Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
CP_Adventure

Geregistreerd op: 6-2-2011 Berichten: 36 Woonplaats: Melderslo Limburg
|
Geplaatst: Zo, 27 Feb. 2011, 11:12 Onderwerp: Nieuwe KTM launches 2011, 450 Rally en 990 30 jaar Dakar |
|
|
Hoi hoi,
Was gisteren op de Motorbeurs in Utrecht en zag daar 2 nieuwe KTM's. Allereerst de 450 Rally, dit is de versie die gebruikt is in de afgelopen Dakar. De machine ziet er behoorlijk "af" uit en zal dus waarschijnlijk "bestelbaar" zijn. Dat is als je een groet zak geld hebt of een goede sponsor. Maar wat is ie mooi!
Verder zag ik een 990 in "30 jaar Dakar" uitvoering. Behalve een mooi blauw kleurtje, nieuwe versie van het dashboard, een luxe zadel (ja, daar zaten we op te wachten!) en nog wat kleine aanpassingen heb ik er verder niets schokkends aan gezien.
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
78.72 KB |
Weergegeven: |
364 keer |

|
|
85.26 KB |
354 keer |

|
|
86.85 KB |
361 keer |

|
_________________ To boldly go where nobody went before! |
|
Naar boven |
|
 |
CP_Adventure

|
Geplaatst: Zo, 27 Feb. 2011, 11:16 Onderwerp: |
|
|
Dan nog wat foto's van de 30 jaar Dakar 990:
Groeten, Chris.
990 30 jaar Dakar uitvoering |
|
65.97 KB |
7776 keer |

|
|
52.82 KB |
7776 keer |

|
|
73.85 KB |
7776 keer |

|
|
Naar boven |
|
 |
Vonkenboer

Geregistreerd op: 4-12-2009 Berichten: 473 Woonplaats: omgeving Eindhoven
|
Geplaatst: Zo, 27 Feb. 2011, 13:32 Onderwerp: Re: Nieuwe KTM launches 2011, 450 Rally en 990 30 jaar Dakar |
|
|
CP_Adventure schreef: | Hoi hoi,
Was gisteren op de Motorbeurs in Utrecht en zag daar 2 nieuwe KTM's. Allereerst de 450 Rally, dit is de versie die gebruikt is in de afgelopen Dakar. De machine ziet er behoorlijk "af" uit en zal dus waarschijnlijk "bestelbaar" zijn. Dat is als je een groet zak geld hebt of een goede sponsor. Maar wat is ie mooi!
Verder zag ik een 990 in "30 jaar Dakar" uitvoering. Behalve een mooi blauw kleurtje, nieuwe versie van het dashboard, een luxe zadel (ja, daar zaten we op te wachten!) en nog wat kleine aanpassingen heb ik er verder niets schokkends aan gezien. |
Die 450 heb ik ook gezien, mooi machine
_________________ 990SMT 2010- |
|
Naar boven |
|
 |
Blob

|
Geplaatst: Zo, 27 Feb. 2011, 14:58 Onderwerp: |
|
|
Helaas moest je KTM in het algemeen en de Adventures in het bijzonder zoeken 'als een speld in een hooiberg'. Jammer dat KTM dit jaar zo weinig aanwezig is in Utrecht.
_________________ 990 Adventure
mooi oranje is niet lelijk! |
|
Naar boven |
|
 |
CP_Adventure

|
Geplaatst: Zo, 27 Feb. 2011, 18:11 Onderwerp: |
|
|
Heb inmiddels ook de prijs voor de 450 Rally gevonden........ Om en nabij de 25000 Euries! Ben op zoek naar sponsors.......
Groeten, Chris.
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Ma, 28 Feb. 2011, 4:12 Onderwerp: |
|
|
CP_Adventure schreef: | Heb inmiddels ook de prijs voor de 450 Rally gevonden........ Om en nabij de 25000 Euries! Ben op zoek naar sponsors.......
Groeten, Chris. |
Chris zoek nog maar een beetje verder naar sponsors
dit is de prijs ex btw en geldklopperij die er nog bij komt kijken
KTM Dakar rally bike it’s in fact a whole new different animal. KTM went so far to create a bespoke race bike that has so little (or none) in common with any of it’s production bikes. There is a massive trellis frame, an engine tuned for high revving – high power output, as you would need just that on those long Dakar stages. There is also sizable fuel tank mounted to the frame in saddle fashion, rally fairings and KTM Rally Price of
29.300 euro.
|
|
Naar boven |
|
 |
CP_Adventure

