naar boven |
|
 |
Nocer

Geregistreerd op: 11-6-2009 Berichten: 307
|
Geplaatst: Vr, 4 Mrt. 2011, 14:18 Onderwerp: |
|
|
ivanbase schreef: | @wheely, klopt ook, maar bedoelde het eig op mijn vriendin... die is ook al aan het dromen van een ktm sm 690... en als die hier dan toch staat...kan ik m stiekum ook af en oe aan de tand voelen
@nocer, toevallig heeft rene in't begin van dit draadje hier nog wat over gezegd... is ook al uitvoerig besproken elders dit forum, wp mol is hier zeer bedreven in. ong 500€ voor een verhoging van een 2009 naar R en de vering kan dan vooraan ineens wat zwaarder dacht ik zo, maar weet niet dat dit een meerprijs meebrengt...(veert ori goed maar veert snel heeeel diep bij hevig remmen)
hoger ray's is ook super qua zithouding en beenhoek. maar neem het zoals je zelf al zegt niet te zacht idd want dan verlies je echt het directe sportieve gevoel met de moto. |
500 valt mee. Ik denk dat ik ze even ga mailen dan. Ik kon namelijk nergens op het forum iets vinden over de gevolgen voor het ABS systeem. (of ik moet niet goed gekeken hebben). Rene heeft zover ik weet geen ABS. Ik zag dat Demito ook zoiets heeft gedaan. Dus ik stuur hem gelijk een pb-tje.
Het originele zadel vind ik overigens ook erg zacht. _________________ “Not all those who wander are lost.” – J. R. R. Tolkien
KTM Adventure 990 2009 |
|
Naar boven |
|
 |
rene+adventure

Geregistreerd op: 19-7-2008 Berichten: 462 Woonplaats: Echt
|
Geplaatst: Vr, 4 Mrt. 2011, 23:13 Onderwerp: vering |
|
|
Mannen.
Vraag even een offerte aan bij WP en bij shocktherapie als jullie vering aanpassen. Oordeel dan zelf. Scheelde mij 'toch een behoorlijke slok op een borrel.
Shocktherapie was een stuk goedkoper. (http://www.shocktherapy.nl/)
Eea. ter info.... _________________ You once life forever, ride the KTM adventure |
|
Naar boven |
|
 |
ivanbase

Geregistreerd op: 6-6-2009 Berichten: 631
|
Geplaatst: Vr, 4 Mrt. 2011, 23:31 Onderwerp: |
|
|
zal ik doen! thx 4 the tip  |
|
Naar boven |
|
 |
john68
Geregistreerd op: 22-5-2008 Berichten: 376
|
Geplaatst: Vr, 4 Mrt. 2011, 23:31 Onderwerp: |
|
|
Ben in bezit van een 990 abs met 's'vering , bevalt prima al zit de abs er inderdaad eerder op dan voorheen , maar dat went snel en je kan de abs ook nog uitschakelen mocht het niet wennen. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6793 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Za, 5 Mrt. 2011, 11:25 Onderwerp: |
|
|
john68 schreef: | Ben in bezit van een 990 abs met 's'vering , bevalt prima al zit de abs er inderdaad eerder op dan voorheen , maar dat went snel en je kan de abs ook nog uitschakelen mocht het niet wennen. |
ja.. is dat echt zo, of is dit je gevoel?
- Door betere vering kan je veel makkelijker harder aanzetten
- door betere vering krijg je nog meer feedabck, waardoor je je abs veel eerder zal voelen
- door betere vering krijg zelf meer controle waardoor je harder zal rijden... en dus harder remmen. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
ivanbase

Geregistreerd op: 6-6-2009 Berichten: 631
|
Geplaatst: Za, 5 Mrt. 2011, 12:30 Onderwerp: |
|
|
klopt, je gevoel vertelt je vaak anders dan het is...
vb, als ik rem, vertraagt mijn voorwiel onmiddelijk maar mijn langere vering heeft meer tijd nodig om volledig in te veren, wat niet meteen het gevoel geeft hard te remmen, pas als de vering volledig is ingeveerd heb je dat gevoel, omdat je je moet tegenhouden, zeker met duo... |
|
Naar boven |
|
 |
Nocer

Geregistreerd op: 11-6-2009 Berichten: 307
|
Geplaatst: Ma, 7 Mrt. 2011, 16:24 Onderwerp: |
|
|
Toch wel raar dat KTM het zelf niet aandurft om een R te leveren met ABS dan.
Klinkt goed. Richting de zomer eens beide bedrijven bellen. _________________ “Not all those who wander are lost.” – J. R. R. Tolkien
KTM Adventure 990 2009 |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Di, 8 Mrt. 2011, 1:08 Onderwerp: |
|
|
Nocer schreef: | Toch wel raar dat KTM het zelf niet aandurft om een R te leveren met ABS dan.
Klinkt goed. Richting de zomer eens beide bedrijven bellen. |
waarom zouden ze dat niet durven ?????
ik ben allang blij dat er nog een merk is die het zonder doet
jammer dat ze er injectie opgezet hebben en dus meer elektronica,
waar men in de off-Road wereld niet op zit te wachten lijkt me, ik toch niet.
maar ja dat zal alleen maar gekker worden  |
|
Naar boven |
|
 |
Nocer

Geregistreerd op: 11-6-2009 Berichten: 307
|
Geplaatst: Di, 8 Mrt. 2011, 10:38 Onderwerp: |
|
|
Gewoon beide versies leveren.
Je moet er rekening mee houden dat het voor mij een 70-30 fiets is. Dus voor mij is een ABS die je uit kan schakelen genoeg.  _________________ “Not all those who wander are lost.” – J. R. R. Tolkien
KTM Adventure 990 2009 |
|
Naar boven |
|
 |
|