Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
mariodeve

|
Geplaatst: Di, 1 Feb. 2011, 21:05 Onderwerp: kouwe klauwen |
|
|
Heb handvat verwarming en d8t goeie handschoenen, maar lijkt wel of mijn vingers er af vriezen. handvatverwarming lijkt ook alleen echt warm te worden op de start stand. Iemand goeie tips en ervaring met handvat verwarming
_________________ Ktm 1190 adventure R
Ktm 990 adventure R
Ktm 530 sixdays
Ktm 500 sixdays |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Di, 1 Feb. 2011, 21:25 Onderwerp: |
|
|
Daar is al aardig wat over gesproken,
kijk hier http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=101&highlight=handvatverwarming
ik heb al div handvatverwarmingen gehad, maar een jaar of 10 geleden heb ik het licht gezien, nl verwarmde handschoenen (van Beahr).
staan ook in dit draadje.
ik rij elke winter door, elke dag 30km woon/werk verkeer enkele reis,
en heb nooit koude handen op de motor, ook is de set makkelijk over te bouwen op een volgende motor.
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
prvds

|
Geplaatst: Di, 1 Feb. 2011, 21:30 Onderwerp: |
|
|
Van het najaar ook een paar verwarmde handschoenen gekocht en het werkt super Bij kou of regen lekkere warme handen, kost wat maar na 1 rit in de kou wil je niks anders!
_________________ Tot 23-11-2007 Suzuli DR 800
Van 23-11-2007 tot 02-01-2008 niks
Nu KTM 990 |
|
Naar boven |
|
 |
mariodeve

|
Geplaatst: Di, 1 Feb. 2011, 21:37 Onderwerp: |
|
|
ok ik rijd elke dag 150 km ermelo -amsterdam - ermelo en na 40 km wordt echt koud , dan maar eens kijken naar die verwarmde handschoenen
Ktm 990 adventure R
Ktm 530 sixdays
Ktm 500 sixdays |
|
Naar boven |
|
 |
prvds

|
|
Naar boven |
|
 |
petervdc
|
Geplaatst: Di, 1 Feb. 2011, 21:45 Onderwerp: |
|
|
Ik ga er ook bestellen denk ik, handschoenen van Gerbing.
Zelfs met handkappen en de hvv op de hoogste stand was zaterdag mn duim en wijsvinger ei zo na bevroren. Vind ik eigenlijk niet kunnen, want als je je stuur niet deftig kunt vasthouden of ontkoppelen, ben je een gevaar op de weg.
_________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
prvds

|
Geplaatst: Di, 1 Feb. 2011, 21:50 Onderwerp: |
|
|
Gedeeltelijk gevoel loos topje van mijn pink ervan over gehouden.... toen was ik het zat en heb de handschoenen gekocht
_________________ Tot 23-11-2007 Suzuli DR 800
Van 23-11-2007 tot 02-01-2008 niks
Nu KTM 990 |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Di, 1 Feb. 2011, 22:53 Onderwerp: |
|
|
die gerbing en beahr,
dat zijn wel de toppers als je het mij vraagt,
een regelaar er tussen is ook fijn,
ik heb een stekker aan de voeding gemaakt,
als het koud wordt inpluggen en de bedrading incl regelaar met een paar tywraps aan het stuur vast, als de kou voorbij is gaat het hele handeltje er af.
ik vind persoonlijk de beahrs fijn omdat ze met krulsnoeren naar het stuur gaan, de gerbing's moeten geloof ik met de draden door je mouwen of zo.
als ik even van de motor af moet (bv met tanken) dan blijven de handschoenen dus op de motor achter, voor langere tijd buiten staan uitpluggen die handel, en de handschoenen meenemen.
ik zal er nog een plaatje bij zetten.
ik heb de stekkers en regelaar met wat simpele beugeltjes vastgezet,
maar met een paar tywraps gaat het ook.
Beschrijving: |
regelaar met stopcontakten |
|
Bestandsgrootte: |
55.14 KB |
Weergegeven: |
12777 keer |

|
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
54.94 KB |
Weergegeven: |
12780 keer |

|
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
JanJan
|
Geplaatst: Wo, 2 Feb. 2011, 12:04 Onderwerp: |
|
|
Ik rij ook al drie winters met de Gerbing handschoenen. Bevalt veel beter dan handvatverwarming en gebruikt minder stroom. Er zit geen regelaar tussen, alleen een tuimelschakelaar voor aan/uit op het dashboard. Ik wilde juist niet met snoeren aan het stuur vastzitten. Het snoertje dat op de jas wordt aangesloten komt aan de voorkant van het zadel naar buiten. Het enige nadeel van deze constructie is dat ik de handschoenen niet kan aansluiten als ik een regenoverall draag. En de Gerbings zijn niet erg warm van zichzelf.. Goede service ook. Ik had na twee jaar een breuk in een snoer en kreeg zonder discussie een nieuw paar handschoenen mee. Eigenlijk wilde ik alleen een nieuw snoer, maar dat deden ze niet. Dit soort service houdt de prijs wel hoog natuurlijk!
|
|
Naar boven |
|
 |
mariodeve