|
Geplaatst: Ma, 28 Feb. 2011, 13:50 Onderwerp: |
|
|
OK, twee sponsors dan..... Wie voelt zich geroepen?
Groeten, Chris.
|
Naar boven |
|
 |
Harry

|
Geplaatst: Ma, 28 Feb. 2011, 15:22 Onderwerp: |
|
|
JAAA! Ik voel me wel geroepen, alleen jammer dat ik dat ook niet bepaald in mijn achterzak heb zitten...
Maar ja, die rallymachines van KTM zijn nou eenmaal schreeuwend duur, ook al zijn ze natuurlijk wel helemaal af.
Ik heb ze op de beurs natuurlijk ook bekeken. Zeker die rally-450 is een heel mooi fietsje, al gaat er qua uitstraling wat mij betreft niets boven de laatste types 660 rally. Gelukkig konden we ons ook weer verlekkeren aan de nummer 29 van Erik Verhoef en aan de oudere 660 van Jordi Arcarons. Verder was de off/allroad en rally-afdeling wel erg karig bedeeld dit jaar. Wordt helaas steeds minder, beetje jammer wel. Nou ja, toch nog een crossbroek en shirt gevonden in mijn maat.
Rallymaniacs had trouwens wel een schitterende stand dit jaar. Jammer alleen dat die Allart Kalf daar stond te glimmen...
_________________ 950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000. |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
|
Naar boven |
|
 |
CP_Adventure

|
Geplaatst: Di, 1 Mrt. 2011, 10:02 Onderwerp: |
|
|
Het lijkt er dus op dat we voorlopig nog wel iets hebben om over te dromen.....
Heb ook nog even gekeken naar de prijs voor de 990 Dakar jubileum uitvoering, die staat in de 2011 lijst voor 15899,= en heet officieel 990 Adventure Dakar. Ter vergelijking, de "normale" 990 Adventure ABS gaat in 2011 voor 15499,= en de 990 Adventure R voor 15899,= over de toonbank. Zijn we weer op de hoogte!
Groeten, Chris.
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Di, 1 Mrt. 2011, 12:02 Onderwerp: |
|
|
Deze stonden ook op het salon in Brussel in januari. Heb ze daar mogen bewonderen. Ktm was daar overigens heel prominent aanwezig (even grote stand als pakweg suzuki, honda en yamaha).
De 450 rally is inderdaad gigantisch duur, maar ik heb vernomen dat de 690 rally leverbaar blijft en aan iets betere prijzen.
Ik heb even op het zadel van de dakar versie gezeten en dat viel goed mee. Het zadel is ook afzonderlijk te verkrijgen aan een redelijke prijs (veel goedkoper dan pakweg touratech).
_________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
tafella

|
Geplaatst: Di, 1 Mrt. 2011, 13:53 Onderwerp: |
|
|
Master of Disaster schreef: | Ik heb even op het zadel van de dakar versie gezeten en dat viel goed mee. Het zadel is ook afzonderlijk te verkrijgen aan een redelijke prijs (veel goedkoper dan pakweg touratech). |
Heb je een idee van de prijs van dat zadel?
Heb er ook op gezeten en het beviel wel, mooi zadel en ben
ik gelijk van die zitkuil van het originele zadel af....
_________________ KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014 |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Di, 1 Mrt. 2011, 14:42 Onderwerp: |
|
|
Ik heb het gevraagd, maar ben het helaas vergeten. Heb een touratech exemplaar, vandaar is de prijs niet blijven hangen.
_________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
|