Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
hanske
|
Geplaatst: Ma, 31 Jan. 2011, 22:05 Onderwerp: Akrapovic DB-killers inkorten. |
|
|
Nadat ik in het verleden altijd met mijn Akra's "open" heb gereden toch mijn DB-killertjes gemonteerd voor een tourtje Eifel afgelopen najaar. Moet zeggen dat dit wel wat beschaafder overkomt maar jammer genoeg net iets te beschaafd. Nu heb ik nog een tweede setje killers liggen en wil ze best op offeren door de zaag er in te zetten en de bekende pijpjes er af te zagen voor een betere flow.
Is er hier iemand die hetzelfde al eens gedaan heeft en mij kan vertellen wat het effect ervan zal zijn. Deze aktie is eigenlijk alleen maar bedoeld om de heren polizisten om de tuin te leiden. Helemaal stom zijn ze daar overigens niet want kwam op youtube een filmpje tegen waarbij de polizei een haakje achterin de DB-killer stak om te controleren of bovenstaand verhaal niet was toegepast op de fiets die ze aan het controleren waren. Ik ga liever een discussie met hen aan over de interne lengte van een DB-killer dan dat zei mij direct aan de kant houden. De eventueele prent die je krijgt is niet het probleem maar ze kunnen je verbieden verder te rijden omdat het voertuig niet aan de toelatingseis voldoet. Hiervan zijn jammer genoeg te veel praktijk voorbeelden, het verruineerd je weekendje aardig lijkt mij.
Graag jullie ervaring en of mening.
Groet Hans _________________ ~ Het zijn niet de wegen die je gaat, het zijn de sporen die je achterlaat ~ |
|
Naar boven |
|
 |
Vonkenboer

Geregistreerd op: 4-12-2009 Berichten: 473 Woonplaats: omgeving Eindhoven
|
Geplaatst: Ma, 31 Jan. 2011, 22:35 Onderwerp: |
|
|
Ik weet niet hoelang ze nu zijn maar ik heb even wat gekeken op deze site.
http://www.akra-shop.de/detail/622
Even onder een suzuki 1000 v-strom en ik zie gewoon 2 type db-killers lengte 33 of 95mm.
Dus als je binnen deze waarde blijft zit je denk ik wel safe. _________________ 990SMT 2010- |
|
Naar boven |
|
 |
hanske
|
Geplaatst: Ma, 31 Jan. 2011, 23:08 Onderwerp: |
|
|
Vonkenboer schreef: | Ik weet niet hoelang ze nu zijn................. |
Zojuist beide setjes opgemeten, 160 mm totaal lengte van de binnen pijpjes. Als de afmetingen kloppen die op de site van de Akra-shop staan betekend dat dat ik ze dus bijna geheel af kan zagen/slijpen.
Dank voor de info maar wacht nog even wat reacties af eer ik de zaag hanteer.
Groet Hans _________________ ~ Het zijn niet de wegen die je gaat, het zijn de sporen die je achterlaat ~ |
|
Naar boven |
|
 |
Aleph

Geregistreerd op: 27-11-2007 Berichten: 888 Woonplaats: Flanders Fields
|
Geplaatst: Ma, 31 Jan. 2011, 23:30 Onderwerp: |
|
|
wel
kan je niet gewoon per cm afzagen? En dan eens horen wat het resultaat is? _________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Di, 1 Feb. 2011, 8:48 Onderwerp: |
|
|
Motorcycle Boy schreef: | wel
kan je niet gewoon per cm afzagen? En dan eens horen wat het resultaat is? |
met een pijpensnijder gaat het veel mooier/rechter als zagen
je weet wel, zo'n ding wat de loodgieter gebruikt voor cv buis in te korten,
kost een tientje of 2 in de bouwmarkt.  _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
JarnodeParno

