lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Duitsland en Zwitserland: de naakte waarheid
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1157
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Ma, 24 Jan. 2011, 11:36    Onderwerp: Duitsland en Zwitserland: de naakte waarheid Reageer met quote

Ik plan deze zomer een lange reis te maken die mij onder andere door Duitsland en Zwitserland zal voeren. Ik rij met Wings, dus niet gekeurd.
Ik hoorde al horrorverhalen over controles en motoren moeten laten staan en...
In hoeverre moet ik mij hier zorgen over maken? Maw: dringt een investering in wel gekeurde akra's zich op?

_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Blackbert



Geregistreerd op: 30-3-2009
Berichten: 757
Woonplaats: aan de rand van het bos

BerichtGeplaatst: Ma, 24 Jan. 2011, 13:52    Onderwerp: Reageer met quote

Wie weet?
Op ADVrider stelde een Canadees dezelfde vraag, het antwoord kon samengevat worden als: zijn ze niet (te) luid, hou je het rustig, vooral in de bebouwde kom, dan zal er geen probleem zijn.
Voor zover ik mee ben, zijn Wings met dBkiller absoluut niet luid. In tegenstelling met mijn Remussen, die wel een e-keur hebben.
Maar je zal natuurlijk die ene bevel-is-bevel diender maar treffen...

Anyway, als je voor Akra's gaat, ik heb wel interesse in die Wings.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
dirk pauwels



Geregistreerd op: 22-1-2009
Berichten: 526
Woonplaats: Sint-Niklaas

BerichtGeplaatst: Ma, 24 Jan. 2011, 13:57    Onderwerp: Reageer met quote

Wings hebben geen E keur, dus als er controle is, hang je sowieso. Nu neem ik wel aan dat indien je motor niet te luid klinkt dat de polizei dan over het algemeen niet te moeilijk zal doen, als buitenlander ben je niet onderhevig aan de tuv in Duitsland, dus je kan proberen om er DB killers in te plaatsen.

Zwitserland heb ik eerlijk gezegd nog nooit problemen gehad, duitsland wel, zeker in de "populaire" motorstreken zoals eifel (nurburgring), moezel, zwarte woud etc.... Met DB killers en goedgekeurde uitlaten geen probleem. anders idd moto laten staan (voor de duitsers) Voor de buitenlanders weet ik het niet, heb alleen maar duitste moto's in besalg zien nemen....

Da's de reden waarom ik geen (financieel interessante) wings heb gekocht, maar (nog steeds redelijk betaalbare) Leo Vince's, hebben een E keur en DB killers, al rijd ik de laatste 6 maanden zonder DB killers....

onlangs op een beurs van hoofdzakelijk amerikaanse V twins smiley2 een interessante toepassing gezien: was een electronisch regelbare DB killer,in de vorm van een vlinderklep in de uitlaten, aangestuurd door een motortje, weliswaar maar 2 standen (stil en luid), selecteerbaar door een schakelaartje op het stuur (op zo'n fiets kijk je niet op een kilootje op 2), maar met een EXUP sturing van een FZR bv zou een handige knutselaar wel iets kunnen regelen denk ik.....

Dus je rijdt "open" en bij controle effe "silent mode" selecteren en laat ze dan maar meten....Een beetje zoals bij de brommers en de afstelknopjes...... Maar ik zie ook het nut wel als je 'smorgens vroeg thuis vertrekt of 's nachts thuiskomt.....

_________________
Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Guus



Geregistreerd op: 15-6-2008
Berichten: 399
Woonplaats: Velp

BerichtGeplaatst: Ma, 24 Jan. 2011, 14:55    Onderwerp: Reageer met quote

Ben op de grens Frankrijk/Andorra een keer gecontroleerd door de douane. Ik heb goedgekeurde Akra's met Db killers, dus geen probleem. Maatje reed met orginele dempers en mocht zo door.

Zwitserland heeft nog een 'echte' grenscontrole. Of daar ook naar je uitlaten gekeken wordt, weet ik niet...

_________________
Het hebben van de zaak (oranje Adv. 990, 2006) is niet altijd het einde van het vermaak!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vonkenboer



Geregistreerd op: 4-12-2009
Berichten: 473
Woonplaats: omgeving Eindhoven

BerichtGeplaatst: Ma, 24 Jan. 2011, 18:02    Onderwerp: Reageer met quote

dirk pauwels schreef:
Wings hebben geen E keur, dus als er controle is, hang je sowieso. Nu neem ik wel aan dat indien je motor niet te luid klinkt dat de polizei dan over het algemeen niet te moeilijk zal doen, als buitenlander ben je niet onderhevig aan de tuv in Duitsland, dus je kan proberen om er DB killers in te plaatsen.