|
Geplaatst: Wo, 2 Feb. 2011, 20:20 Onderwerp: |
|
|
dus moet aan de tosti handschoenen, jammer had liever een paar goeie handschoenen gehad zonder draadjes.
Vanmorgen was het weer goed te doen om 5 uur bij wegrijden was het 1 graadje en in de buurt van amsterdam al dik 4 graden , dan heb ik nergens last van.
Ktm 990 adventure R
Ktm 530 sixdays
Ktm 500 sixdays |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
|
Naar boven |
|
 |
Harry

|
Geplaatst: Do, 3 Feb. 2011, 13:23 Onderwerp: |
|
|
Handvatverwarming is waardeloos omdat het de binnenkant van je handen verwarmt, daar waar je het niet nodig hebt. De kou komt vanaf buiten en je handen worden dus koud.
De enige juiste oplossing is inderdaad verwarmde handschoenen, waarbij Gerbings de beste is (en de duurste inderdaad). RVS verwarmingsdraden die op de juiste manier door de handschoenen lopen. Hele goede service ook zoals eerder gemeld is. En levenslange garantie.
Heb jaren geleden zelf ook Baehr gehad maar had niets dan ellende met de regelaars, heeft met 4 regelaars nooit goed/half gewerkt. Iedere keer roest in de componenten van de regelaars. We praten dan wel over bijna 20 jaar terug dus hopelijk is het wel verbeterd.
Krulsnoer voor aan je stuur kun je als accessoire krijgen, en je kan ook voor de hybride kiezen, met een batterypack in de handschoen.
Zelf heb ik geen behoefte aan dat batterypack, omdat ik dan altijd met lege batterijen zou staan, juist als ik ze nodig heb. Ik heb ze zoals Daan met krulsnoer aan mijn stuur zitten, bevalt heel erg goed. En geen zorgen, als je ze vergeet los te maken bij het afstappen, dan voel je dat echt wel en als je dan nog doortrekt komen de stekkers los. Zitten tijdens het rijden strak genoeg om op hun plaats te blijven.
Voor meer info kun je even kijken op de website van (braak...) Motoport of zoeken op Gerbings heated clothing.
_________________ 950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000. |
|
Naar boven |
|
 |
dirk pauwels
|
Geplaatst: Do, 3 Feb. 2011, 13:59 Onderwerp: |
|
|
Indien geen verwarmde handschoenen dan eens handschoenen proberen die dik aan de buitenkant zijn en dun aan de binnenkant, met dikke handschoenen is lekker rijden beetje knudde en je handvatverw kan dan zijn werk niet doen. Met handkappen en verw handvattn en relatief dunnen handschoenen hou ik het wel even uit, maar ook geen uren natuurlijk....
Maar ik rij dan ook niet naar de noordkaap of elephanten treffen of zo hé....
Ook een tip: Je vingertoppen krijgen het eerste kou en da's het meest pijnlijke, dus handschoenen kopen met vingers die net iets te lang zijn, dan vingertoppen opvullen met watten. Wel zorgen dat je vingertoppen niet spannen want dan krijg je nog sneller kou.... Beetje met je vingers bewegen helpt ook, bloedcirculatie op gang houden hé
_________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
 |
André XT-LC

|
Geplaatst: Do, 3 Feb. 2011, 15:51 Onderwerp: |
|
|
Gebruik zelf mijn ktm offroad handschoenen. Handvatverwarming blijft wel op startstand. De handkappen houden de wind prima weg en de wamte komt goed bij mijn handen.
_________________ Niet vies van een beetje vies... |
|
Naar boven |
|
 |
pepdeze
|
Geplaatst: Vr, 4 Feb. 2011, 11:02 Onderwerp: |
|
|
Ik ben een echte koukleum en zit ook voor mijn werk het hele jaar op de motor. Ik heb van Gerbing de binnenjas, verwarmde zolen en de handschoenen. Die laatste gebruik ik eigenlijk maar weinig.
De jas regelmatig en afgelopen week weer de verwarmde zolen, HEERLIJK!!
Ik heb er geen regelaar meer tussen, die gingen mij teveel kapot. Ik heb gewoon zo'n aan/uit schakelaar er tussen, je zou ook kunnen kiezen voor de 3-standen schakelaar.
M.a.w, een echte aanrader dat spul van Gerbing, én, levenslange garantie die zij ook zker nakomen.
Jeroen
|
|
Naar boven |
|
 |
|