|
Geplaatst: Di, 1 Feb. 2011, 12:38 Onderwerp: |
|
|
Ik kreeg mijn motor met ingekorte DB killers ca 5cm lang. Het geluid is helaas waardeloos, het klinkt een beetje alsof de motor water in de uitlaat heeft?!. De originele killers daarintegen klinken wel weer normaal. Ik rijdt er maar mee, maar mooi klinkt het niet. _________________ KTM Adventure 990
Kawasaki z750s
Kawasaki GPZ500
Ducati 600SS |
|
Naar boven |
|
 |
f@zertje
|
Geplaatst: Di, 1 Feb. 2011, 13:35 Onderwerp: |
|
|
Gewoon afslijpen , paar mm achter de dop waarmee je hem vastzet.
geeft een donker geluid, maar niet dat harde. _________________ GS 1200LC rally 2018 |
|
Naar boven |
|
 |
hanske
|
Geplaatst: Di, 1 Feb. 2011, 17:04 Onderwerp: |
|
|
JarnodeParno schreef: | Ik kreeg mijn motor met ingekorte DB killers ca 5cm lang. Het geluid is helaas waardeloos, het klinkt een beetje alsof de motor water in de uitlaat heeft?!. De originele killers daarintegen klinken wel weer normaal. Ik rijdt er maar mee, maar mooi klinkt het niet. |
Als je belang hebt bij originele oningekorte killertjes kan je ze kosteloos bij mij ruilen tegen de jouwe. Onzin natuurlijk dat ik de mijne in ga korten terwijl die van jouw dat al zijn en jij er niet tevreden mee bent.
Wil er dan geperforeerde pijpjes aanzetten, eens kijken wat dat doet. _________________ ~ Het zijn niet de wegen die je gaat, het zijn de sporen die je achterlaat ~ |
|
Naar boven |
|
 |
JarnodeParno

|
Geplaatst: Di, 1 Feb. 2011, 20:23 Onderwerp: |
|
|
PB  _________________ KTM Adventure 990
Kawasaki z750s
Kawasaki GPZ500
Ducati 600SS |
|
Naar boven |
|
 |
JarnodeParno

|
Geplaatst: Di, 1 Feb. 2011, 20:24 Onderwerp: |
|
|
PB wordt naar mijzelf verstuurd ?!
Ik zelf woon in Noord holland, Anna Paulowna misshien kunnen we het rijdend af? ik kan eventueel naar je toe rijden mits het niet te ver weg is.
2de optie is natuurlijk per post. kost volgens mij €6,75
Ik hoor van je,
Groeten,
Jarno _________________ KTM Adventure 990
Kawasaki z750s
Kawasaki GPZ500
Ducati 600SS |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

|
Geplaatst: Di, 1 Feb. 2011, 23:24 Onderwerp: |
|
|
Mijn ervaring met dB killers : wil je luider/stiller dan speel je liever met de diameter van de buisjes. Zo doen ze dat bvb bij Rino, Wings.
Wil je een ander geluid (fluiten, rochelen, alsof er water uitspat, meer/minder knetteren) dan ga je met de lengte aan de slag. Maar objectief gezien heb ik dan nog nooit veel aan het volume horen veranderen...
Ook bij die voorbeeldjes van Akra die hier gelinkt worden is toch ook te zien dat de diameter anders is ? Lengte is imho redelijk bijkomstig voor het volume. _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
hanske
|
Geplaatst: Wo, 2 Feb. 2011, 3:38 Onderwerp: |
|
|
@Jarno, PB inderdaad niet ontvangen. Anna Paulowna-Waalre is 200 kilometer, zal dan toch TNT worden denk ik. Mail je adres gegevens maar naar hanske apestaartje iae.nl. Ik stop het spul wel in een doosje en donder het wel bij de post.
Groet Hans
Edit, zijn reeds verzonden. _________________ ~ Het zijn niet de wegen die je gaat, het zijn de sporen die je achterlaat ~ |
|
Naar boven |
|
 |
|