Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Nocer

Geregistreerd op: 11-6-2009 Berichten: 307
|
Geplaatst: Za, 5 Feb. 2011, 1:03 Onderwerp: |
|
|
Klopt...
950S 2005
Frame type: Tubular chromoly space frame, power-coated
Rake (fork angle): 26.6°
Trail: 119 mm (4.7 inches)
Front suspension: WP-USD 48 mm (1.89 inches)
Rear suspension: WP-PDS suspension strut with hydr. spring preload
Rear suspension travel: 335 mm (13.2 inches)
990 2009
Frame type: Chromium-Molybdenum trellis frame, powder-coated
Rake (fork angle): 26.6°
Trail: 119 mm (4.7 inches)
Front suspension: WP USD, 48 mm
Front suspension travel: 210 mm (8.3 inches)
Rear suspension: WP monoshock PDS with hydraulic spring preload
Rear suspension travel: 210 mm (8.3 inches)
Maarrrrr.....
950S 2005
Physical measures and capacities
Dry weight: 198.0 kg (436.5 pounds)
Power/weight ratio: 0.4876 HP/kg
Seat height: 860 mm (33.9 inches) If adjustable, lowest setting.
Ground clearance: 261 mm (10.3 inches)
Wheelbase: 1,570 mm (61.8 inches)
Fuel capacity: 22.00 litres (5.81 gallons)
990 2009
Dry weight: 209.0 kg (460.8 pounds)
Power/weight ratio: 0.5004 HP/kg
Seat height: 860 mm (33.9 inches) If adjustable, lowest setting.
Ground clearance: 261 mm (10.3 inches)
Wheelbase: 1,570 mm (61.8 inches)
Fuel capacity: 22.00 litres (5.81 gallons) _________________ “Not all those who wander are lost.” – J. R. R. Tolkien
KTM Adventure 990 2009 |
|
Naar boven |
|
 |
burgerking
Geregistreerd op: 4-9-2005 Berichten: 420
|
Geplaatst: Za, 5 Feb. 2011, 12:06 Onderwerp: |
|
|
Ik zou zeggen ga maar eens met een 2005S rijden, of ga er op zitten.
Heb op 2008 990 gereden en die was volgens mij lager, kon makkelijk met beide voeten aan de grond en dat lukte me bij de 2005S niet.
Maar dan zal de 2005S wel een heel ander blok hebben wat veel lager in het frame hangt.
En dan de 2005S is zowiezo veel mooier  |
|
Naar boven |
|
 |
rene+adventure

Geregistreerd op: 19-7-2008 Berichten: 462 Woonplaats: Echt
|
Geplaatst: Za, 5 Feb. 2011, 13:33 Onderwerp: hoogte |
|
|
2005 S is duidelijk hoger. Met een 2005 S kom ik lang niet met beide voeten aan de grond en bij een 2004 n wel met tippen van tenen.
Dus... Of 2009 moet de N naar S hoogte zijn gegaan maar dat betwijfel ik.
Nog nooit iets over gelezen en ik heb toch al wat gelezen
Kijk nog eens bij een andere beschrijvingne van KTM soms is het knippen en plakken bij verschillende sites met hierdoor ook verschillende overname fouten _________________ You once life forever, ride the KTM adventure |
|
Naar boven |
|
 |
rene+adventure

Geregistreerd op: 19-7-2008 Berichten: 462 Woonplaats: Echt
|
Geplaatst: Za, 5 Feb. 2011, 19:38 Onderwerp: |
|
|
http://www.mbike.com/ktm/950-adventure-s/2005
En hier is tie in een keer gegroeid. Lijkt me meer met de praktijk overenkomen . 2005 S ligt tussen de 2004 N en de 2009 R (of 2004 S) in... _________________ You once life forever, ride the KTM adventure |
|
Naar boven |
|
 |
Nocer

Geregistreerd op: 11-6-2009 Berichten: 307
|
Geplaatst: Zo, 6 Feb. 2011, 2:29 Onderwerp: |
|
|
rene+adventure schreef: | http://www.mbike.com/ktm/950-adventure-s/2005
En hier is tie in een keer gegroeid. Lijkt me meer met de praktijk overenkomen . 2005 S ligt tussen de 2004 N en de 2009 R (of 2004 S) in... |
Zijn er meer versies van de 2005 S dan?
Ik heb op een 2005 S gezeten en die was echt even hoog als mijn 990.
Overigens lijkt me dit niet echt een betrouwbare site (meerdere dingen kloppen niet) _________________ “Not all those who wander are lost.” – J. R. R. Tolkien
KTM Adventure 990 2009
Laatst aangepast door Nocer op Zo, 6 Feb. 2011, 2:32, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
 |
Nocer

