Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
SirCrow
|
Geplaatst: Zo, 16 Jan. 2011, 16:07 Onderwerp: Verbrand slangetje, wie weet wat ...? |
|
|
Na een heerlijk ritje vandaag op de KTM zag ik tijdens het afspuiten een verbrand/gesmolten slangetje zitten/hangen. Dit is bij het spruitstuk van de voorste cilinder, omdat deze verbrand/gesmolten is denk ik dat deze daar niet hoort Hij gaat achter de radiator langs schuin naar boven tussen de ventilator(kap) en de radiator door.
Wie weet waar deze voor dient en waar deze hoort te lopen?
Twee foto's geattached.
Mijn dank is groot, BTW dit is geen prijsvraag, dus geen beloning
 |
|
Naar boven |
|
 |
Roeligan

Geregistreerd op: 27-12-2007 Berichten: 804 Woonplaats: Heusden-Zolder
|
Geplaatst: Zo, 16 Jan. 2011, 16:54 Onderwerp: |
|
|
Ik gok op een tankontluchting die verkeerd zit/zat? _________________ www.roeligan.net |
|
Naar boven |
|
 |
SirCrow
|
Geplaatst: Zo, 16 Jan. 2011, 17:35 Onderwerp: |
|
|
Oké, dus gewoon fffiees netjes afknippen en anders laten lopen...
Bedankt Roel..... |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Zo, 16 Jan. 2011, 21:01 Onderwerp: |
|
|
het lijkt me zo de tankontluchting.. maar volg het slangetje gewoon even terug de andere kant op... dan zie je vanzelf of ie aan de radiator of aan de tank zit.
De tankontluchting zou ik iig een flink stuk van die hete uitlaat willen hebben! .. en dus ook niet zo dat ALS er benzine uit druipt.. dat het op de uitlaat drupt: Dus niet te ver inkorten, of geweoon vervangen door een nieuwe... _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
SirCrow
|
Geplaatst: Zo, 16 Jan. 2011, 22:01 Onderwerp: |
|
|
Ze hebben onlangs de teller unit vervangen, toen zullen ze het slangetje wel niet goed terug gelegd hebben.
Voorzichtigheid geboden dus of een nieuwe KTM
Bedankt Dr. Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

|
Geplaatst: Zo, 16 Jan. 2011, 22:05 Onderwerp: |
|
|
Dat slangetje ligt toch heel ver van z'n normale plaats af dan ...
Moet normaal links onderaan naast de koppelingsnemer uitkomen, vastgeklipt aan de koppelingsleiding. Asl ik me niet vergis. _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
SirCrow
|
Geplaatst: Zo, 16 Jan. 2011, 22:14 Onderwerp: |
|
|
BTW, ik had een vermoeden dat het misschien iets met de tank ontluchting zou kunnen zijn, maar omdat het nog steeds een garantie fiets is, sleutel ik er zelf zo weinig mogelijk aan
Maar om zo even terug naar de dealer te rijden eerst maar even vragen, maar niet doen dus  |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 757 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Ma, 17 Jan. 2011, 8:53 Onderwerp: |
|
|
Ontluchting zijn toch die 2 vooraan de tank op de nippels, die in de zijkappen omlaag hangen? Leggen nu wel een zeer vreemd parcours af.
Overloop de 2 in de binnenzijde van de tanks, maar die kunnen nooit vlak achter de radiator uitkomen.
Overloop van de radiator zit rechts vooraan, niet achteraan de rad ...
Ik gok op 't eerste, linkerkant. |
|
Naar boven |
|
 |
SirCrow
|
Geplaatst: Zo, 6 Feb. 2011, 18:00 Onderwerp: |
|
|
Het slangetje blijkt een rubber(tje)(20cm) te zijn shame on me, was er op het oog al vanuit gegaan dat het een slangetje was ik had wel gevoeld, vond 'm wat vreemd maar verder niet over nagedacht. Het was BTW ook niet al te licht in de garage
Maar de KTM monteur wist niet waar ie vandaan komt, ze kijken bij de volgende beurt even.
Iemand een idee waar ie vandaan kan komen
Of te wel raad de plaat!
 |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 757 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Zo, 6 Feb. 2011, 18:33 Onderwerp: |
|
|
Bodem handschoenvak, achterste rand?
Opstaande rand handschoenvak, onder het deksel?
Edit: die opstaande rand is een ander model rubber. Enig andere plaats die ik kan bedenken is de rand van het bergvak onder 't zadel, maar dan is het wel erg ver van huis geraakt.
Laatst aangepast door Blackbert op Ma, 7 Feb. 2011, 6:44, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
 |
SirCrow
|
Geplaatst: Zo, 6 Feb. 2011, 19:02 Onderwerp: |
|
|
Bedankt Bert, ik ga van de week eens even kijken. |
|
Naar boven |
|
 |
oli

|
Geplaatst: Di, 22 Feb. 2011, 11:36 Onderwerp: |
|
|
Volgens mij is dit het rubbertje waarmee de fan tegen de radiator is gemonteerd ter bescherming van de radiator. Dit zat bij mij ook los.
Kijk maar eens op deze site www.ktmpartfinder.com bij cooling system nummertje 52. _________________ KTM 990 Adventure '07 |
|
Naar boven |
|
 |
SirCrow
|
Geplaatst: Do, 24 Feb. 2011, 12:16 Onderwerp: |
|
|
oli schreef: | Volgens mij is dit het rubbertje waarmee de fan tegen de radiator is gemonteerd ter bescherming van de radiator. Dit zat bij mij ook los.
Kijk maar eens op deze site www.ktmpartfinder.com bij cooling system nummertje 52. |
Dat zou dan aan de bovenzijde moeten zijn, vanaf de rechterzijde kijkend zit er een bescherming op de rand van de ventilatorhuis, het is geen rubber, maar van een harder materiaal. Ja, lastig, op de ktm parts fiche staat het p/m, dan zou het wel rond moeten gaan!
Als het wat beter weer is haal ik de boel fffiess uit elkaar om te kijken, buiten in het zonnetje
Bedankt voor het meedenken! |
|
Naar boven |
|
 |
|