Zwitserland heb ik eerlijk gezegd nog nooit problemen gehad, duitsland wel, zeker in de "populaire" motorstreken zoals eifel (nurburgring), moezel, zwarte woud etc.... Met DB killers en goedgekeurde uitlaten geen probleem. anders idd moto laten staan (voor de duitsers) Voor de buitenlanders weet ik het niet, heb alleen maar duitste moto's in besalg zien nemen....

Da's de reden waarom ik geen (financieel interessante) wings heb gekocht, maar (nog steeds redelijk betaalbare) Leo Vince's, hebben een E keur en DB killers, al rijd ik de laatste 6 maanden zonder DB killers....

onlangs op een beurs van hoofdzakelijk amerikaanse V twins smiley2 een interessante toepassing gezien: was een electronisch regelbare DB killer,in de vorm van een vlinderklep in de uitlaten, aangestuurd door een motortje, weliswaar maar 2 standen (stil en luid), selecteerbaar door een schakelaartje op het stuur (op zo'n fiets kijk je niet op een kilootje op 2), maar met een EXUP sturing van een FZR bv zou een handige knutselaar wel iets kunnen regelen denk ik.....

Dus je rijdt "open" en bij controle effe "silent mode" selecteren en laat ze dan maar meten....Een beetje zoals bij de brommers en de afstelknopjes...... Maar ik zie ook het nut wel als je 'smorgens vroeg thuis vertrekt of 's nachts thuiskomt.....


Je bedoeld deze "herrie" dingen http://www.jekillandhide.nl/


Tja moet afkloppen heb met mijn vorige motor continue met een volledig open uitlaat gereden en ben nog nooit een uitlaat controlle in duitsland/Zwitserland/italie of oosterrijk tegen gekomen.
en heb toch genoeg km's in het buitenland gereden maar ik moet wel zeggen dat ik niet in de eifel te vinden ben als het erg druk is (hoog seizoen) of een zonnige dag naar een lange periode van regen want als je dan gaat rijden met open uitlaat dan vraag je erom een keer te worden aangehouden.
Ik kom daar meestal in het voor en na seizoen is het niet zo druk en kan je harder door rijden zonder dat de politie overal op de loer ligt.

_________________
990SMT 2010-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1157
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Ma, 24 Jan. 2011, 18:37    Onderwerp: Reageer met quote

Ik rij nooit met open uitlaat, altijd de killers erin, dus in principe loop ik niet zo'n groot risico denk ik.
Ik ben alleen bang om het slachtoffer te worden van de vermoeide agent die het tegen het einde van de dag beu is om motoren te controleren en gewoon zegt "geen keurstempel?, niet verder rijden!"

_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
PHS



Geregistreerd op: 11-5-2010
Berichten: 257
Woonplaats: Apeldoorn

BerichtGeplaatst: Ma, 24 Jan. 2011, 19:26    Onderwerp: Reageer met quote

effe voor mijn snapvermogen:

AKRA's met DB-killers = OK ?

_________________
ex. KTM 950 Adventure 2005
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1157
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Ma, 24 Jan. 2011, 19:27    Onderwerp: Reageer met quote

Voor zover ik weet wel: akra's hebben een keurmerk en zijn dus met db-killers legaal. Wings produceren hetzelfde geluidsniveau, maar hebben geen keurmerk en zijn dus "illegaal"...
_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Blackbert



Geregistreerd op: 30-3-2009
Berichten: 757
Woonplaats: aan de rand van het bos

BerichtGeplaatst: Ma, 24 Jan. 2011, 19:32    Onderwerp: Reageer met quote

Inderdeed. Gewoon omdat die Wings-mens geen 2500€ afdokt per model uitlaat per model moto om dat stempeltje te krijgen.

Jawel, Europa is zeer begaan met het welzijn van zijn burgers. angry
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
disco stu



Geregistreerd op: 8-8-2008
Berichten: 333

BerichtGeplaatst: Ma, 24 Jan. 2011, 22:11    Onderwerp: Reageer met quote

Als je toch E-gekeurde dempers wilt hebben, is een investering in akras niet direct nodig hoor. Er zijn ook goedkopere alternatieven.