Geregistreerd op: 11-6-2009 Berichten: 307
|
Geplaatst: Zo, 6 Feb. 2011, 2:30 Onderwerp: |
|
|
burgerking schreef: | Ik zou zeggen ga maar eens met een 2005S rijden, of ga er op zitten.
Heb op 2008 990 gereden en die was volgens mij lager, kon makkelijk met beide voeten aan de grond en dat lukte me bij de 2005S niet.
Maar dan zal de 2005S wel een heel ander blok hebben wat veel lager in het frame hangt.
En dan de 2005S is zowiezo veel mooier  |
Gevoelsmatig is te beinvloeden.
Overigens... waar praten we over? Een eventuele 3 centimeter?
De R versie is in ieder geval flink hoger. Als ik geen ABS wou had ik die genomen. _________________ “Not all those who wander are lost.” – J. R. R. Tolkien
KTM Adventure 990 2009 |
|
Naar boven |
|
 |
burgerking
Geregistreerd op: 4-9-2005 Berichten: 420
|
Geplaatst: Zo, 6 Feb. 2011, 11:52 Onderwerp: |
|
|
Huidige R heeft 265 mm veerweg
Volgens de instructie manual Adv 2005(S)
Zithoogte: Adv 860 mm, AdvS 895 mm
Grondspeling: Adv 261 mm, AdvS 296 mm
Maar zal ook wel niet kloppen dan |
|
Naar boven |
|
 |
Harry

Geregistreerd op: 12-5-2009 Berichten: 406 Woonplaats: Wemeldinge
|
Geplaatst: Zo, 6 Feb. 2011, 12:27 Onderwerp: |
|
|
Zelf importeren is kinderlijk eenvoudig en kan je heel veel geld besparen. Ik doe dat zelf al jaren met al mijn motoren en auto's. Duitse auto's en motorfietsen zijn over het algemeen tiptop bijgehouden en bovendien is het in de advertentie verstrekken van foute informatie in Duitsland een misdrijf. Je kunt er dus redelijk goed van op aan dat wat er in een advertentie staat, klopt, al moet je het natuurlijk wel zelf blijven controleren.
Wel eerlijk vergelijken he, en zeker jezelf niet rijk gaan rekenen. Je moet er bijvoorbeeld ook even om en dat kost je gauw een dag.
Goede en bekende Duitse sites zijn bv. www.mobile.de en www.autoscout24.de
En als reistijd geen echt punt is, waarom zou je dan ook je blik niet eens laten gaan naar Engeland? De Pond zit wel in de lift, maar de koers kan nog steeds voor mooie deals zorgen.
O, en speciaal voor iemand die op zoek is naar een buitenkans: blijf realistisch en trap niet in mooie verhalen dat de motor bijvoorbeeld na het overmaken van een X bedrag naar je verscheept wordt! Dat soort advertenties staat er helaas ook een enkele keer tussen. Je krijgt dan keurig updates via mail met foto's en kloppende adressen... Totdat het erop aan komt, dan blijkt er geen motor te zijn en ben jij je geld kwijt. Zelf gaan zien en bij aankoop contant betalen is de enige juiste manier. Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat (in 99% van de gevallen) ook zo! _________________ 950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000. |
|
Naar boven |
|
 |
Nocer

Geregistreerd op: 11-6-2009 Berichten: 307
|
Geplaatst: Ma, 7 Feb. 2011, 12:50 Onderwerp: |
|
|
burgerking schreef: | Huidige R heeft 265 mm veerweg
Volgens de instructie manual Adv 2005(S)
Zithoogte: Adv 860 mm, AdvS 895 mm
Grondspeling: Adv 261 mm, AdvS 296 mm
Maar zal ook wel niet kloppen dan |
Instruction manuals hoeven ook niet altijd accuraat te zijn hoor. Worden wel eens naar een volgend jaar doorgezet zonder een paar updates.
Maar ik wil je best gelijk geven hoor. (nogmaals, waar hebben we het over ) Je zal het ook niet verzinnen.  _________________ “Not all those who wander are lost.” – J. R. R. Tolkien
KTM Adventure 990 2009 |
|
Naar boven |
|
 |
Rico
Geregistreerd op: 1-12-2009 Berichten: 42 Woonplaats: Apeldoorn
|
Geplaatst: Ma, 7 Feb. 2011, 22:18 Onderwerp: |
|
|
Uit het topic van Dr-Bean haal ik dat in 2005 alle modellen een 2 cm kortere veerweg hebben. Ook is er in 2005 een lager-getrapt zadel gekomen. Betekend dit nou dat het 2005/2006 model van de 950 2 cm + ?? cm lager is geworden? Dan zit de S-versie op ongeveer dezelfde hoogte als de 'oude' normale versie.
Klopt het ook dat de s-versie in 2006 als 950 werd geleverd, terwijl de normale een 990 was?
Brugerking: Ik begrijp dat de Adventure van Eriq door jou destijds nieuw is gekocht (wat even zoeken op het forum al niet oplevert ).
Harry: Er staan nog wel een paar Adventures te koop op de door jou geposte sites. Zal er eens wat dieper in duiken. Interessant .
Wie weet wat er straks op de motorbeurs nog staat (verwacht er niet al te veel van). |
|
Naar boven |
|
 |
burgerking
Geregistreerd op: 4-9-2005 Berichten: 420
|
Geplaatst: Ma, 7 Feb. 2011, 22:45 Onderwerp: |
|
|
@Rico, niet nieuw was een demo van m'n dealer. Stond 300 km op  |
|
Naar boven |
|
 |
Rico
Geregistreerd op: 1-12-2009 Berichten: 42 Woonplaats: Apeldoorn
|
Geplaatst: Zo, 6 Mrt. 2011, 21:03 Onderwerp: |
|
|
Beginpost aangepast. |
|
Naar boven |
|
 |
|