Zo heb ik LeoVince SBK:
- Klinkt goed (lekker diepe knallen)
- Oogt goed
- Stevig
- E-keur
- Verwijderbare dB-killer
Ik denk dat de vorige eigenaar er op de kop 400 euro voor heeft betaald.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Di, 25 Jan. 2011, 6:06    Onderwerp: Reageer met quote

en er zijn genoeg alternatieven voor de dure akra's
hoe duur zijn die wings eigenlijk
zijn die echt zoveel goedkoper dan bv leo's of MIVV die wel een keur merk hebben
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mariodeve



Geregistreerd op: 21-11-2010
Berichten: 91
Woonplaats: ermelo

BerichtGeplaatst: Di, 25 Jan. 2011, 12:54    Onderwerp: Reageer met quote

een bang mens leeft bang !! rijd al 20 jaar in duitsland frankrijk oostenrijk etc oa met harley met open uitlaten, nog nooit een probleem gehad.. houd je gewoon een beetje in in drukke gebieden ....
_________________
Ktm 1190 adventure R
Ktm 990 adventure R
Ktm 530 sixdays
Ktm 500 sixdays


Laatst aangepast door mariodeve op Di, 25 Jan. 2011, 17:29, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam MSN Messenger
Rhino



Geregistreerd op: 7-2-2009
Berichten: 203
Woonplaats: Maarn

BerichtGeplaatst: Di, 25 Jan. 2011, 14:03    Onderwerp: Reageer met quote

Even in 'moraalridder-modus': rijden zonder DB-killer vind ik asociaal. Motorrijders zijn zwaar in de minderheid en het is veel makkelijker om iets te verzieken dan om iets goed te maken. Als er één brommer met straight pipes door een dorpje brult, dan moeten weer heel wat motorrijders hun best doen om dat goed te maken.
Controle op geluid (in welk land dan ook) vind ik dus een goed plan! [einde moraalridder-modus].
Het geluid van een tweecilinder zonder DB killers vind ik overigens wel fraai!

_________________
SMT
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Duke



Geregistreerd op: 9-10-2008
Berichten: 18
Woonplaats: Huizen

BerichtGeplaatst: Di, 25 Jan. 2011, 16:03    Onderwerp: Reageer met quote

Ben het met Rhino eens , je hebt het snel verpest en het duurt eeeerrrrggg lang voor het weer ok is. Ik heb voor mijn gemoedsrust en bankrekening leo's aangeschaf , gebruikt 1 jaar oud , met e keur uiteraard. Ik rijd geregeld in de ardennen en eifel/ moesel en ga volgend jaar weer naar de Dolemieten. Heb geen zin om met een steen in m'n buik elke politieauto tegemoet te zien.

Je kunt ook de Wings verkopen en met een beetje geluk koop je voor het zelfde geld een setje nieuwe leo's a ongeveer 450,-. De koper heeft zich al aangediend.

_________________
990 SM Orange
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mariodeve



Geregistreerd op: 21-11-2010
Berichten: 91
Woonplaats: ermelo

BerichtGeplaatst: Di, 25 Jan. 2011, 17:27    Onderwerp: Reageer met quote

Rhino schreef:
Even in 'moraalridder-modus': rijden zonder DB-killer vind ik asociaal. Motorrijders zijn zwaar in de minderheid en het is veel makkelijker om iets te verzieken dan om iets goed te maken. Als er één brommer met straight pipes door een dorpje brult, dan moeten weer heel wat motorrijders hun best doen om dat goed te maken.
Controle op geluid (in welk land dan ook) vind ik dus een goed plan! [einde moraalridder-modus].
Het geluid van een tweecilinder zonder DB killers vind ik overigens wel fraai!



ASO !! als je met donder en geweld door een dorp knalt wel ja. Ik krijg erg vaak de duim waar ik ook rijd zonder db-killer !! Maar als moraal ridder zul je ook wel nooit te hard rijden of op een bospad komen waar je niet met een motor mag rijden



loudpipes.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  40.83 KB
 Weergegeven:  12416 keer

loudpipes.jpg



_________________
Ktm 1190 adventure R
Ktm 990 adventure R
Ktm 530 sixdays
Ktm 500 sixdays
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif